Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

DoorDash haalt bijna 3,4 miljard op met beursgang

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jestbread 9 december 2020 11:42
    quote:

    Franfran1000 schreef op 9 december 2020 10:42:


    Waanzin dit. Dit zijn zogeheten "tech"-bedrijven?? Mijn opa en oma reden 30 jaar geleden ook al maaltijden rond voor bejaarden en andere mensen die geen zin hadden om te koken/of konden koken. De nieuwe economie??
    Hadden ze een bedrijf moeten oprichten die opa en oma van jou, dan had je hier nu niet gezeten.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 december 2020 13:20
    quote:

    Momento Mori schreef op 9 december 2020 13:17:


    Ik hoor hier verhalen opgaan van geen winst maar dat komt enkel en alleen door de hoge marketing kosten. De winnaar van de markt houdt er straks goud geld als de naamsbekendheid eenmaal is gevestigd.

    Ik denk niet dat er ooit een echte winnaar zal zijn.
  3. forum rang 6 Japio_ 9 december 2020 14:51
    quote:

    Momento Mori schreef op 9 december 2020 13:17:


    Ik hoor hier verhalen opgaan van geen winst maar dat komt enkel en alleen door de hoge marketing kosten. De winnaar van de markt houdt er straks goud geld als de naamsbekendheid eenmaal is gevestigd.


    Investeren? Het omhoog houden van een piramidespel bedoel je. Voedsel wordt lokaal bereid dus wat het bestaansrecht van een globale speler in dit proces is???
  4. forum rang 5 Jestbread 9 december 2020 16:18
    quote:

    Knarf schreef op 9 december 2020 12:45:


    [...]

    Zal lastig zijn gegaan aangezien zijn opa en oma nog geen internet hadden (althans niet met huidige mogelijkheden).
    Dan had je een bedrijf op kunnen richten met de middelen van toen, als bezorgdienst.

    Het internet heeft natuurlijk een platform voor dit soort bedrijven gegeven, daar zit het businessmodel.
  5. bdj 9 december 2020 17:35
    quote:

    Jestbread schreef op 9 december 2020 16:18:


    [...]Dan had je een bedrijf op kunnen richten met de middelen van toen, als bezorgdienst.

    Het internet heeft natuurlijk een platform voor dit soort bedrijven gegeven, daar zit het businessmodel.


    Iedereen kent wel iemand die altijd al maaltijden bezorging deed. Er zijn er maar een paar die doorpakken. Jitse groen is er eentje. Doordash ook.

    Ik begrijp ook dat gezeur niet over prijzen en winstgevendheid. Niemand vraagt je te investeren in een IPO of direct listing. Je kunt gewoon een Value tracker kopen en de krant gaan lezen.

    Doordash laat ik persoonlijk liggen maar Palantir en Snow van laatst staan voor stevige plussen in mijn account. Ik wil ook C3 pakken straks.
12 Posts
|Omhoog ↑