Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Economie VS gaat wel vooruit, maar onzekerheid blijft

Gepubliceerd op 2 september 2020 20:41 | Views: 3.599 | Onderwerpen: Verenigde Staten

WASHINGTON (AFN/BLOOMBERG) - De Amerikaanse economie toont tekenen van herstel, maar blijft gebukt gaan onder de coronacrisis. Dat schrijft de Federal Reserve in het zogeheten Beige Book, een rapport dat inzage geeft in de economische activiteit in de VS. De studie is samengesteld op basis van enquêtes door de twaalf regionale centrale banken in de VS.

Volgens de Fed is er in alle regio's wel sprake van herstel, maar blijft de activiteit ver achter bij de niveau's van voor de crisis. De bankenkoepel wijst er ook op dat voortdurende onzekerheid en volatiliteit negatief doorwerken voor bedrijven en consumenten. Dit geldt niet alleen voor de Verenigde Staten, maar wereldwijd.

Verder merkt de Fed op dat de opleving op de arbeidsmarkt oneerlijk verdeeld is. Sommige regio's rapporteerden zelfs een vertraagde groei van de werkgelegenheid en grotere schommelingen bij de inhuur van tijdelijke krachten. Daarbij werd in het bijzonder op de situatie in de dienstensector gewezen, waar sprake was van een toename van het aantal ontslagen en waar ook de vraag naar arbeidskrachten afnam.

De werkloosheid in de VS steeg in april naar een piek van bijna 15 procent. Hoewel het herstel daarna inzette stond het werkloosheidscijfer in juli nog altijd boven de 10 procent. Het banenrapport van loonstrookverwerker ADP eerder op woensdag maakte ook duidelijk dat de banenaanwas minder hard gaat dan door kenners voorzien.

Gerelateerd

Verenigde Staten

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
16 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Ger1948 2 september 2020 21:10
    Vergeet Trumpie niet.
    Hij zal alles op alles zetten voor positieve cijfers....
    Zijn 2e termijn hangt hier duidelijk vanaf. Hij heeft absoluut invloed op de publicatie van cijfers, al twijfelen sommigen daar aan.
    Ooit moet hij met de billen bloot.....
    Een desastreuze dreun volgt. 2021????
  2. Jan Kees van Buren 2 september 2020 21:37
    quote:

    Maup56 schreef op 2 september 2020 21:31:


    We zijn echt helemaal van God los met z’n alle ,
    Beurzen horen 25% lager te staan , deze klap wil
    Niemand zien aankomen !!
    Maar geloof mij hij komt


    Welnee die komt niet. Geld is een verzinsel. Koop een appelboom en na 5 jaar heb je appels en of deze appel nu 1 euro kost of 100 je kan hem nog steeds eten.
  3. forum rang 4 Sander1234 2 september 2020 21:43
    Was een dure les en ben het met je eens. Komt geen klap naar beneden; geld is een verzinsel en dat houdt de mensen rustig. Er wordt voor gezorgd dat er geen onlusten uitbreken of andere zaken die onze samenleving laten twijfelen. We printen net zo lang bij als dat het nodig is. Het bewijs is geleverd; geld stelt 0,0 voor. Schulden stellen niks voor. Het is niks.
    Dus, maak je niet druk. Kleine correctie zou goed zijn en dat gewoon long gaan. Kan niet missen.
  4. forum rang 4 Sander1234 2 september 2020 21:44
    quote:

    FairValue schreef op 2 september 2020 21:42:


    We zijn in 6.maanden tijd van 1929 naar 1999 scenario gegaan als we naar de VS kijken. Vermoed toch dat er een forse correctie aan zit te komen in de VS. Minimaal 20% eraf maar 40% mag ook. Aex is minder gestegen dus zou ook minder moeten dalen.


    Fair value..je weet dat dit echt never meer gast gebeuren.
  5. forum rang 7 bp5ah 2 september 2020 22:13
    quote:

    FairValue schreef op 2 september 2020 21:42:


    We zijn in 6.maanden tijd van 1929 naar 1999 scenario gegaan als we naar de VS kijken. Vermoed toch dat er een forse correctie aan zit te komen in de VS. Minimaal 20% eraf maar 40% mag ook. Aex is minder gestegen dus zou ook minder moeten dalen.

    Dat loopt niet leeg voorlopig daar, over 2021 zijn ze in Amerika al helemaal lyrisch, possibilities when virus is gone, liquidity has never ben greater and so on. De komende periode meer sectorrotatie denk ik zo.
  6. forum rang 7 bp5ah 2 september 2020 22:16
    quote:

    Ger1948 schreef op 2 september 2020 21:10:


    Vergeet Trumpie niet.
    Hij zal alles op alles zetten voor positieve cijfers....
    Zijn 2e termijn hangt hier duidelijk vanaf. Hij heeft absoluut invloed op de publicatie van cijfers, al twijfelen sommigen daar aan.
    Ooit moet hij met de billen bloot.....
    Een desastreuze dreun volgt. 2021????

    Niet volgens de analisten daar, 2021 wordt een topjaar als je hun moet geloven. With virus gone, great liquidity in the markets, opportunity, je kent het wel.
16 Posts
|Omhoog ↑