Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Shell koopt Duitse laadpuntenmaker ubitricity

Reacties

27 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Htjs 25 januari 2021 13:28
    Het hele idee van elektrisch rijden is juist dat je geen "speciale" brandstof meer nodig hebt maar stroom dat overal te verkrijgen is. De meest onzinnige locatie om je auto op te laden is bij een snelweg. Los dat de infrastructuur voor de laadvoorziening er niet is, wordt je al depressief om 5 min langs de snelweg te staan.
  2. Schumpedro 25 januari 2021 13:54
    Ben het zeker voor een groot deel met je eens, maar wel een kanttekening. Ubitricity is een soort van publieke laadpaal operator die je vooral 's nacht gebruikt in (grote) steden waar deze oplossing handiger is dan een gewone laadpaal zoals we die veel zien in NL. Shell is via newmotion een vrij grote speler in de pasjes en verrekening van laadtransacties dus er zitten wel wat schaal en handling voordelen in. Shell doet dit soort dienstverlening ook enigszin via multi tank card. Het blijft natuurlijk wel een allergaartje, want dit is natuurlijk zo';n andere dynamiek dan windmolens op zee bouwen.
  3. TA=verlies 25 januari 2021 17:31
    quote:

    FlashHenk schreef op 25 januari 2021 12:38:


    Bij dit soort aankopen krijg ik altijd het idee dat Shell strategisch op drift is geraakt. Het aanhouden van een retail-positie in de brandstofmarkt is nog verdedigbaar vanuit de verticaal geïntegreerde aard van het olie en gasbedrijf. Het verticaal integreren van de elektriciteitsmarkt lijkt me volstrekt irreëel, zeker gegeven de waarschijnlijkheid van een extreem diffuus aanbod. Dan rijst de vraag of het strategisch veel voordeel oplevert om particuliere klantrelaties te hebben in de markt voor elektrisch laden. Ik denk van niet. Het heeft er alle schijn van dat deze markt zeer concurrerend zal zijn en zeer lage marges zal hebben. Het lijkt mij waarschijnlijker dat de winnaars in nieuwe energie degenen zijn met enerzijds de laagste kosten van productie, degenen die de hoogspanningsnetwerken in eigendom hebben, of degenen die anderszins in staat te profiteren van een aanzienlijk volatielere vraag- aanbodbalans. In mijn optiek zou Shell zich het best positioneren voor de derde optie.


    Binnen 10 jaar in Engeland fossiele brandstof auto verkoop gestopt. Ligt dus zeker een markt, ook van particuliete klanten. Uiteindelijk gaat iedereen over.
  4. twintrader 29 januari 2021 17:31
    Slechte zaak!

    Shell moet zich focussen op olie en gas! En niet op electra!

    Als een belegger wil investeren in groene energie, dan investeert ie t shell dividend wel in zulke groene bedrijven.

    Shell zelf moet uit die markt bijven. Het zijn extreem dure overnames welke nooit terug verdient gaan worden. Shell zou dat geld beter investeren in olie en gas bedrijven die momenteel tegen zeer lage waardering te koop zijn!
27 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Royal Dutch Shell A 16,284 12:43
-0,102
-0,62%
 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare