Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

ForFarmers verkoopt minder veevoer door coronacrisis

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. Blenheim 11 maart 2021 09:27
    Ik zit zo met mijn vingers tussen de deur met dit aandeel. Te duur aangekocht uiteraard (let op: zelfkritiek bestaat dus dames en heren). Tegelijkertijd lijkt het ook altijd wat met deze onderneming, dan de grondstofprijzen, dan stikstof, dan corona... Er moeten toch voor FF gunstige marktomstandigheden bestaan, ik hoop dat ik die nog eens mee ga maken.
  2. forum rang 5 andre68 11 maart 2021 10:02
    Veevoer.........mais en soya, vaak geteeld op omgekapt oerwoud in de Amazone. Per boot naar NL en daar verwerkt tot voer voor koeien, kippen en varkens. Varkens die we vervolgens exporteren en door o.a. Chinezen laten opvreten. Melkpoeder voor Chinese babies.

    De NL-politiek wil "van het gas af" (wat een stom gelul)......maar bovenstaande is DE hoofdoorzaak van CO2-footprint, roofbouw op de natuur en verlies aan biodiversiteit. Vlees-en zuivel produktie en consumptie en alles wat daar mee samenhangt.
  3. Blenheim 11 maart 2021 15:11
    quote:

    PeterF1 schreef op 11 maart 2021 14:02:


    @Blenheim Hopelijk niet op € 12.30... Ik doe pas mee sinds Nov2020 op € 5 en een beetje maar vraag me nu wel af hoe dat FF ooit naar 12 euro heeft kunnen klimmen.

    Als je het fout doet, moet je ook echt all-the-way, dus ja, ik heb er ook een paar gekocht op € 12. Dat noemen we leergeld of gewoon dom. Ik hou 't uit zelfbehoud op leergeld :)
  4. forum rang 5 Kees1 11 maart 2021 17:25
    @Blenheim. Ik begrijp je punt.
    Het is heel lastig om bedrijven in sectoren te waarderen die producten maken die breed worden afgenomen, maar die bij de politiek of het publiek niet meer zo lekker liggen. Die bedrijven zijn veelal winstgevend en toch is het erg lastig.
    Het geldt voor tabak (Imperial Brands etc), olie en gas (Shell, SBM etc), drank (Heineken), vervoer (AF-KLM), banken (ABN) en zeker ook voor de agri-sector. Ik heb mij voorgenomen (na een tegenvaller bij Shell) om uit individuele aandelen in deze sectoren weg te blijven.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?