Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Zuid-Afrika verlengt alcoholban

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 juli 2021 12:24
    Opmerkelijk dat president Cyril Ramaphosa het aandurft om een alcoholverbod in te stellen en te verlengen.
    Deze nieuwe president (sinds 2019) bleef een beetje onder de radar, omdat Zuid Afrika veel interne problemen ,zoals een diepgewortelde corruptie heeft. Het land is daarbij zwaar getroffen door Covid.

    Cyril Ramaphosa is een man, die zegt de corruptie hard te willen aanpakken. Als ik naar zijn daden kijk wat er in zijn periode is gedaan tegen corruptie is dat best veel (hele vooruitgang). Hij durft het op te nemen tegen de elitaire top. Zo is oud president Zuma vandaag de gevangenis ingegaan! U zegt, maar daarmee is de corruptie nog lang niet verdwenen in Zuid Afrika, dat klopt.

    Toch is Cyril een man om in de gaten te houden. Het afroepen van een alcoholverbod (enige ter wereld) geeft aan dat hij een doorzetter is, die niemand ontziet (ook de eigen achterban).

    Cyril wordt verweten door "white extremist' dat hij niks tegen de boeren moorden doet, maar dat is onjuist. Als je naar de cijfers kijkt is het percentage witte boeren dat door geweld wordt vermoord erg klein. Daarbij bezitten de witte boeren 70% van de agrarische gronden. Er moet iets aan deze ongelijkheid gedaan worden. Cyril benoemd het feit dat vooral vrouwen en kinderen slachtoffer van de misdaad zijn. Verkrachting is een enorm probleem in Zuid Afrika. Hij gaat het aanpakken.

    www.aljazeera.com/news/2020/10/12/s-a...

    www.thepresidency.gov.za/press-statem...

    www.bbc.com/news/world-africa-57797007

    Oud president Zuma is vandaag de gevangenis ingegaan, ondanks de protesten, erg moedig van Cyril.

    Cyril verdient meer steun. Hij is in staat om Zuid Afrika naar een hoger niveau te krijgen, erg jammer dat Covid hem dat onmogelijk maakt. Europa ga deze president helpen, laat hem niet in de kou staan.
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Gerelateerde instrumenten

  1. AB InBev 04 jul
    51,540
    -1,42% -0,740
  2. Heineken 04 jul
    87,800
    -0,79% -0,700

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links