Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Vakbond FNV bezorgd om toename aantal flexbanen

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. bdj 17 februari 2021 16:19
    Ik ga er vanuit dat er nog maar weinig MKB'ers zijn die na deze crisis nog overwegen om mensen in vaste dienst te nemen. Voor je het weet gooit de regering je bedrijf dicht (disco's al bijna 12 maanden) en mag jij voor de kosten opdraaien.
    Ja er is een doekje voor het bloeden maar dat is geen 100% regeling.
  2. forum rang 5 ramp 2017 17 februari 2021 16:28
    Denk dat fnv beter haar energie kan stoppen in het goed flankerende van flex arbeid en de staat aan haar jas moet trekken dat de belastingdienst uwv ook flexibeler worden zodat geheel beter op elkaar wordt afgestemd , ik denk zo en zo dat het tijd wordt voor brede herschikking sociale zekerheid stelsel ....
  3. Aukes 17 februari 2021 16:36
    quote:

    Go Go Go ! schreef op 17 februari 2021 16:20:


    De club van “geen gezeik, iedereen rijk” laat weer van zich horen. De klappers moeten nog komen in de economie.

    Ik gun iedereen een vaste baan met een mooi inkomen, maar de realiteitszin van deze club is ver te zoeken.



    Ik ga een stap verder; men komt niet meer werken voor een karig loontje waarbij je tot op het bot wordt uitgezogen en uitgeperst en betutteld. Doe het zelf maar dan ;-). Mensen praten altijd makkelijk, maar als ze zelf in die situatie terecht komen is het janken. Wees blij dat er mensen zijn die voor de minder bedeelden opkomen.
  4. swat 17 februari 2021 17:33
    Weet je wat in Nederland als flex baan wordt gezien? Een jaar contract voor 40 uur.

    Ik, als werkgever die niet iedereen direct een vast contract geeft omdat ik natuurlijk eerst wil kijken hoe iemand zijn werk doet, het leuk vind en past in het team krijg ik de rekening. Deze nieuwe medewerker krijgt een jaar contract, voor 40 uur, 3000 euro brutoloon maar dan is deze persoon nog altijd volgens de wet flexwerker en daarom moet ik 5% meer heffingen betalen.

    Je bent toch met me eens dat dit weer doorgedraaid is?
7 Posts
|Omhoog ↑