Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Grote containervervoerders overwegen schepen om Afrika te leiden

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 8 drooglegging 25 maart 2021 21:13
    Wat die LNG en olietankers betreft: tijdens de vaart gaat de lading soms vele malen over van eigenaar tot eigenaar.
    Soms mag de kapitein tijdens de vaartocht er nog een rondje bij varen/vertragen omdat er een nieuwe potentiele eigenaar van de lading aanstaande is met waarschijnlijk een andere eind bestemming dan voorheen.
  2. forum rang 8 drooglegging 26 maart 2021 13:44
    Dat Zeus kanaal is natuurlijk wel een Black Swan, het onverwachte, bijna onmogelijke dat toch gaat gebeuren, uiteindelijk zal het allemaal weer goed komen en zullen de lege Blokker en Action winkels weer opgevuld worden.

    Een andere Black Swan: op een dag vaart een cruise schip of een bulk carrier de sluisdeuren van IJmuiden doormidden, juist een "black out" binnen de pieren op een paar honderd meter van de deuren, wat zal er gebeuren, wat zijn de gevolgen?

    Ik heb daar wel ideeen over, beneden NAP wonende huiseigenaren behoeven niet te reageren!
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 maart 2021 14:15
    quote:

    drooglegging schreef op 26 maart 2021 13:44:


    Dat Zeus kanaal is natuurlijk wel een Black Swan, het onverwachte, bijna onmogelijke dat toch gaat gebeuren, uiteindelijk zal het allemaal weer goed komen en zullen de lege Blokker en Action winkels weer opgevuld worden.

    Een andere Black Swan: op een dag vaart een cruise schip of een bulk carrier de sluisdeuren van IJmuiden doormidden, juist een "black out" binnen de pieren op een paar honderd meter van de deuren, wat zal er gebeuren, wat zijn de gevolgen?

    Ik heb daar wel ideeen over, beneden NAP wonende huiseigenaren behoeven niet te reageren!

    Blijkbaar heb je weinig verstand van sluizen: er zijn altijd 2 sluisdeuren ver uit elkaar, dus hoogstens wordt er 1 sluisdeur kapot gevaren.
  4. forum rang 8 drooglegging 26 maart 2021 19:52
    Er staat toch "deuren" en niet deur, weet je hoeveel kilometer een 250 lang schip nodig heeft om tot stilstand te komen?
    200.000 ton staalmassa boort zich gewoon overal doorheen, die twee deuren gaan eraan als karton als de choke blijft steken, dan krijg ook jij natte voetjes Bruine Ridder.

    De kans is klein, maar sinds afgelopen jaar moeten we met alles rekening houden.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 maart 2021 22:15
    quote:

    drooglegging schreef op 26 maart 2021 19:52:


    Er staat toch "deuren" en niet deur, weet je hoeveel kilometer een 250 lang schip nodig heeft om tot stilstand te komen?
    200.000 ton staalmassa boort zich gewoon overal doorheen, die twee deuren gaan eraan als karton als de choke blijft steken, dan krijg ook jij natte voetjes Bruine Ridder.

    De kans is klein, maar sinds afgelopen jaar moeten we met alles rekening houden.


    Rijkswaterstaat moet jou maar gauw inhuren als sluisdeurenadviseur..........!!!
9 Posts
|Omhoog ↑