Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Facebook laat gebruikers deels afzien van politieke advertenties

MENLO PARK (ANP) - Facebook en Instagram geven gebruikers meer invloed op de hoeveelheid politieke advertenties die ze te zien krijgen. Socialmediabedrijf Facebook biedt die mogelijkheid voor de twee netwerken sinds donderdag in Nederland en 97 andere landen, naar eigen zeggen omdat gebruikers daarom gevraagd hebben. Helemaal uitzetten van dergelijke advertenties is niet mogelijk.

De optie geldt niet alleen voor verkiezingsadvertenties, maar ook voor andere politieke reclames en reclames over sociale kwesties. Die waren op Facebook en Instagram al voorzien van een label waarop werd aangegeven wie er voor de advertentie betaalde.

Facebook kwam onder vuur te liggen na onder meer het brexitreferendum en de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016. Toen werd het sociale medium misbruikt om kiezers met onjuiste informatie te beïnvloeden.

Lees over dit aandeel ook

  1. 05 apr Meta wil dat rechter mededingingszaak FTC verwerpt
  2. 02 feb Meta Platforms knalt voorbij de verwachtingen, koersdoel van aandeel omhoog

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Meta Platforms

Gerelateerd

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Meta Platforms

494,050 17 apr
-5,710 -1,14%
Premium

Meta Platforms knalt voorbij de verwachtingen, koersdoel van aandeel omhoog

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links