Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Wall Street schuift zorgen over geweld opzij

Gepubliceerd op 1 juni 2020 22:53 | Views: 3.560

NY-DJ-Industrial Avg nov '18

0,00 0,00 (0,00%)

NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse aandelenbeurzen zijn maandag met winsten de handel uitgegaan. Beleggers op Wall Street schoven hun zorgen over de gewelddadige protesten in de Verenigde Staten tegen politiegeweld enigszins opzij en trokken zich op aan enkele vroege signalen van economische herstel. Volgens analisten zouden recente macro-economische cijfers daarop wijzen.

De Dow-Jonesindex sloot 0,4 procent hoger op 25.475,02 punten. De breed samengestelde S&P 500 ging ook 0,4 procent omhoog, naar 3055,73 punten, en techbeurs Nasdaq won 0,7 procent tot 9552,05 punten.

Door de hele VS vinden al dagen gewelddadige protesten en rellen plaats naar aanleiding van de dood van de ongewapende zwarte man George Floyd in Minneapolis na zijn hardhandige arrestatie door de politie. Winkelketens als Target (min 2,3 procent) en Walmart (min 0,1 procent) hebben vestigingen gesloten, terwijl Amazon (plus 1,2 procent) minder bezorgingen doet in verband met plunderingen, geweld en brandstichtingen.

Facebook

Facebook wist de aandacht op zich gericht vanwege een zeldzaam protest van het personeel tegen een beslissing van Facebook-baas Mark Zuckerberg. Die besloot geen actie te ondernemen tegen een opruiende opmerking van de Amerikaanse president Donald Trump via het sociale netwerk. Trump plaatste op sociale media een bericht met de woorden: "als het plunderen begint, begint het schieten", als reactie op de rellen in de VS. Voor Twitter was dit bericht een stap te ver, maar Facebook ging niet tot actie over. Facebook won op de beurs niettemin dik 3 procent.

Verder stond cosmeticaproducent Coty in de schijnwerpers na de benoeming van een nieuwe topman en de afronding van een investering door KKR. Het aandeel ging bijna 21 procent omhoog. Farmaceut Pfizer ging op zijn beurt ruim 7 procent omlaag door tegenvallende testresultaten met een middel tegen borstkanker.

Gilead Sciences

Of coronamedicijn remdesivir van Gilead Sciences goed werkt, blijft daarnaast onduidelijk. In een nieuwe studie naar het gebruik bij coronapatiënten met gematigde klachten was volgens het Amerikaanse farmacieconcern sprake van gemengde resultaten. Het aandeel zakte ruim 3 procent.

Het Chinese internetconcern NetEase zag zijn beurswaarde in New York met bijna 4 procent oplopen. De concurrent van Tencent heeft aangegeven dat het miljarden dollars wil ophalen met een extra notering aan de beurs van Hongkong.

De euro was 1,1134 dollar waard, tegen 1,1119 dollar bij het sluiten van de Europese beurzen eerder op de dag. Een vat Amerikaanse olie werd 0,2 procent duurder op 35,56 dollar. Brentolie kostte 1,9 procent meer op 38,54 dollar.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
NY-DJ-Industrial Avg 78% zegt verkopen 9 stemmen

Gerelateerd

NY-DJ-Industrial Avg

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
15 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Ger1948 1 juni 2020 23:04
    Heel goed. Niets aan de hand in de wereld. Gewoon hogere koersen. Wel bij dunne handel. Nog een paar dagen ......dan komt de realiteitszin. Begint IEDEREEN de rellen in Amerika te snappen, is de impact van Corona steeds beter zichtbaar....blijkt dat er toch wel economische schade is etc.etc. Nog een weekje of 4 en dan krijgen we de werkelijke cijfers over het eerste half jaar met de vooruitzichten voor de rest van het jaar.
    En dan blijkt: inderdaad niets aan de hand.?!?!?!
    De klap zal recht in het gezicht zijn.
  2. forum rang 7 pietje-2005 1 juni 2020 23:33
    Ja, in Amsterdam zijn ze ook al idioot aan het worden; bij die protesten in de States lijkt het wel of de protesters de Hitler-groet brengen naar de polite / soldaten tegenover hen?
    Of, hebben ze hun geliefde smartfoontje in de lucht ?
    Allemaal volkomen niets waard en de beurs gaat toch wel verder omhoog, gelukkig ;-)
    Nu kunnen we Zwarte Piet straks zeker helemaal wel vergeten ?
    Gaat Rutte nog wat excuses maken voor iets van het jaar 300 ?
    Als de beurs maar stijgt, en er voldoende geld geprint wordt door de FED en de ECB, komt alles prima voor elkaar, gelukkig.
  3. forum rang 5 bp5ah 1 juni 2020 23:33
    quote:

    Ger1948 schreef op 1 juni 2020 23:04:


    Heel goed. Niets aan de hand in de wereld. Gewoon hogere koersen. Wel bij dunne handel. Nog een paar dagen ......dan komt de realiteitszin. Begint IEDEREEN de rellen in Amerika te snappen, is de impact van Corona steeds beter zichtbaar....blijkt dat er toch wel economische schade is etc.etc. Nog een weekje of 4 en dan krijgen we de werkelijke cijfers over het eerste half jaar met de vooruitzichten voor de rest van het jaar.
    En dan blijkt: inderdaad niets aan de hand.?!?!?!
    De klap zal recht in het gezicht zijn.



