Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Coronavaccin Pfizer goedgekeurd in Verenigd Koninkrijk

Gepubliceerd op 2 december 2020 08:16 | Views: 5.224

Pfizer Inc 17:42

36,89 +0,34 (+0,92%)

LONDEN (AFN/RTR/BLOOMBERG) - Het coronavaccin van de Amerikaanse farmaceut Pfizer en de Duitse biotechnoloog BioNTech is goedgekeurd voor gebruik in het Verenigd Koninkrijk. Het vaccin wordt vanaf volgende week beschikbaar.

Het Verenigd Koninkrijk is daarmee het eerste land in de wereld dat groen licht geeft voor gebruik van dat vaccin. De Britse overheid stemde in met een aanbeveling van toezichthouder Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA) om het vaccin goed te keuren en te gaan gebruiken.

Minister van Volksgezondheid Matt Hancock noemt de goedkeuring fantastisch nieuws. Hij zegt dat vijftig ziekenhuizen klaar zijn om het middel te ontvangen. Ook worden grote vaccinatiecentra opgezet. "Begin volgende week gaan we een programma lanceren om mensen in dit land te vaccineren tegen Covid-19", zei de minister tegen Sky News. Het vaccin van Pfizer en BioNTech zou voor 95 procent effectief zijn bij het bestrijden van het virus.

Logistieke uitdagingen

Hancock erkent dat de inzet van het vaccin gepaard gaat met logistieke uitdagingen. Het middel moet volgens hem bijvoorbeeld bij min 70 graden opgeslagen worden. De minister zegt dat wordt begonnen met vaccineren van de meest kwetsbare groepen, zoals ouderen en mensen in verzorgingstehuizen. Het dodental door corona in het Verenigd Koninkrijk ligt op bijna 60.000 met meer dan 1,6 miljoen besmettingen.

Topman Albert Bourla van Pfizer zegt dat de Britse overheid met de goedkeuring snelle actie onderneemt om haar bevolking te beschermen en dat wordt gerekend op meer goedkeuringen voor het vaccin. Er lopen nog aanvragen voor goedkeuring bij de Europese en Amerikaanse medicijnautoriteiten. Mogelijk kan later deze maand groen licht komen in de Verenigde Staten en de Europese Unie voor het vaccin van Pfizer en BioNTech.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Pfizer Inc 83% zegt kopen 12 stemmen

Gerelateerd

Reacties

35 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Glaasje hallfvol 2 december 2020 08:43
    Dit soort vragen... Zucht.
    Waarom denk je dat het vaccin goedgekeurd is? Omdat ze een muntje opgegooid hebben en het toevallig kop (of munt) was?

    Het Britse medicijnagentschap kijkt al maanden mee bij de ontwikkeling, productie en het testprogramma.

    En afgezien daarvan is een medicijn (of vaccin) altijd een risicoanalyse. Beter slik of spuit je helemaal niks en laat je het lichaam zijn werk doen, maar in bepaalde gevallen maak je een afweging en ga je voor medicatie.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 december 2020 09:24
    quote:

    Glaasje hallfvol schreef op 2 december 2020 08:43:


    Dit soort vragen... Zucht.
    Waarom denk je dat het vaccin goedgekeurd is? Omdat ze een muntje opgegooid hebben en het toevallig kop (of munt) was?

    Het Britse medicijnagentschap kijkt al maanden mee bij de ontwikkeling, productie en het testprogramma.

    En afgezien daarvan is een medicijn (of vaccin) altijd een risicoanalyse. Beter slik of spuit je helemaal niks en laat je het lichaam zijn werk doen, maar in bepaalde gevallen maak je een afweging en ga je voor medicatie.

    Grappig genoeg zorgt dit vaccin er juist voor dat je lichaam zijn werk gaat doen.
  3. forum rang 6 aandeeltje! 2 december 2020 09:26
    quote:

    Glaasje hallfvol schreef op 2 december 2020 08:43:


    Dit soort vragen... Zucht.
    Waarom denk je dat het vaccin goedgekeurd is? Omdat ze een muntje opgegooid hebben en het toevallig kop (of munt) was?

    Het Britse medicijnagentschap kijkt al maanden mee bij de ontwikkeling, productie en het testprogramma.

    En afgezien daarvan is een medicijn (of vaccin) altijd een risicoanalyse. Beter slik of spuit je helemaal niks en laat je het lichaam zijn werk doen, maar in bepaalde gevallen maak je een afweging en ga je voor medicatie.



    Dat laatste is nu juist NIET waar een de goedkeuringsinstantie zich mee bezig houdt!
  4. forum rang 4 H.A.B.S. 2 december 2020 09:44
    quote:

    pietje-2005 schreef op 2 december 2020 08:35:


    Is daar eigenlijk iets van bekend ?
    Hoe lang het werkzaam is, of bijwerkingen , etc. etc ?


    Nee, niets van bekend. Schijnt dat de tuinman van Boris Johnson het afgelopen zondag in de schuur in elkaar geflanst heeft en dat hij het vandaag door de hoefsmid van Elizabeth heeft laten goedkeuren. Slimme man die tuinman, weet hoe hij snel geld moet verdienen!
  5. forum rang 4 H.A.B.S. 2 december 2020 09:47
    quote:

    Thorgall schreef op 2 december 2020 09:42:


    Hoe kan dit nu? Normaal trekken de instanties er minstens een jaar voor uit. Ik snap dat als je daar alle energie op zet het stukken sneller kan. Maar ik geloof dat Pfizer gisteren pas de aanvraag bij de instanties heeft ingediend. Tienduizenden pagina's. Dit kan gewoon niet.


    Ooit van "rolling review" gehoord? Nee, denk het niet...
  6. forum rang 4 H.A.B.S. 2 december 2020 10:12
    quote:

    erjee-ff schreef op 2 december 2020 10:00:


    [...]
    Terwijl de mortality van dit virus eigenlijk alleen een probleem is voor mensen van ver boven de 70 of mensen met onderliggend lijden...


    Dus, dan maar geen vaccin nemen/ontwikkelen en kijken hoeveel er van deze zwakkeren nog overblijft?!
    Op zich een goedkope manier om de gezondheidszorg en het pensioenstelsel in de hand te houden, maar niet echt ethisch. Vind je ook niet?
  7. forum rang 4 erjee-ff 2 december 2020 10:18
    quote:

    H.A.B.S. schreef op 2 december 2020 10:12:


    [...]

    Dus, dan maar geen vaccin nemen/ontwikkelen en kijken hoeveel er van deze zwakkeren nog overblijft?!
    Op zich een goedkope manier om de gezondheidszorg en het pensioenstelsel in de hand te houden, maar niet echt ethisch. Vind je ook niet?

    Ik benoem alleen twee uitstekend gedocumenteerde feiten.
    Jouw interpretatie is voor jouw rekening.
35 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