Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Topbelegger Michael Burry bouwt flinke shortpositie in Tesla op

Reacties

18 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 drooglegging 18 mei 2021 08:44
    Er is gewoon steeds ruimer aanbod, alle Europese major merken komen nu door met ruimer aanbod, voor elke wat wils dus.

    De Tesla CEO is verworden tot een ongeleid projectiel met alle kenmerken die daarbij horen, daar moet je als aandeelhouder wel tegen kunnen.

    Tesla was een gadget, een hebbe dingetje, de veel kilometer vreter heeft nu echter wel wat anders nodig!
  2. Flymon 18 mei 2021 09:42
    quote:

    haas schreef op 18 mei 2021 08:45:


    Topbelegger Michael Burry ?

    Ik ken deze persoon niet. Wie is hij dan wel ?

    IK heb net mijn turbo puts gesloten bij 570

    Wie Michael Burry is? Zoals het artikel al meldt; de reden waarom het boek en de film "The Big Short" zijn gemaakt. Deze man zag de financiële crisis van 2008 al van heinde en verre aankomen en had zodoende ook al groots ingezet op waardedalingen van hypotheekportefeuilles en aandelen van banken.
  3. forum rang 4 Joshua41 18 mei 2021 11:23
    quote:

    drooglegging schreef op 18 mei 2021 08:44:


    Er is gewoon steeds ruimer aanbod, alle Europese major merken komen nu door met ruimer aanbod, voor elke wat wils dus.

    De Tesla CEO is verworden tot een ongeleid projectiel met alle kenmerken die daarbij horen, daar moet je als aandeelhouder wel tegen kunnen.

    Tesla was een gadget, een hebbe dingetje, de veel kilometer vreter heeft nu echter wel wat anders nodig!


    Elon Musk doet met wat denken aan Caligula.
  4. forum rang 7 De amateur 18 mei 2021 17:43
    quote:

    Flymon schreef op 18 mei 2021 09:42:


    [...]
    Wie Michael Burry is? Zoals het artikel al meldt; de reden waarom het boek en de film "The Big Short" zijn gemaakt. Deze man zag de financiële crisis van 2008 al van heinde en verre aankomen en had zodoende ook al groots ingezet op waardedalingen van hypotheekportefeuilles en aandelen van banken.


    Geweldige film ook trouwens. Zeker aan te raden!
  5. Ibou 18 mei 2021 23:29
    quote:

    Dikke Durk schreef op 18 mei 2021 14:06:


    Wacht even, een shortpositie van 534 miljoen is op basis van de waarde van 800.000 aandelen. Maar die aandelen zijn maar 8000 puts, hoeveel betaalde hij per putoptie?



    Ik denk dat hij short is gegaan door aandelen te verkopen die hij niet heeft. Niet door puts te kopen.
18 Posts
|Omhoog ↑