    Verrek nog 4 weken, da's 540-700 en weer terug ;) ...
  4. De Buurman 1 juni 2020 23:51
    quote:

    Ger1948 schreef op 1 juni 2020 23:04:


    Heel goed. Niets aan de hand in de wereld. Gewoon hogere koersen. Wel bij dunne handel. Nog een paar dagen ......dan komt de realiteitszin. Begint IEDEREEN de rellen in Amerika te snappen, is de impact van Corona steeds beter zichtbaar....blijkt dat er toch wel economische schade is etc.etc. Nog een weekje of 4 en dan krijgen we de werkelijke cijfers over het eerste half jaar met de vooruitzichten voor de rest van het jaar.
    En dan blijkt: inderdaad niets aan de hand.?!?!?!
    De klap zal recht in het gezicht zijn.



    Hoi Ger1948! Dit is een quote van jou van 8 mei:

    Geen enkel weldenkend mens begrijpt deze koersontwikkeling. Alsof er niets aan de hand is. Pfff straks wordt iedereen wakker!!!
    Als deze koersen te rechtvaardigen zijn, dan is deze crisis toch heel snel voorbij en zijn we terecht op de muziek vooruitgelopen??

    FORGET IT. Er komen grote economische problemen op ons af. Nee, ik doe geen voorspelling AEX of DOW etc. Werkelijk geen idee.....maar net doen alsof Er niets aan de hand is??? Sommige analisten zitten met de handen in het haar en begrijpen ook niet wat beleggers beweegt. We gaan het zien komende zomer en najaar. We krijgen nog heel veel voor onze kiezen. Blijf binnen en blijf weg van de beurzen.


    Ik heb er verder ook niet heel veel verstand van, maar als je er zo regelmatig naast zit met voorspellingen is het dan niet een beter idee om er mee te stoppen?
  5. forum rang 6 shortie 2 juni 2020 00:04
    quote:

    De Buurman schreef op 1 juni 2020 23:51:


    [...]

    Hoi Ger1948! Dit is een quote van jou van 8 mei:

    Geen enkel weldenkend mens begrijpt deze koersontwikkeling. Alsof er niets aan de hand is. Pfff straks wordt iedereen wakker!!!
    Als deze koersen te rechtvaardigen zijn, dan is deze crisis toch heel snel voorbij en zijn we terecht op de muziek vooruitgelopen??

    FORGET IT. Er komen grote economische problemen op ons af. Nee, ik doe geen voorspelling AEX of DOW etc. Werkelijk geen idee.....maar net doen alsof Er niets aan de hand is??? Sommige analisten zitten met de handen in het haar en begrijpen ook niet wat beleggers beweegt. We gaan het zien komende zomer en najaar. We krijgen nog heel veel voor onze kiezen. Blijf binnen en blijf weg van de beurzen.


    Ik heb er verder ook niet heel veel verstand van, maar als je er zo regelmatig naast zit met voorspellingen is het dan niet een beter idee om er mee te stoppen?


    Er zit vaak een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen buurman en Ger heeft in dit geval groot gelijk... kijk over een paar maanden nog een keer en staat de S&P gewoon weer netjes onder de 2.200.
  6. forum rang 4 Ger1948 2 juni 2020 00:07
    quote:

    De Buurman schreef op 1 juni 2020 23:51:


    [...]

    Hoi Ger1948! Dit is een quote van jou van 8 mei:

    Geen enkel weldenkend mens begrijpt deze koersontwikkeling. Alsof er niets aan de hand is. Pfff straks wordt iedereen wakker!!!
    Als deze koersen te rechtvaardigen zijn, dan is deze crisis toch heel snel voorbij en zijn we terecht op de muziek vooruitgelopen??

    FORGET IT. Er komen grote economische problemen op ons af. Nee, ik doe geen voorspelling AEX of DOW etc. Werkelijk geen idee.....maar net doen alsof Er niets aan de hand is??? Sommige analisten zitten met de handen in het haar en begrijpen ook niet wat beleggers beweegt. We gaan het zien komende zomer en najaar. We krijgen nog heel veel voor onze kiezen. Blijf binnen en blijf weg van de beurzen.


    Ik heb er verder ook niet heel veel verstand van, maar als je er zo regelmatig naast zit met voorspellingen is het dan niet een beter idee om er mee te stoppen?

    Rustig maar.....we zijn amper een maand verder.
    Neem een langlopende put optie!!
  7. forum rang 7 pietje-2005 2 juni 2020 00:08
    Het is toch wel zielig, met dat CNN; wat een opgewonden stemmetjes van die diverse reporters bij situaties waar niets aan de hand is.
    Zal de eerste keer niet zijn dat ze mensen aanzetten tot doen van dingen voor de camera.
    Gelukkig maken al die werklozen niet zoveel uit voor de beurs: die stijgt door !
    Toch ?? ;-)
  8. an12 2 juni 2020 00:18
    quote:

    Ger1948 schreef op 1 juni 2020 23:04:


    Heel goed. Niets aan de hand in de wereld. Gewoon hogere koersen. Wel bij dunne handel. Nog een paar dagen ......dan komt de realiteitszin. Begint IEDEREEN de rellen in Amerika te snappen, is de impact van Corona steeds beter zichtbaar....blijkt dat er toch wel economische schade is etc.etc. Nog een weekje of 4 en dan krijgen we de werkelijke cijfers over het eerste half jaar met de vooruitzichten voor de rest van het jaar.
    En dan blijkt: inderdaad niets aan de hand.?!?!?!
    De klap zal recht in het gezicht zijn.


    En toch zullen de beurzen omhoog blijven gaan zoals ze al heel lang doen. Slecht nieuws maakt kennelijk niets meer uit.
15 Posts
|Omhoog ↑