Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Moody's somberder over Schiphol

Moody's somberder over Schiphol

LONDEN (AFN) - Kredietbeoordelaar Moody's is somberder over Schiphol Group, dat door het nieuwe coronavirus te maken heeft met gekelderde passagiersaantallen. Het vooruitzicht voor het luchthavenbedrijf is verlaagd van stabiel naar negatief, wat betekent dat het bedrijf rekening moet houden van een afwaardering van zijn kredietwaardigheid.

Moody's blijft voorlopig bij zijn A1-oordeel voor Schiphol Group, dat naast de Amsterdamse luchthaven ook Rotterdam The Hague Airport en ruim de helft van Eindhoven Airport bezit. Daarmee vallen leningen aan het bedrijf nog ruim binnen veilige beleggingen.

Hoe sterk het aantal passagiers voor Schiphol precies daalt, is volgens Moody's nog moeilijk te voorspellen. Ook als de coronapandemie onder controle is, zouden de huidige reisbeperkingen nog een tijdlang in stand kunnen blijven. Het ratingbureau houdt ten minste rekening met 30 procent minder reizigers op de luchthavens van het bedrijf in 2020. De negatieve vooruitzichten voor Schiphol zijn ook het gevolg van de malaise bij luchtvaartmaatschappijen, die daardoor een veel lagere kredietwaardigheid hebben.

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Nieuwe commissarissen en CFO voor KLM
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 april 2020 08:20
    Weet je. Dat Moody's is met deze geweldige analyse open deuren aan het intrappen. Ja hehe - door de corona pandemie is overal val alles op een laag pitje komen te liggen.
    Het zou een geweldige zet zijn van Moody's om iets soortgelijks over de transportsector te schrijven. Ook daar valt "lading" weg. JA - er zijn nog steeds vrachtwagens aan het rijden ivm de supermarkten en voor allerhande medische zaken. Maar lang niet alle winkels zijn meer open of hebben nu de behoefte aan veel nieuwe voorraad. Denk aan schoenenwinkels, kledingwinkels bijvoorbeeld. Dus ook dan slaat Moody's de spijker op zijn kop om dat te gaan verkondigen.
    Wauwww wat een knappe analyses maakt dat bedrijf toch.
    Die gaan we zeker voor vol aanzien met dit soort open deuren opmerkingen.
    Beetje goedkoop willen scoren maar zo voorspelbaar allemaal, dit ziet en snapt toch iedere imbeciel.

    En wat voor garen spinnen zij (Moody's) erbij om JUIST NU bedrijven het nog moeilijker te maken door eventueel hun kredietwaardigheid te verlagen en het daardoor lastiger te maken voor die bedrijven om aan geld te komen om door te kunnen gaan en niet hun deuren te moeten sluiten.
    Is het juist niet NU dat alles en iedereen er JUIST mee bezig is om dit soort bedrijven (en dat zijn er verdeeld over alle sectoren) te steunen en overeind te houden.
    Overheden hebben geld ter beschikking gesteld enz. enz.
    Dat juis NU moody's dit soort dingen gaat roepen zegt veel over hoe ver weg ze staan van de samenleving en hoe weinig men daar begrijpt dat dit zeer uitzonderljke periodes zijn....en JA, daarin heeft iedereen het moeilijk en lastig. Dus ga wellicht straks ook de verschillende overheden maar afwaarderen omdat ze veel geld kwijt zijn om juist GOED te doen.
    Enorme druiloren daar.

    Ik zou zeggen....weg met die heldere lichten van Moody's, maar in datzelfde rijtje mag je Standard & Poors ook zetten. Die bedrijven zijn LIJKEPIKKERS en snappen totaal niets van wat er gaande is.
    Maar ik blijf bij de vraag.....wat voor voordeel zit er voor hun aan vast door dit te roepeen ???
    BAnken zouden de geldschieters moeten zijn voor de bedrijven ....dus die zouden van een afwaardering profiteren omdat ze eventuele leningen tegen betere voorwaardes (lees hogere rente, dus meer winst) kunnen verstrekken.
    Zit daar het lijntje ??
    Komt dit uit de richting van de groot-banken ??
    Ik vind het zon bizar en dom stuk. Wat speelt hier.
    Wil men deze situatie nou werkelijk aangrijpen om eigen gewin ??
  2. [verwijderd] 1 april 2020 08:29
    Waarom schrijft Moody's dit ??
    Dit is toch open deuren beleid....dit is toch logisch en echt niet alleen deze bedrijfstak heeft t moeilijk.
    Gaan ze nu alles afwaarderen vanwege corona.
    Gaan ze daarmee alle bedrijven het nog lastiger maken om het hoofd boven water te houden.
    En waarom ?
    Wat is hun doel hiermee ?
    Waar zit de winst voor Moody's ?
    De enige die hier iets bij kunnen winnen zijn de banken.
    Die kunnen leningen tegen betere voorwaarden verstrekken als bedrijven een slechtere kredietwaardigheidsbeoordeling krijgen.

    Zit daar de winst van Moody's ?
    Krijgen Moody's (en andere kredietbeoordelaars zoals o.a Standard & Poors) hier hun premie vandaan ? Is dit hun bron van inkomsten ?
    Ik vind het een zeer rare en vreemde zet om JUIST NU waarin overheden inspringen om te ondersteunen waar ze maar kunnen JUIST NU DIT te gaan schrijven.
    Tis een beetje moedwillig de boel onder druk willen zetten of zo !!
    En nogmaals - wat winnen Moody's (en zo) ermee ???

    Denken ze nou werkelijk dat ze een hoger aanzien krijgen door open deuren berichten te openbaren zoals deze ?
    Ik vind ze eerder al hun geloofwaardigheid verspelen met dit soort rare akties.
    Ik kan nog wel 10 van dit soort stukjes schrijven over andere bedrijfs-sectoren. En ja, het klopt want iedereen is/wordt geraakt door de corona pandemie.
    Wat is dit voor rarigheid ??
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

10,005 12:18
+0,041 +0,41%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links