Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

NX Filtration voor 11 euro per aandeel naar het Damrak

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. Belegger_BAC 11 juni 2021 08:45
    quote:

    Makita schreef op 11 juni 2021 08:37:


    Gaat op de gepatenteerde technologie. Die is sterk en gaat sterke groei en winst opleveren.

    Gaat m.i.mnaar 60-70 euro de komende jaren.


    En dan zijn ze zo'n 3 mld waard op de beurs. Ik ben maar eens gaan rekenen aan de hand van hun prospectus. Ze geven aan dat hun markt groeit naar 15 mld in 2030 en hopen op een marktaandeel van 10% uit te komen. Ze komen dan uit op een omzet van 1,5 mld per jaar.

    In de prospectus wordt niet aangegeven op welke EBITDA ze mikken, ze geven alleen aan voor de lange termijn: realising an industry-leading EBITDA margin based on benefitting from economies of scale, leveraging the Company’s fixed cost base as it realises its revenue growth and realising an increasing share of revenue from module replacements.

    Stel dat ze op een EBITDA van 20% uitkomen (gok) en dat ze dan op 10x de EBITDA worden gewaardeerd, dan zouden ze op de beurs 3 mld waard zijn, precies zoals jij aangeeft. Alleen dan moeten ze wel hun lange termijn ambities weten waar te maken en dat vind ik nogal lastig voor een bedrijf dat vorig jaar 1,1 mln omzet had.
  2. forum rang 7 Makita 11 juni 2021 08:59
    quote:

    Belegger_BAC schreef op 11 juni 2021 08:45:


    [...]

    En dan zijn ze zo'n 3 mld waard op de beurs. Ik ben maar eens gaan rekenen aan de hand van hun prospectus. Ze geven aan dat hun markt groeit naar 15 mld in 2030 en hopen op een marktaandeel van 10% uit te komen. Ze komen dan uit op een omzet van 1,5 mld per jaar.

    In de prospectus wordt niet aangegeven op welke EBITDA ze mikken, ze geven alleen aan voor de lange termijn: realising an industry-leading EBITDA margin based on benefitting from economies of scale, leveraging the Company’s fixed cost base as it realises its revenue growth and realising an increasing share of revenue from module replacements.

    Stel dat ze op een EBITDA van 20% uitkomen (gok) en dat ze dan op 10x de EBITDA worden gewaardeerd, dan zouden ze op de beurs 3 mld waard zijn, precies zoals jij aangeeft. Alleen dan moeten ze wel hun lange termijn ambities weten waar te maken en dat vind ik nogal lastig voor een bedrijf dat vorig jaar 1,1 mln omzet had.

    Al veel prijzen gewonnen met deze technologie. Als de tech sterk is komt de omzet binnenvliegen, erg schaalbaar allemaal.
12 Posts
|Omhoog ↑