Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'VolkerWessels grijpt mis bij infra-opdracht'

'VolkerWessels grijpt mis bij infra-opdracht'

AMSTERDAM (AFN) - Bouwconcern VolkerWessels loopt een grote infrastructuuropdracht mis. Dat meldt het Financieele Dagblad (FD) woensdag. Het bedrijf, en partner Boskalis, zijn bij de selectieprocedure voor de verbreding en de verdieping van de snelweg A9 bij Amstelveen niet door naar de laatste drie kanshebbers.

De krant baseert zich op een melding van Rijkswaterstaat. Voor de verbreding van de A9 is ruim 700 miljoen euro gereserveerd. Er is een bezwaartermijn van tien dagen. Als VolkerWessels daar geen gebruik van maakt, zijn een consortium van Dura Vermeer/Besix/Hochtief, de combinatie Ballast Nedam/Fluor en de Australische investeringsbank Macquarie door.

Het FD merkt op dat dit de vijfde grote aanbesteding is waaraan VolkerWessels deelneemt en afvalt sinds begin 2017.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Jopie1962 5 september 2018 10:28
    quote:

    Robin C schreef op 5 september 2018 09:47:

    Ja, maar geen grote projecten binnenhalen is ook niet gezond. Moeilijke afweging, zware concurrentie, dus lastig om als (pontentiële) aandeelhouder de juiste keuze te maken tussen Heijmans, BAM en VW, als je überhaupt een bouwer in portefeuille wil hebben uiteraard.
    Reuters hangt een cijfer aan een bedrijf, van 0 - 10.

    Op die schaal:
    - BAM: 3
    - Heijmans: 9
    - VW: 5

    Heijmans heeft dus een beter cijfer volgens Reuters.
  2. L. Rozewater 5 september 2018 11:54
    Zouden de ambtenaren van RWS zich eigenlijk wel realiseren waar die 700 MLN vandaan komt? van de nederlandse belasting betaler.
    Dus waarom moet dat dan naar Turkije Ballast Nedam voor een appel en een ei verkocht aan een Turk) of Australie?
    Als ze twijfels hebben over de capaciteiten van Boskalis of VW moeten ze eens naar hun projecten kijken.
  3. Peak 5 september 2018 13:49
    Hoop verwende mensen in de bouw. Eerst laten ze de (woning) nood fors oplopen met hun politieke lobby en als wanhopige kopers dan eenmaal zo gek zijn om het familiekapitaal in hun onnodig veel te dure woning te persen (met fiscale hulp; schenkbelasting) dan wil "de bouwwereld" de cementwagen wel weer even een paar dagen laten rijden voor een paar nieuwbouw woninkjes met een veel te hoge prijs in een troosteloze polder.. Triest
  4. Brokie Even 13 september 2018 22:11
    quote:

    shutterspeedy schreef op 5 september 2018 17:21:

    Orderporto is ondanks gemiste grote projecten hoger dan ooit. Beter kleinere projecten die beheersbaar zijn en een gezonde marge geven dan grote en risicovolle projecten welk eindeloos door kunnen etteren.
    Jij snapt het.
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links