Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Fastned gaat meer laadstations bouwen met geld beleggers

Reacties

72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hierdiepoen 27 februari 2021 21:14
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 februari 2021 15:22:


    [...]
    Bedrijven, investeerders en beleggers geloven alleen in geld verdienen.


    De analisten van Berenberg noemen Fastned een aantrekkelijke speler in de snel groeiende markt voor elektrische auto's in Europa. "Een megatrend", aldus analist Jan Richard.

    Door al in 2012 te starten met het opzetten van een netwerk van laadstations, is Fastned volgens de zakenbank in een positie gekomen om één van de grootste aanbieders te worden op middellange termijn.

    Begin februari voegde Kepler Cheuvreux zich in het rijtje met een koopadvies, maar met een koersdoel van maar liefst 135,00 euro.

    Analist Peter Olofsen is te spreken over de aantrekkelijke locaties die Fastned in de afgelopen jaren heeft weten te bemachtigen. Ook wees de analist op de kostenefficiënte methode waarop Fastned de snellaadstations weet te bouwen.
  2. forum rang 7 Makita 27 februari 2021 21:35
    quote:

    Hierdiepoen schreef op 27 februari 2021 21:14:


    [...]

    De analisten van Berenberg noemen Fastned een aantrekkelijke speler in de snel groeiende markt voor elektrische auto's in Europa. "Een megatrend", aldus analist Jan Richard.

    Door al in 2012 te starten met het opzetten van een netwerk van laadstations, is Fastned volgens de zakenbank in een positie gekomen om één van de grootste aanbieders te worden op middellange termijn.

    Begin februari voegde Kepler Cheuvreux zich in het rijtje met een koopadvies, maar met een koersdoel van maar liefst 135,00 euro.

    Analist Peter Olofsen is te spreken over de aantrekkelijke locaties die Fastned in de afgelopen jaren heeft weten te bemachtigen. Ook wees de analist op de kostenefficiënte methode waarop Fastned de snellaadstations weet te bouwen.

    Wat vind jij nou van de tarieven van Fastned? support.fastned.nl/hc/nl/articles/205...

    Ik vind ze vrij duur met 0,59 per kW (of 0,35 per kW als je 12 euro per maand fixed betaalt), bij tesla supercharger betaal ik 0,25 per kW zonder vaste lasten.
  3. Hierdiepoen 28 februari 2021 08:27
    [quote alias=Makita id=13240680 date=202102272135]
    [...]
    Wat vind jij nou van de tarieven van Fastned? support.fastned.nl/hc/nl/articles/205...

    Ik vind ze vrij duur met 0,59 per kW (of 0,35 per kW als je 12 euro per maand fixed betaalt), bij tesla supercharger betaal ik 0,25 per kW zonder vaste lasten.
    [/quote
    Er bestaat nogal wat variatie in de tarieven afhankelijk van vermogen, tijd van de dag...

    www.google.com/url?sa=t&source=we...
  4. forum rang 5 Bowski 28 februari 2021 11:47
    quote:

    Hierdiepoen schreef op 27 februari 2021 21:04:


    [...]Wat is er moeilijk aan begrijpen dat als waterstof de prijs van 1.5€/kg bereikt het diesel uit de markt prijst? Ooit gehoord van CO2 pricing?

    Hoe is de prijs van een liter benzine opgebouwd?
    Uitgaande van een literprijs van €1,50 gaat ongeveer €0,41 op aan productiekosten. Dit geld is dus noodzakelijk om het eindproduct te realiseren. Voor de verdere verspreiding naar de benzinetankstations en andere vormen van distributie gaat €0,07 op. Ook de oliemaatschappij moet er nog iets aan verdienen. Zij ontvangen ongeveer €0,014 per verkochte liter brandstof. Het tankstation verdient er bijna €0,05 aan per liter. De rest van de €1,50 gaat op aan belastingen (BTW en accijns) en heffingen. Ongeveer €0,72 gaat op aan accijns en heffingen en €0,24 aan BTW. De pomphouders krijgen van de oliemaatschappijen een adviesprijs, waar ze zich niet verplicht aan hoeven te houden. De kosten voor één liter benzine bestaat dus voor 64 procent uit belastingen.

    Bron: auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/55531-...

    Als je CO2 pricing wilt toepassen praat je dus niet over een opslag van een paar procenten, maar een factor 2 a 3 van de totale kosten.
    Wat is er dan moeilijk te begrijpen dat waterstof geen serieuze optie is?
  5. Hierdiepoen 28 februari 2021 16:52
    quote:

    Bowski schreef op 28 februari 2021 11:47:


    [...]
    Hoe is de prijs van een liter benzine opgebouwd?
    Uitgaande van een literprijs van €1,50 gaat ongeveer €0,41 op aan productiekosten. Dit geld is dus noodzakelijk om het eindproduct te realiseren. Voor de verdere verspreiding naar de benzinetankstations en andere vormen van distributie gaat €0,07 op. Ook de oliemaatschappij moet er nog iets aan verdienen. Zij ontvangen ongeveer €0,014 per verkochte liter brandstof. Het tankstation verdient er bijna €0,05 aan per liter. De rest van de €1,50 gaat op aan belastingen (BTW en accijns) en heffingen. Ongeveer €0,72 gaat op aan accijns en heffingen en €0,24 aan BTW. De pomphouders krijgen van de oliemaatschappijen een adviesprijs, waar ze zich niet verplicht aan hoeven te houden. De kosten voor één liter benzine bestaat dus voor 64 procent uit belastingen.

    Bron: auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/55531-...

    Als je CO2 pricing wilt toepassen praat je dus niet over een opslag van een paar procenten, maar een factor 2 a 3 van de totale kosten.
    Wat is er dan moeilijk te begrijpen dat waterstof geen serieuze optie is?

    Voor de vervoerders is het zeker wel een optie als het alternatief is beboet te worden met CO2-taksen. En overheden die klimaatdoelstellingen moeten halen vinden wel alternatieven om de inkomsten op peil te houden.
  6. Hierdiepoen 2 maart 2021 10:46
    quote:

    Wendy L schreef op 1 maart 2021 14:42:


    150 miljoen voor 164 laadstations is bijna 1 miljoen per laadstation dat is niet weinig.
    Af te schrijven over 25 à 30 jaar valt dat erg mee.

    Het gaat trouwens erg hard. Alle Belgische bedrijfswagens ("wagen van de zaak") moeten in 2026 elektrisch zijn (en dat waren er 670350 in 2019). Vanaf 2030 gaat Volvo slechts elektrische wagens produceren...

    www.standaard.be/cnt/dmf20210302_9307...
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 maart 2021 08:44
    quote:

    Wim69 schreef op 3 maart 2021 08:42:


    5 cent per kWh thuis? Stroom kost in België inclusief taksen 25 cent per kWh.

    Eigenlijk zouden er laadpalen moeten komen aan supermarkten. Je gaat winkelen en laad intussen je wagen bij.


    Thuisstroom met eigen zonnecellen kost bijna niks.
  8. Sam35 3 maart 2021 09:35
    Beursblik: Berenberg verhoogt koersdoel Fastned
    Vandaag 08:00,
    Bron: ABMfn
    (ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft het koersdoel voor het aandeel Fastned verhoogd van 80,00 naar 91,00 euro met handhaving van het koopadvies. Dit bleek woensdag uit een analistenrapport van de zakenbank.

    Daarin betoogde Berenberg dat de recente aandelenuitgifte het bedrijf in staat stelt sneller nieuwe vestigingen te openen en voordeel te putten uit aanstaande aanbestedingen in West-Europa.

    Fastned haalde recent 150 miljoen euro op met de uitgifte van 1,88 miljoen aandelen. Deze werden geplaatst voor 80,00 euro per stuk, een flinke korting ten opzichte van 92,50 euro waarop het aandeel sloot voorafgaand aan de aankondiging van de uitgifte.


    Met dit geld wil Fastned dus de groei versnellen. Momenteel heeft de uitbater 133 snellaadstations in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België en Zwitserland. Fastned wil 164 laadstations bijbouwen.

    Berenberg verwacht nu dat Fastned zijn planning om 160 oplaadstations operationeel te hebben kan inkorten van eind 2025 naar eind 2023. Aan het einde van 2029 gaat de bank er van uit dat Fastned 550 oplaadstations operationeel heeft. Eerder werd voor dat jaar nog uitgegaan van 460 stations. Fastned zelf mikt overigens op 1.000 oplaadstations.

    Een sneller proces kan de winstgevendheid en de kasstroomontwikkeling drukken, waarschuwde Berenberg, maar draagt wel bij aan de realisering van de ambitieuze groeistrategie van het bedrijf, zo vindt de bank.

    Het aandeel Fastned sloot dinsdag 11,8 procent lager op 62,70 euro.
  9. Hierdiepoen 3 maart 2021 14:42
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 3 maart 2021 08:44:


    [...]

    Thuisstroom met eigen zonnecellen kost bijna niks.

    Een installatie zonnepanelen met opbrengst 3.400 kWh kost 7600€ (de extrakosten voor laadinstallatie van je wagen zit hier niet bij).

    Die schrijf je af over een periode van 10 jaar. Dan betaal je 20 Eurocent per kWh.

    Schrijf je je installatie af over 25 jaar dan kost het je 8 Eurocent.

    Maar dat veronderstelt dat je thuis werkt en je auto tijdens de dag oplaadt. Anders moet je batterijen installeren (extra kost) die een beperkt aantal cycli meegaan (en zeker geen 10 jaar).

    Dat veronderstelt ook dat je de energie opgewekt door je zonnepanelen 100% kan aanwenden.

    Dat zijn veel veronderstellingen. Ik denk dat je uiteindelijk toch heel dicht bij 20 Eurocent gaat uitkomen.
  10. Hierdiepoen 3 maart 2021 14:45
    quote:

    Wim69 schreef op 3 maart 2021 08:42:


    5 cent per kWh thuis? Stroom kost in België inclusief taksen 25 cent per kWh.

    Eigenlijk zouden er laadpalen moeten komen aan supermarkten. Je gaat winkelen en laad intussen je wagen bij.
    En dan maar rondrijden om een vrije paal te vinden?
72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

FASTNED 57,600 10:06
-1,400
-2,37%
 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare