Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

CNV: grote ontslagronde Rabobank zuur voor personeel

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Mr.Windows 11 februari 2021 09:43
    23.000 medewerkers, in totaal 43.000 "wereld"wijd. Dan vind ik zeker als je kijk naar de banksector, minder kantoren, minder klanten, minder producten, minder service, meer automatisering, meer security, die 5.000 nog meevallen.
    En dat zou CNV ook moeten weten...en verwijzen naar de RaboLedencertificaat is een makkelijke en waarschijnlijk heeft het personeel die ooit ook gekocht als een spaarrendement....

    Personeel bij banken hadden goudgerande voorwaarden, korting hypotheek, korting verzekeringen, premievrij pensioen. Banken moeten omdenken en waarom zij niet zoiets als Adyen of Apple Pay bedacht hebben ;)
  2. SimpeleZiel 11 februari 2021 09:52
    De kolenmijnen zijn tenslotte ook gesloten in NL. Met hoge mate van automatisering gaan banken ook die kant op. Blijft nog maar weinig van over, meeste kan via bots en volledig geautomatiseerde processen verlopen. Het beetje dat dan nog overblijft wordt veelal ge-outsourced want "geen kernactiviteit" . Ik zie de aandeelhouders van Adyen heel hard in hun vuistjes wrijven.
  3. Da Freeze 11 februari 2021 10:04
    "Rabobank heeft ruim een miljard euro winst gemaakt. Fors minder dan vorig jaar, maar toch nog altijd een dikke winst. De werknemers beleven er intussen erg weinig lol aan. En dat maakt het een zuur verhaal", zo reageert CNV-onderhandelaar Robert Wonnink.

    Maar ook al wordt er winst gemaakt, als er personeel rondloopt wat maar weinig te doen heeft kan ik me voorstellen dat de bank hiervoor kiest. Een bank is nooit een sociale vangbak geweest om mensen van de straat te houden.

    Ook het gegeven dat certificaatrentes worden uitbetaald in nieuwe certificaten is tekenend. De bank is duidelijk cash aan het verzamelen voor wat er komen gaat.
  4. forum rang 5 jaapaap 11 februari 2021 11:49
    quote:

    Mr.Windows schreef op 11 februari 2021 09:43:


    23.000 medewerkers, in totaal 43.000 "wereld"wijd. Dan vind ik zeker als je kijk naar de banksector, minder kantoren, minder klanten, minder producten, minder service, meer automatisering, meer security, die 5.000 nog meevallen.
    En dat zou CNV ook moeten weten...en verwijzen naar de RaboLedencertificaat is een makkelijke en waarschijnlijk heeft het personeel die ooit ook gekocht als een spaarrendement....

    Personeel bij banken hadden goudgerande voorwaarden, korting hypotheek, korting verzekeringen, premievrij pensioen. Banken moeten omdenken en waarom zij niet zoiets als Adyen of Apple Pay bedacht hebben ;)


    Inderdaad, hadden, dasz war nur einmahl

    penioenen, deel zelf betalen
    korting hypotheek, afgeschaft of anders loonbelasting afhankelijk
    verzekeren, afgeschaft

    adyen geeft personeel "bonusäandelen" verhoogt de loyaliteit aan het bedrijf

    ABN had dit vroeger ook, dit met personeelsopties die werden toegekend.
6 Posts
|Omhoog ↑