Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Aanboren nieuwe markten stuwt omzet Coolblue naar 2 miljard

Reacties

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Chessplayer1992 10 februari 2021 08:34
    Eens, en het gaat nog veel verder! Op het forum van HAL staat ook een mooie link naar de reviews die Coolblue in Duitsland krijgt. Reeds 1.000 waarderingen, gemiddeld een 4,9 op schaal tot 5. Kunnen andere bedrijven nog een flinke duim aan zuigen. Er zit groei in het productaanbod en door meer fysieke vestigingen, en vervolgens is de internationale (Europa) expansie pas net gestart. Coolblue gaat binnen 3 jaar Bol.com voorbij, is zo mijn voorspelling.
  2. forum rang 4 Mr.Windows 10 februari 2021 08:40
    quote:

    Pint schreef op 10 februari 2021 08:36:


    Jammer dat de services van het bedrijf enorm te wensen overlaat! Kunnen de drukte gewoon niet aan en gaat ten koste van services! M.a.w. denk goed na om hier nog wat te bestellen.


    We bestellen voornamelijk Bol.com en Coolblue en keer op keer perfect geregeld dus ik deel je mening niet. En past ook niet bij het bedrijf.
  3. Pint 10 februari 2021 09:10
    quote:

    Mr.Windows schreef op 10 februari 2021 08:40:


    [...]

    We bestellen voornamelijk Bol.com en Coolblue en keer op keer perfect geregeld dus ik deel je mening niet. En past ook niet bij het bedrijf.


    Dan moet je de reviews eens gaan lezen! Na 3 dagen antwoorden ze met plak en knipwerk hetzelfde antwoord!
  4. forum rang 4 maanlandschap 10 februari 2021 12:28
    In België hadden ze het voordeel van first to market te zijn met het goedkoop thuisleveren. Maar krijgen ze nu stevige concurrentie van Vandeborre en Krefel. Die zich vrij recent duidelijk ook meer profileren online (ik denk dat beiden in Engelse handen zijn gekomen). En online goedkoper zijn dan Coolblue. Want dat valt in België op, Coolblue dat vroeger de goedkoopste was, is nu dikwijls de duurste. Voorlopig hinkt Mediamarkt wat achterop. Daar zijn ze slecht bezig in de overgang naar het onlinegebeuren en de fysieke winkels lopen steeds leger.
  5. chogogo 10 februari 2021 18:43
    quote:

    Pint schreef op 10 februari 2021 08:36:


    Jammer dat de services van het bedrijf enorm te wensen overlaat! Kunnen de drukte gewoon niet aan en gaat ten koste van services! M.a.w. denk goed na om hier nog wat te bestellen.


    Ik snap niet waarover je het hebt. Coolblue levert stipt! Zelfs op zondag. Of bedoel je misschien dat bol.com niet levert? Dat klopt dus.
  6. Jan kanernixvan 12 februari 2021 00:41
    Klanten willen betalen voor service en daarin staat Coolblue op 1.

    Bol.com staat op 2, maar service wordt minder omdat leveringen van derden minder goed te managen zijn.
    Voor de prijs ga je naar eBay of Alibaba of Amazon

    Er is maar 1 manier om op termijn niet te verliezen van Amazon, door het anders te doen.
    Bol.com doet wat Amazon doet, dat gaat Amazon winnen.
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?