Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Bestuurders DSM kopen aandelen in

Gepubliceerd op 3 april 2019 08:33 | Views: 7.075

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
10 Posts
| Omlaag ↓
  1. the Devil is in the Details 3 april 2019 08:50
    quote:

    Warren Buff schreef op 3 april 2019 08:44:


    Sukkels die bestuurders als ze bij een koers van DSM van onder de € 100 maar liefst € 245.000 betalen voor 17.500 aandelen! Of is dit wéér van die onnauwkeurige berichtgeving?


    Hoezo sukkels? Zoals het in het bericht gesteld wordt zouden ze slechts €14 p/a betalen, maar dat klopt niet:

    "The amount of the Short-Term Incentive converted per individual is on average circa €245,000, representing approximately 17,500 shares in total."
  2. forum rang 4 RJ 80 3 april 2019 11:29
    Inderdaad, wie zijn wij hier om te oordelen over mensen die blijkbaar behoorlijk goed grip hebben op een stabiel bedrijf als DSM. Zolang Fijke daar zit hoeven we ons strategisch ook geen zorgen te maken. Koersdoelen voor DSM worden zelfs tot 112 gesteld. Ik vind het juist slim dat deze heren vertrouwen uiten in 'hun' bedrijf.
  3. 2008drama 3 april 2019 12:29
    Goh ik lees weer wat anders. Ze hebben een bonus verdiend. Terecht! waarvan ze de helft omzetten in aandelen. De andere helft verkopen ze. Ik kan hier net zo goed in zien dat ze er geen vertrouwen in hebben enof dat ze het wel hebben.

    Dat ze ze betalen voor een lager bedrag dan waarvoor ze aangekocht worden is de incentive.

    Wellicht hebben ze nu een 8ncentive gehad voor 2019 om aandelen te kopen voor 20 EU bij het behalen van x doelstellingen 2019.

    DSM heeft het erg slim gedaan 15 jaar geleden door bulk chemicaliën te verkopen aan Sabic en voor dat geld meteen weer vitamine tak van Roche aan te schaffen. Hulde!
  4. forum rang 4 Ronald Engels 3 april 2019 15:59
    Forumleden,

    Wellicht hebben al deze bestuurders de plicht om 51 % van hun uitgekeerde Bonussen om te zetten in aandelen, waarbij ze dan meestal 3 of 5 jaar deze aandelen niet mogen verkopen, met wellicht ook nog andere regels.

    Betekent dus in principe weinig tot niets, deze transacties, slechts gratis aandelen erbij in de portefeuille, zonder enig risico van riskeren eigen geld!

    M.v.g.
10 Posts
|Omhoog ↑