Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

AEX houdt winst in middaghandel vast

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. Watchdog 17 december 2020 16:32
    Ik blijf het bijzonder vinden dat de AEX weer op het (hoogste) niveau van voor de pandemie staat, en tegelijkertijd ook grondstoffen en bitcoins zeer hoog staan.
    Ik heb nou niet bepaald het idee dat dit alles nu ‘een koopje’ is.
    Kan iemand uitleggen wat de voornaamste drijfveer hier achter is?
    Denk zelf de lage rentestand als voornaamste factor, waardoor spaartegoeden langszaam maar zeker minder waard worden en beleggen het enige alternatief is geworden (ook voor Jan Modaal).
    Maar zo’n systeem is toch absoluut niet duurzaam en is toch gedoemd te crashen?
    Of zie ik het veel te simplistisch?
  2. Anoniem1337 17 december 2020 17:22
    quote:

    Watchdog schreef op 17 december 2020 16:32:


    Ik blijf het bijzonder vinden dat de AEX weer op het (hoogste) niveau van voor de pandemie staat, en tegelijkertijd ook grondstoffen en bitcoins zeer hoog staan.
    Ik heb nou niet bepaald het idee dat dit alles nu ‘een koopje’ is.
    Kan iemand uitleggen wat de voornaamste drijfveer hier achter is?
    Denk zelf de lage rentestand als voornaamste factor, waardoor spaartegoeden langszaam maar zeker minder waard worden en beleggen het enige alternatief is geworden (ook voor Jan Modaal).
    Maar zo’n systeem is toch absoluut niet duurzaam en is toch gedoemd te crashen?
    Of zie ik het veel te simplistisch?




    Vooravond van een bearmarkt, dit is wellicht een interessant artikel:
    www.businessinsider.com/stock-market-...
  3. Beursverkloot 18 december 2020
    quote:

    Knarf schreef op 17 december 2020 21:24:


    Nou als je dit allemaal ziet stond de beurs in jan/feb 2020 veeeel te laag... ??


    Dat is lastig te zeggen... In de tussentijd is een hoop aan bedrijfswinsten vaporised. Daarentegen is er heel veel geld richting de financiële markten gegaan in de vorm van opkoopprogramma's centrale banken en staatsteun.
  4. Knarf 18 december 2020 13:34
    quote:

    Beursverkloot schreef op 18 december 2020:


    [...]

    Dat is lastig te zeggen... In de tussentijd is een hoop aan bedrijfswinsten vaporised. Daarentegen is er heel veel geld richting de financiële markten gegaan in de vorm van opkoopprogramma's centrale banken en staatsteun.


    Ik bedoelde het eigenlijk cynisch. Toen was het hoog. Nu absurd hoog naar mijn mening. Maar dan baseer ik dat op k/w verhouding.
6 Posts
|Omhoog ↑