Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

DNB: lockdowns zorgen voor verdubbeling spaartegoeden

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 januari 2021 08:14
    quote:

    rene02 schreef op 29 januari 2021 08:08:


    Ja, het spaargeld kan dan wel verdubbelen, maar de waarde is straks gehalveerd! En je mag er dan ook nog eens belasting over gaan betalen elk jaar weer over hetzelfde bedrag!


    Je levensmotto is “het glas is half leeg”, zo te lezen. Zoek hulp zou mijn advies zijn.
  2. Aukes 29 januari 2021 08:25
    quote:

    Fugrogok schreef op 29 januari 2021 08:14:


    [...]

    Je levensmotto is “het glas is half leeg”, zo te lezen. Zoek hulp zou mijn advies zijn.


    Nee hij heeft gelijk. Bij jou is cq lijkt het glas nu halfvol en je komt er straks achter dat ie half leeg is. Denk jij nou echt dat die steun niet op een of andere manier bij het klootjesvolk wordt terug gehaald. Buiten inflatie. Maar het is mooi dat je positief bent. Ik hoop dat je dat straks ook bent als 100 Euro ineens maar 70 waard blijkt te zijn. Altijd blijven lachen zegt Bassie en maar hopen dat jij dan geen steun hoeft te zoeken
  3. forum rang 6 Rowi62 29 januari 2021 09:25
    Iedereen met een hoop spaargeld - zoals ik - is bang voor inflatie door de ECB geldpers aka Quantitative Easing (QE) . De theorie is dat als de economie licht groeit QE goed is maar als de economie krimpt dan is QE sterk af te raden. En dat is exact wat er nu gebeurt.
    Wat mensen/bedrijven dan niet mogen doen - volgens de theorie - is aandelen en commodities kopen en laat iedereen dat nu volop doen de laatste maanden.
  4. IkWilVanIEXAf 29 januari 2021 10:43
    Het uit het niets getoverde valuta proleteert op de waarde van de bestaande geldhoeveelheid Dit gaat goed tot dat de goegemeente door heeft dat de gigantische geldcreatie zoals dat nu aan de gang is in feite (legale) diefstal van de overheid is. Het is alleen aan ons of we blijven geloven dat de EURO nog wat waard is. Want als je alles wat te koop is als dekking ziet voor de EURO dan kan je voor de geldhoeveelheid die nu aanwezig is alles wel 8-9 keer kopen. Dat moet een keer in balans worden gebracht. De basis voor een systeemcrash??
  5. forum rang 5 Bowski 29 januari 2021 11:07
    quote:

    RSI schreef op 29 januari 2021 08:33:


    scheelt wel voor je hypotheek


    Gingen gemeenten dit jaar niet de lasten gemiddeld 4,4% verhogen?
    En werden de huizen niet 8% duurder?
    Zodat de lasten volgend jaar óók nóg eens 8% hoger "moeten" worden...
    Werden de koperkabels in uw gemeente dan niet vervangen door uitgebreid glasvezel?
    En werd voor de afgeschreven koperkabels uw abonnement niet "wegens inflatie" ruimschoots meer dan 2,5% duurder?
    Gingen uw banktarieven niet steeds 2 of 3 x inflatie omhoog?
    Is de rente op spaargeld niet negatief? Dan is +0,01% is wel het hoogste, wat dik terugverdiend wordt door verhoogde vaste bankkosten.
12 Posts
|Omhoog ↑