Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Stellantis haalt emissiedoel zonder hulp van Tesla - media

Stellantis haalt emissiedoel zonder hulp van Tesla - media
Beeld: ABM Financial News

(ABM FN-Dow Jones) De Frans-Italiaanse autofabrikant Stellantis verwacht zijn Europese CO2-emissiedoelstellingen dit jaar te zullen halen zonder klimaatcredits te hoeven kopen van Tesla. Dat meldde persbureau Reuters woensdag, op basis van een interview met het Franse weekblad Le Point.

Stellantis ontstond door de fusie van Peugeot en Fiat Chrysler. De twee autofabrikanten kochten tussen 2019 en 2021 voor zo'n 2 miljard euro aan Europese en Amerikaanse CO2-emissierechten van de fabrikant van elektrische auto's Tesla.

Dat is vanaf dit jaar niet meer nodig, dankzij de elektrische technologie die Peugeot inbrengr in Stellantis, zei de topman in het interview. Stellantis zou in gesprek zijn met Tesla over de financiële implicaties van het besluit om niet meer de emissierechten van Tesla te gebruiken.

ABMFNABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.

Vanaf Beursplein 5 volgt de redactie van ABM Financial News de ontwikkelingen op de beurzen, en de Amsterdamse effectenbeurs in het bijzonder, op de voet. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
STELLANTIS NV 50% zegt kopen 2 stemmen
TESLA INC. DL -,001 86% zegt verkopen 7 stemmen

Gerelateerd

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 drooglegging 5 mei 2021 12:34
    Het Stellantis hoofdkantoor is gevestigd op de Zuidas/Worldtrade centre/Strawinskylaan/toren C, niet echt dichtbij de fabrieken waar tienduizenden medewerkers de voertuigen in elkaar schroeven, verre van dat zelfs!

    Een van de duizenden multinationals en bedrijven die fiscaal onderdak zoeken voor de fiscale neerval.

    Het semi-maffia bedrijf krijgt waarschijnlijk ook nog 1,2 miljard euro BTW teruggestort vanuit onze eigen belastingkantoren.

    Ik maak mee er echter niet druk om, ik kan het immers niet veranderen!
  2. forum rang 7 drooglegging 5 mei 2021 13:00
    quote:

    EuroFool schreef op 5 mei 2021 12:46:


    [...]
    Vandaar natuurlijk dat je deze reactie plaatste?


    Scherp opgemerkt.

    Ik plaats het ter informatie, als stille aanklacht tegen de haag, zij hosten immers deze Carrousel.
    Ons landje is uniek binnen de EU, een toevluchtsoord voor fiscale vluchtelingen als die Italiaanse boefjes hierboven omschreven.

    Maar dit draadje gaat om Tesla, de subsidie pot in Tilburg is geleegd, het potje in Berlijn(de volgende halte) wordt nu opgesoupeerd, dat gaat met miljarden euros tegelijk.

    Na 3 jaar sluiten ze gewoon weer lachend de Giga fabriek in Germany en schuiven een land op(Hongarije, Servie, die kant op in ieder geval)

    De Tesla verkopen in ons landje blijven steeds verder wegzakken, het aanbod van andere merken wordt steeds ruimer.
  3. 2hansome 5 mei 2021 13:26
    quote:

    drooglegging schreef op 5 mei 2021 13:00:


    [...]

    Scherp opgemerkt.

    Ik plaats het ter informatie, als stille aanklacht tegen de haag, zij hosten immers deze Carrousel.
    Ons landje is uniek binnen de EU, een toevluchtsoord voor fiscale vluchtelingen als die Italiaanse boefjes hierboven omschreven.

    Maar dit draadje gaat om Tesla, de subsidie pot in Tilburg is geleegd, het potje in Berlijn(de volgende halte) wordt nu opgesoupeerd, dat gaat met miljarden euros tegelijk.

    Na 3 jaar sluiten ze gewoon weer lachend de Giga fabriek in Germany en schuiven een land op(Hongarije, Servie, die kant op in ieder geval)

    De Tesla verkopen in ons landje blijven steeds verder wegzakken, het aanbod van andere merken wordt steeds ruimer.


    Nee, dit draadje gaat over STELLANTIS, in het bijzonder de uitzonderlijk bekwame CEO Carlos TAVARES., die meer voor elkaar krijgt dan 10.000 toetsenbord ridders samen. Voor glazenbol bijdragen over TESLA verwijs ik graag naar het Hangouderenblog IkWeetAllesBeter.org.
  4. tomansky 5 mei 2021 14:06
    Franco-Italian carmaker Stellantis (STLA.MI), expects to achieve its European carbon dioxide (CO2) emissions targets this year without environmental credits bought from Tesla (TSLA.O), its CEO said in an interview published on Tuesday.

    Leuke misleidende titel boven het bericht. Nu moeten de tesla haters wel weer een nieuw argument verzinnen als Tesla in Q2 2021 een winst laat zien... ben benieuwd wat het nu weer zal worden.
  5. Menno87 5 mei 2021 15:58
    quote:

    tomansky schreef op 5 mei 2021 14:06:


    Franco-Italian carmaker Stellantis (STLA.MI), expects to achieve its European carbon dioxide (CO2) emissions targets this year without environmental credits bought from Tesla (TSLA.O), its CEO said in an interview published on Tuesday.

    Leuke misleidende titel boven het bericht. Nu moeten de tesla haters wel weer een nieuw argument verzinnen als Tesla in Q2 2021 een winst laat zien... ben benieuwd wat het nu weer zal worden.


    Ik zou het een mooie stunt vinden van tesla. Maar heeft tesla ooit zonder bitcoin verkoop of emmissies wins gemaakt?
    Persoonlijk heb ik niet zo veel met tesla's en zie nog niet veel meer waarde in veel van de nieuwe EV merken. Bij mij rest de vraag vooral hoe zie het landschap er over 5 jaar uit. Dat tesla nog heel wat uit de grote hoed mag toveren om dan nog een "grote" speler te zijn.
7 Posts
|Omhoog ↑