Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Beursblik: digitale munten en cryptovaluta zijn blijvers

Reacties

28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Stephanus1987 27 april 2021 08:33
    Wat ik nog steeds niet goed begrijp.. de technologie, usercase achter bepaalde crypto... die uit zich qua waarde in een verbonden coin... want zo manifesteert zich de speculatieve prijs van de blockchain technologie, maar wordt er dan in de toekomst ook winst gemaakt met deze technologie? En vloeit deze winst dan ook terug naar de waarde van de coin.. of denk ik ouderwets?
  2. forum rang 4 Keinscheisscoins 27 april 2021 08:44
    quote:

    Stephanus1987 schreef op 27 april 2021 08:33:


    Wat ik nog steeds niet goed begrijp.. de technologie, usercase achter bepaalde crypto... die uit zich qua waarde in een verbonden coin... want zo manifesteert zich de speculatieve prijs van de blockchain technologie, maar wordt er dan in de toekomst ook winst gemaakt met deze technologie? En vloeit deze winst dan ook terug naar de waarde van de coin.. of denk ik ouderwets?


    Het is geen bedrijf. Het is een gedecentraliseerd netwerk. Het Internet is ook een gedecentraliseerd netwerk. Er is geen CEO, koning of president. Er zijn geen aandelen van. De populariteit van het netwerk kun je meten met Metcalfe's law: dcresearch.medium.com/metcalfes-law-a...,equals%20to%20number%20of%20nodes.

    Als de populariteit toeneemt, zal ook de vraag toenemen naar het token wat nodig is om het netwerk te laten draaien. Dat is vooropgesteld dat het aanbod van het token beperkt is. Verder is het een goed idee om op YouTube naar filmpjes van Andreas Antonopolous te zoeken. Hij kan misschien wel het beste uitleggen wat bitcoin nu eigenlijk is.
  3. SimpeleZiel 27 april 2021 09:52
    quote:

    Flowermountain schreef op 26 april 2021 20:13:


    Ik mis alleen onze hovenier in de crypto draadjes. Hij is zich toch niet stiekem aan het inlezen in diverse crypto's?


    Valt mij op dat er veel positief kritische comments worden gegeven op dit artikel. Idd zijn er m.i. maar handje vol crypto's met goede use case. Er komen inderdaad dagelijks vele tokens bij, waarvan de meeste geen toegevoegde waarde hebben. Door je te verdiepen in de praktische/strategische toepassing en gedisciplineerd hierin (een deel van je beschikbare vermogen( te beleggen denk ik dat je geen hoger risico loopt dan te beleggen in grondstoffen, aandelen, derivaten of geld op je bakrekening aan te houden.

    Niemand is te oud om te leren, zelfs de hier aanwezige baby boomers :-)
  4. SimpeleZiel 27 april 2021 10:00
    quote:

    Stephanus1987 schreef op 27 april 2021 08:33:


    Wat ik nog steeds niet goed begrijp.. de technologie, usercase achter bepaalde crypto... die uit zich qua waarde in een verbonden coin... want zo manifesteert zich de speculatieve prijs van de blockchain technologie, maar wordt er dan in de toekomst ook winst gemaakt met deze technologie? En vloeit deze winst dan ook terug naar de waarde van de coin.. of denk ik ouderwets?


    Een belangrijke use-case is bijvoorbeeld consumptiegoederen over de hele logistieke keten heen registreren op de blockchain. De consument kan eenvoudig zien hoe het eindproduct tot stand gekomen tot het moment dat hij het kocht in de winkel.

    Wet- en regelgevng is hier de grote gangmaker. Leveranciers dienen aan te tonen dat ze in control zijn in het verwerkingsproces. Je ziet bijvoorbeeld dat er inmiddels namaak COVID vaccins worden aangeboden. Als de leverancier van grondstoffen, de producent, de flessenvuller, de transporteur en tenslotte de vrpleegkundige allemaal een beetje info vastleggen dat heb je in de basis een waterdicht systeem. Wel dient het proces geaudit te worden. Zie hier de reden waarom bedrijven als DNV(GL) en PWC in hun rol als auditors de (publieke) blockchain als fundering voor hun recent ontwikkelde diensten hebben omarmt.

    Wil je de hele keten via de traditionele (gesloten) traceren, dan kost het veel tijd om in geval van problemen de vinge op de zere plek te leggen en moeten veel kosten gemaakt worden om de info boven water te krijgen en te communceren. Met blockchain is dit probleem voorgoed verleden tijd: snelle- en niet te manimuleren productinformatie tegen een fractie van de kosten.
  5. @ed of @ 27 april 2021 16:23
    quote:

    skymansky schreef op 26 april 2021 16:42:


    Waarom ik niet in crypto munten durf te stappen zijn 2 hoofd redenen voor, een land of regio of continent kan besluiten dat de crypto munten verboden worden om veiligheid redenen, zwartgeld /drugsgeld en anonimiteit.
    Je stopt geld in niks, de tulpenbollen rally komt in mijn gedachten, maar het is verleidelijk als je de stijgingen ziet maar dat was in 1637 ook zo.
    Dus blijvertje zal misschien kloppen , als iedereen over 100 jaar zegt weet je nog vroeger, die idioten die in crypto munten hun geld stopten?



    Die vergelijking met de tulpenmanie gaat m.i. mank:

    Een tulp was, is en zal altijd een tulp blijven. Niets meer en niets minder.
    Die Tulp blijft even in "leven" en is daarna finito. (of je moet m als droogbloem bewaren). De tulp had maar 1 functie: statussymbool.

    Met sommige crypto en blockchains zijn er ongekende functionele mogelijkheden en dit zal in de toekomst alleen maar toenemen..

    Feit is wel dat 99% van de crypto-munten troep is.

    De Bitcoin zal altijd de moeder der crypto blijven en wellicht een vervanging voor goud worden.

    Daarnaast zullen er enkele Altcoins uitgroeien tot prachtige parels.
    Ik denk dan voornamelijk aan Etherium met de meest briljante blockchain en IOTA, waarbij er (als enige munt) geen kosten zijn verbonden aan een (micro) transactie.

    PS: ik heb geen verstand van crypto, maar ben een begaafd gokker :-)

  6. forum rang 7 Dogma 27 april 2021 18:54
    Hoe kan je nu van reguliere banken verwachten/ zelfs verplichten om melding te doen van transacties boven €5.000 terwijl je gewoon toestaat dat er niet te traceren geldstromen ontstaan als gevolg van de BTC en dergelijke.... helemaal prima hoor, maar val mij dan ook niet lastig met belastingaanslagen etc. !
28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?