Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Beursblik: UBS verhoogt koersdoel Flow Traders

Beursblik: UBS verhoogt koersdoel Flow Traders
Beeld: Flow Traders

(ABM FN-Dow Jones) UBS heeft woensdag het koersdoel voor Flow Traders verhoogd van 23,00 naar 25,25 euro bij handhaving van het verkoopadvies.

UBS merkte op dat de volumes op de Europese aandelen- en ETF-markten sterk waren in maart, ondanks een daling van 40 tot 50 procent ten opzichte van de recordniveaus een jaar eerder. Desondanks zag de Zwitserse zakenbank ruimte om de ramingen te verhogen, aangezien de volumes hoger lagen dan voorzien. Niet alleen in maart maar ook in januari en februari van dit jaar waren de volumes volgens UBS goed.

De ramingen voor de winst per aandeel voor Flow Traders in 2021 werden door UBS verhoogd met 29 procent en voor 2022 en 2023 met 8 procent. Als gevolg kwam UBS tot een hoger koersdoel.

De Zwitserse bank handhaafde het verkoopadvies, omdat het aandeel dit jaar al zo goed presteerde. Flow Traders steeg dit jaar al bijna 35 procent.

Het aandeel Flow Traders koerste woensdagochtend 0,2 procent hoger op 36,44 euro.

ABMFNABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.


Vanaf Beursplein 5 volgt de redactie van ABM Financial News de ontwikkelingen op de beurzen, en de Amsterdamse effectenbeurs in het bijzonder, op de voet. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. Instapmoment 7 april 2021 12:32
    quote:

    ScarJo schreef op 7 april 2021 12:27:


    ik ben long Flow Traders, ben ik gek?


    Nee hoor, dat zijn er wel meer hier. Ik blijf Flow zien als een goede hedge tegen een dalende beurs. Indien de AEX naar 1000 gaat zal Flow mogelijk richting het koersdoel van UBS gaan, maar dan wordt dat geld ruimschoots terugverdiend door een stijging van mijn overige posities. Klapt de AEX in elkaar daarentegen en gaan we weer naar de 400..... Dan zal Flow floreren. :-)
  2. watergeus 7 april 2021 12:44
    quote:

    Instapmoment schreef op 7 april 2021 12:32:


    [...]

    Nee hoor, dat zijn er wel meer hier. Ik blijf Flow zien als een goede hedge tegen een dalende beurs. Indien de AEX naar 1000 gaat zal Flow mogelijk richting het koersdoel van UBS gaan, maar dan wordt dat geld ruimschoots terugverdiend door een stijging van mijn overige posities. Klapt de AEX in elkaar daarentegen en gaan we weer naar de 400..... Dan zal Flow floreren. :-)


    Zo is het, perfect hedge en dan ook (afgelopen jaar) nog eens 6 euro 50 dividend.
  3. ScarJo 7 april 2021 12:45
    Misschien heb ik het verkeerd begrepen hoe Flow geld verdient.
    Is het niet zo dat hoe meer er wordt verhandeld hoe meer omzet ze draaien?
    Iedereen en hun oma zijn begonnen met belegeen sinds 2020 is mijn gedachte en zal zo blijven bij een bull trend naar 1000. Mensen zullen juist uit de markt stappen bij een bear trend naar de 400. (lange termijn)

    korte termijn crashes is ook goed voor Flow ja.

    De volgende kwartaalcijfers komen binnenkort dus dat wordt interessant.
  4. Instapmoment 7 april 2021 12:55
    quote:

    ScarJo schreef op 7 april 2021 12:45:


    Misschien heb ik het verkeerd begrepen hoe Flow geld verdient.
    Is het niet zo dat hoe meer er wordt verhandeld hoe meer omzet ze draaien?
    Iedereen en hun oma zijn begonnen met belegeen sinds 2020 is mijn gedachte en zal zo blijven bij een bull trend naar 1000. Mensen zullen juist uit de markt stappen bij een bear trend naar de 400. (lange termijn)

    korte termijn crashes is ook goed voor Flow ja.

    De volgende kwartaalcijfers komen binnenkort dus dat wordt interessant.


    Klopt, het is tweeledig denk ik. Enerzijds verdienen ze aan het feit dat er meer handel plaatsvindt. Het echte geld wordt volgens mij echter verdiend bij dalende beurzen (lees: hoge VIX), waardoor grotere spreads ontstaan tussen bied- en laatkoersen.
  5. Contrair1975 7 april 2021 21:06
    Volgens mij moet UBS de Flowtrader analist vervangen, misschien een "functie elders"? De beste man / vrouw gaf in Feb 2020 toen China al in Covid-19 lock-down zat een sell voor Flowtraders met een koersdoel van 17 euro. In Maart werd dit verhoogd naar 19 euro, in April naar 21 euro.

    Dan snap je dus totaal niet hoe het business model van Flow Traders in elkaar steekt.....
10 Posts
|Omhoog ↑