Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Maaltijdbestellingen moederbedrijf Thuisbezorgd.nl scherp omhoog

Reacties

14 Posts
| Omlaag ↓
  1. Gunther 13 januari 2021 08:34
    quote:

    FPAK schreef op 13 januari 2021 08:15:


    Zo zonde dat restaurants hun omzet moeten delen met dit bedrijf. Gewoon zelf een mooi website bouwen. Ik omzeil altijd thuisbezorgd als ik iets bestel, dat gun ik deze ondernemers. Desnoods ouderwets bellen.


    Begrijp ik niets van. Takeaway regelt de hele bezorging en restaurants profiteren hiervan door hogere omzet. Natuurlijk kost dit geld maar als een restaurant zelf een bezorger in dienst moet nemen zijn ze meer kwijt.
  2. forum rang 10 voda 13 januari 2021 08:37
    quote:

    FPAK schreef op 13 januari 2021 08:15:


    Zo zonde dat restaurants hun omzet moeten delen met dit bedrijf. Gewoon zelf een mooi website bouwen. Ik omzeil altijd thuisbezorgd als ik iets bestel, dat gun ik deze ondernemers. Desnoods ouderwets bellen.

    Als je bestelt zou hebben, had je moeten weten dat bestellen via Thuisbezorgd hogere prijzen gelden dan afhalen in het rerstaurant. En ja, wat mijn voorganger zei, zelf bezorgers in dienst nemen kost ook klauwen met geld.
  3. Flapappel 13 januari 2021 08:54
    quote:

    FPAK schreef op 13 januari 2021 08:15:


    Zo zonde dat restaurants hun omzet moeten delen met dit bedrijf. Gewoon zelf een mooi website bouwen. Ik omzeil altijd thuisbezorgd als ik iets bestel, dat gun ik deze ondernemers. Desnoods ouderwets bellen.


    Dat is ook prima, als je weet wat en waar je iets wilt bestellen, en of de zaak überhaupt wel zelf bezorgers heeft.

    Mensen lijken soms wel te vergeten dat JET een dienst levert waar enorm veel vraag naar is.
  4. colaS 13 januari 2021 09:48
    quote:

    FPAK schreef op 13 januari 2021 08:15:


    Zo zonde dat restaurants hun omzet moeten delen met dit bedrijf. Gewoon zelf een mooi website bouwen. Ik omzeil altijd thuisbezorgd als ik iets bestel, dat gun ik deze ondernemers. Desnoods ouderwets bellen.


    Tsja, ik had van 80% van de bedrijven die ik via Thuisbezorgd tegen kom, nog nooit gehoord. Dus Thuisbezorgd, Ubereats is ook gewoon branding voor elk restaurant. Zeker als je dan ook nog goed eten levert en dus goede reviews scoort. Hetzelfde als met booking.com. Dus zou totaal niet weten waarom we restaurants en hotels altijd zielig moeten vinden. Zijn voor hun in principe 'marketing' en leveringskosten ineen. Win-win voor beide partijen.

    Reizigers en foodguests die dergelijke sites gebruiken om te vergelijken en vervolgens 'lokaal' (direct) bestellen, zijn eigenlijk pas echt zielig. Van een product gebruikmaken en dan niet willen betalen.
  5. forum rang 7 drooglegging 13 januari 2021 09:52
    quote:

    FPAK schreef op 13 januari 2021 08:15:


    Zo zonde dat restaurants hun omzet moeten delen met dit bedrijf. Gewoon zelf een mooi website bouwen. Ik omzeil altijd thuisbezorgd als ik iets bestel, dat gun ik deze ondernemers. Desnoods ouderwets bellen.


    AB.

    Het probleem is dat jongeren "thuisbezorgd" intikken en hiervan uit verder hun keuze maken, het selecteren bij de ingang is het probleem.
    In deze tijd 15-20% commissie is te veel, de marge is gelijk verdwenen.

    Restaurants worden gekneveld door de start-up, maar het kantelpunt is nabij, na de corona crisis gaat Thuisbezorgd op een zijspoor komen.

    De krimp zal als eerste in de groetere steden zichtbaar worden, gewoon op marktwerking dus!
  6. Drdredederde 13 januari 2021 21:36
    Wat een leuk theekransje is dit zeg. Dacht dat het om reacties ging hetgeen IEX schrijft en wat een bedrijf presteert en hoe het aandeel het doet!
    Maar je bent natuurlijk vrij om te schrijven wat je wilt.
    Wat ik niet begrijp is waarom JET -4,14% noteert terwijl het zo goed presteert.
  7. Moker88 14 januari 2021 07:28
    quote:

    Gunther schreef op 13 januari 2021 08:34:


    [...]

    Begrijp ik niets van. Takeaway regelt de hele bezorging en restaurants profiteren hiervan door hogere omzet. Natuurlijk kost dit geld maar als een restaurant zelf een bezorger in dienst moet nemen zijn ze meer kwijt.


    In Nederland heeft Thuisbezorgd nauwelijks bezorgers. Ze fungeren echt als doorgeefluik van orders, de restaurants verzorgen juist de gehele bezorging. Wat ze wel doen zijn goedkope jassen en andere gear aanbieden zodat ze hun zichtbaarheid vergroten.

    Uber eats heeft in Nederland een serieus concurrentievoordeel. Omdat zij bereid zijn grote hordes aan eigen ZZP bezorgers in te zetten is de levertijd op piekuren vele malen sneller dan als je via thuisbezorgd besteld.
  8. jbds 15 januari 2021 12:23
    quote:

    Drdredederde schreef op 13 januari 2021 21:36:


    Wat een leuk theekransje is dit zeg. Dacht dat het om reacties ging hetgeen IEX schrijft en wat een bedrijf presteert en hoe het aandeel het doet!
    Maar je bent natuurlijk vrij om te schrijven wat je wilt.
    Wat ik niet begrijp is waarom JET -4,14% noteert terwijl het zo goed presteert.



    Omzet verhogen is leuk, maar winst maken is beter.
14 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

JUST EAT TAKEAWAY 72,400 14 mei
-0,100
-0,14%
 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare