Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Goldman Sachs ziet sterkere krimp economie VS

Gepubliceerd op 5 juli 2020 12:59 | Views: 8.013 | Onderwerpen: Goldman Sachs, Verenigde Staten

Goldman Sachs Group 06 aug

204,25 -0,27 (-0,13%)

NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - De economie van de Verenigde Staten zal dit jaar sterker krimpen dan eerder gedacht, door het fors oplaaiende aantal nieuwe coronabesmettingen in de VS en het herinvoeren van beperkende maatregelen door sommige Amerikaanse staten om de virusuitbraak tegen te gaan. Dat liet zakenbank Goldman Sachs weten.

De economen van Goldman Sachs denken nu dat de grootste economie van de wereld dit jaar met 4,6 procent zal krimpen, terwijl eerder op een neergang met 4,2 procent werd gerekend. Volgens de Amerikaanse zakenbank zal de opleving in het derde kwartaal van dit jaar minder sterk uitvallen dan eerder geraamd.

Voor 2021 gaat Goldman Sachs nog altijd uit van een groei van de Amerikaanse economie met 5,8 procent.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Goldman Sachs Group 90% zegt verkopen 20 stemmen

Gerelateerd

Goldman Sachs

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Verenigde Staten

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Goldman Sachs Group

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Big Loss 5 juli 2020 13:08
    In het derde kwartaal, de herfst, gaan we met z'n allen weer naar binnen.

    Dat vindt Covid prettig en gedijt goed. De economie vindt dat niet zo lekker als we weer thuis moeten blijven, misschien niet zoals in kwartaal 2 maar toch beperkingen.

    Ik vermoed dat we nog wel even bezig zijn met Covid.

  2. Stier de Beer 5 juli 2020 15:06
    Als de correctie komt dan zegt iedereen: wie zag dit niet aankomen?
    AEX zie ik onder de 500 komen zodra de Q2 wordt gerapporteerd. Faissementen tsnunami komt op gang in fe loop van Q3, noodsubsidies uitgeput. Daarna start de bekende weg van ontslagen, langere betalingstermijnen, consumentenuitgaven etc . De daadwerkelijke crisis lijkt mij nu onvoldoende ingegroeide in de markt.

    Zijlijn cash (90%) en dec put opties (10%) lijkt mij nu de beste strategie
  3. forum rang 6 Jopie1962 5 juli 2020 17:11
    quote:

    Stier de Beer schreef op 5 juli 2020 15:06:


    ... zodra de Q2 wordt gerapporteerd. Faissementen tsnunami komt op gang in fe loop van Q3, noodsubsidies uitgeput. Daarna start de bekende weg van ontslagen, langere betalingstermijnen, consumentenuitgaven etc ….


    DAT is dus wat we verwachten … en als het beter is, dan knallen we gewoon vérder omhoog.
  4. forum rang 4 Sander1234 5 juli 2020 19:18
    Blijf erbij; logisch blijven nadenken. Iedereen met een regeling gaat er nu en in de komende maanden pas uit. Flexwerkers en jaarcontracten zijn er al uit. Record aan spaargelden. Corona is en blijft een ding. Bestedingen blijven uit en daarmee winsten en daarmee steeds hogere k/w verhoudingen. We gaan nog diep naar beneden, er komt geen V herstel.
  5. Knife Catcher 5 juli 2020 20:08
    quote:

    Jopie1962 schreef op 5 juli 2020 17:11:


    [...]

    DAT is dus wat we verwachten … en als het beter is, dan knallen we gewoon vérder omhoog.


    Wat slik jij? Moet sterk spul zijn.

    Er zijn veel mensen die denken dat economisch herstel niet zo snel gaat komen. In de markt echter is economisch herstel al voor een heel groot deel ingeprijsd. gezien bovenstaand bericht mogelijk meer dan dat het herstel komende periode zal zijn.

    Hoe langer de golf infecties in USA duurt, hoe langer echt herstel op zich zal laten wachten, dat gaan we hier zeker ook merken. Als voorbeeld: geen Amerikanen die de komende 6 maanden hun geld hier komen uitgeven; m.n. horeca gaat dit heel hard voelen.
  6. forum rang 7 Alex A La Hausse/ A La Baisse 5 juli 2020 21:01
    quote:

    Knife Catcher schreef op 5 juli 2020 20:08:


    [...]

    Wat slik jij? Moet sterk spul zijn.

    Er zijn veel mensen die denken dat economisch herstel niet zo snel gaat komen. In de markt echter is economisch herstel al voor een heel groot deel ingeprijsd. gezien bovenstaand bericht mogelijk meer dan dat het herstel komende periode zal zijn.

    Hoe langer de golf infecties in USA duurt, hoe langer echt herstel op zich zal laten wachten, dat gaan we hier zeker ook merken. Als voorbeeld: geen Amerikanen die de komende 6 maanden hun geld hier komen uitgeven; m.n. horeca gaat dit heel hard voelen.


    Dat eerste zinnetje van je is zoveel zeggend. Hij is stoned en jij bent de echte kenner. Haha wat een zelfoverschatting.
  7. forum rang 7 Alex A La Hausse/ A La Baisse 5 juli 2020 21:07
    quote:

    Sander1234 schreef op 5 juli 2020 19:18:


    Blijf erbij; logisch blijven nadenken. Iedereen met een regeling gaat er nu en in de komende maanden pas uit. Flexwerkers en jaarcontracten zijn er al uit. Record aan spaargelden. Corona is en blijft een ding. Bestedingen blijven uit en daarmee winsten en daarmee steeds hogere k/w verhoudingen. We gaan nog diep naar beneden, er komt geen V herstel.


    Ook jij zit al maanden fout.

    De V staat er al voor 80%.
  8. Knife Catcher 5 juli 2020 21:20
    quote:

    Alex A La Hausse/ A La Baisse schreef op 5 juli 2020 21:01:


    [...]

    Dat eerste zinnetje van je is zoveel zeggend. Hij is stoned en jij bent de echte kenner. Haha wat een zelfoverschatting.


    Tsja, je mag natuurlijk best de schoolmeester uit gaan hangen hier, maar volgens mij heb je zelf het verhaal verkeerd geinterpreteerd.
    Op de beurs zien we inderdaad een V-herstel. Dit is deels gebaseerd op een overvloed aan beschikbaar kapitaal (bijgeprint of niet) en deels op de hoop dat er snel economisch herstel komt. Het verhaal hierboven beschrijft een negatief gewijzigde inschatting van dat herstel. Al met al is het dan logisch om te veronderstellen dat het V-vormig herstel op de beurs minimaal iets, mogelijk veel te voorbarig was.
    Ontslagen in Nederland hebben we nog niet in heel grote getallen gezien, maar dat gaat de komende maanden wel volgen. Dan ook zal de angst/ voorzichtigheid onder consumenten toenemen.

    Uiteraard mag je een andere mening hebben; die zie ik graag, maar dan wel onderbouwd
  9. forum rang 7 Alex A La Hausse/ A La Baisse 5 juli 2020 21:35
    quote:

    Knife Catcher schreef op 5 juli 2020 21:20:


    [...]
    Tsja, je mag natuurlijk best de schoolmeester uit gaan hangen hier, maar volgens mij heb je zelf het verhaal verkeerd geinterpreteerd.
    Op de beurs zien we inderdaad een V-herstel. Dit is deels gebaseerd op een overvloed aan beschikbaar kapitaal (bijgeprint of niet) en deels op de hoop dat er snel economisch herstel komt. Het verhaal hierboven beschrijft een negatief gewijzigde inschatting van dat herstel. Al met al is het dan logisch om te veronderstellen dat het V-vormig herstel op de beurs minimaal iets, mogelijk veel te voorbarig was.
    Ontslagen in Nederland hebben we nog niet in heel grote getallen gezien, maar dat gaat de komende maanden wel volgen. Dan ook zal de angst/ voorzichtigheid onder consumenten toenemen.

    Uiteraard mag je een andere mening hebben; die zie ik graag, maar dan wel onderbouwd


    Als jij denkt dat je een ander zo’n sneer kan geven dan ben ik even de schoolmeester.

    www.iex.nl/Column/497319/TA-Nipte-uit...

    Check mijn bericht even van 9:32 in t linkie. Pagina 2.
  10. Knife Catcher 5 juli 2020 21:44
    quote:

    Alex A La Hausse/ A La Baisse schreef op 5 juli 2020 21:35:


    [...]

    Als jij denkt dat je een ander zo’n sneer kan geven dan ben ik even de schoolmeester.

    www.iex.nl/Column/497319/TA-Nipte-uit...

    Check mijn bericht even van 9:32 in t linkie. Pagina 2.


    Ook niets zinnigs; ik zie graag een andere mening, maar wel onderbouwd. Dat zal wel niet komen ben ik bang gezien je reacties hier/ Ik zal verder op je getrol niet reageren

    Prettige avond
  11. forum rang 7 Alex A La Hausse/ A La Baisse 5 juli 2020 21:58
    quote: