Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Blokker kampte met datalek, gegevens klanten maandenlang openbaar

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. Theo32 14 februari 2021 02:50
    "We hebben vooralsnog geen misbruik van gegevens geconstateerd" - de dodelijke combinatie van arrogantie en onkunde... echt 'grappig' weer: want, als je capabel was geweest (om misbruik te kunnen constateren om eens mee te beginnen) - was je waarschijnlijk ook voldoende snugger geweest dit lek te voorkomen.

    Ik vertrouw er op dat AP korte metten met ze maakt...
  2. forum rang 9 objectief 14 februari 2021 09:07
    quote:

    Theo32 schreef op 14 februari 2021 02:50:



    Ik vertrouw er op dat AP korte metten met ze maakt...


    Zal niet gebeuren; tegen dat hacken is niks te doen. Tenzij je miljoenen aan beveiliging gaat uitgeven; daarvoor is de winst (als die er al was) op de Blokker producten te laag.
  3. Tiesiex 14 februari 2021 11:33
    quote:

    objectief schreef op 14 februari 2021 09:07:


    [...]

    Zal niet gebeuren; tegen dat hacken is niks te doen. Tenzij je miljoenen aan beveiliging gaat uitgeven; daarvoor is de winst (als die er al was) op de Blokker producten te laag.


    Dat ben ik niet met je eens. De waarde van de opgeslagen gegevens bij Blokker is zo laag, dat het niet interessant is voor state-backed hackers of anderen in die categorie om Blokker te hacken. Het zijn eerder script-kiddies die (relatief) makkelijk bij de data van Blokken konden komen, en wat voor een appel-en-een-ei goed af te schermen was geweest door Blokker. Het is vaak pure onkunde en naiviteit die tot dit soort datalekken leiden.
7 Posts
|Omhoog ↑