Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Omzet van modemerk Hugo Boss keldert door corona

METZINGEN (AFN) - Modemerk Hugo Boss heeft in het tweede kwartaal zijn verkopen in zien storten. De omzet van het concern kelderde met bijna 60 procent tot 275 miljoen euro door de gevolgen van de coronacrisis. Daardoor werden veel filialen tijdelijk gesloten. Hugo Boss rekent wel op verbetering in de tweede helft van het jaar.

Onder de streep zette Hugo Boss een verlies in de boeken. Het negatieve resultaat kwam uit op 186 miljoen euro, tegen een winst van 52 miljoen euro een jaar eerder. Vanwege de onzekerheden rondom de coronapandemie geeft het bedrijf geen financiële verwachting voor heel 2020 af.

Overigens deed de online tak van Hugo Boss wel goede zaken. Daar groeiden de verkopen met dubbele cijfers in veel regio's.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Branco P 4 augustus 2020 09:21
    Hugo Boss draait in Q2 in China alweer +4% aan omzet ten opzichte van 2019. China loopt een aantal maanden voor op de rest van de wereld. Bij uitblijven van een tweede golf gaan we voor retailers in de rest van de wereld ook gewoon zien dat zij terug op de oude omzetniveaus komen (of erboven).

    group.hugoboss.com/fileadmin/media/hb...

    In Asia/Pacific, currency-adjusted sales were down 36%. While most of the region’s
    markets were also severely affected by the economic consequences of the pandemic,
    mainland China stood out positively, as it continued its gradual recovery that started
    already towards the end of March. After returning to growth in May, the month of
    June has seen a further acceleration with currency-adjusted sales in this strategically
    important market up double-digits.
    This development was driven by an overall
    improvement in consumer sentiment, a robust conversion in brick-and-mortar retail,
    as well as a strong performance in the market’s own online business, where sales
    more than doubled in the three-month period.

    Currency-adjusted sales in the Asia/Pacific region decreased by 36%. While
    mainland China successfully continued its gradual recovery, resulting in a
    4%-increase in the second quarter,
    most of the region’s other markets recorded
    double-digit sales declines. In particular, business in Hong Kong and Macau
    severely suffered from significantly lower tourist flows. In addition, Southeast
    Asia and Japan were affected by a large degree of temporary store closings
    throughout the second quarter.

2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links