Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Waarschuwing Shell indicatie voor zwak kwartaal olie'

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. Politano 21 december 2020 12:16
    Shell verkocht vandaag. Waarschijnlijk krabbelt Shell weer op, maar vrees dat deze klim pas weer gaat gebeuren als er positeve geluiden ontstaan omtrent Shell en de olieprijzen. Ik geloof zeker in de LT, maar met een bodem van rond de 10 verkoop ik mijn aandelen (GAK 14.5) liever en koop ik het aandeel weer als het steviger is gezakt.
  2. barondehuile 21 december 2020 12:21
    quote:

    Jopie1962 schreef op 21 december 2020 11:35:


    [...]

    Je bedoelt Q2, Q3 en Q4 van 2025, voor de LT dus.


    Jullie hebben allebei gelijk. Is gewoon een goed bedrijf en geen Adyen, Just Eat Take way, onveilig Tesla of Prosus, die allen tien tot 50 keer te hoog gewaardeerd zijn, nauwelijks of alleen op korte termijn winst weten te maken, een business model hebben dat eenvoudig te kopiëren is en dus heel snel aan concurrentie onderhevig zal zijn en onderdeel van de hype zijn. Denk toch wat er gebeurde met de tulpenbollen, 1929 crash en de technologie crash van 2000/2001. Zal zich wederom herhalen. Nu Adyen en Just Eat, toen WOL en UPC en vele anderen met een veel te optimistische toekomstvisie.
    RDS heeft wel een robuust en flexibel business model; boekt uiteraard af, maar dat beïnvloedt principieel de cash flow niet en afschrijvingen kunnen zo maar weer tot toekomstige "papieren" winst leiden. Niet een business model dat zo maar in elkaar kan storten, zoals de bovengenoemden . Fossiel blijft ook gewoon, gas zal uiteraard kolen en deels olie vervangen, en wind en zon kunnen maximaal 25-35% van de "huidige" energie behoefte dekken, terwijl de hype denkt dat dit 100% is, ingegeven door degenen die aan de hype verdienen. Juist gas is veel efficiënter voor de productie van veel elektriciteit en waterstof. Daar valt echt niet aan te ontkomen.
  3. barondehuile 21 december 2020 12:23
    quote:

    Politano schreef op 21 december 2020 12:16:


    Shell verkocht vandaag. Waarschijnlijk krabbelt Shell weer op, maar vrees dat deze klim pas weer gaat gebeuren als er positeve geluiden ontstaan omtrent Shell en de olieprijzen. Ik geloof zeker in de LT, maar met een bodem van rond de 10 verkoop ik mijn aandelen (GAK 14.5) liever en koop ik het aandeel weer als het steviger is gezakt.


    Nou dat wordt dan op een houtje bijten.........straks.
11 Posts
|Omhoog ↑