'Air France-KLM overweegt nog eens 6 miljard op te halen'
op 17 november 2020 18:32
Views: 8.607
Dumpert schreef op 18 november 2020 08:15 :
[...]
Ik vind je nog optimistisch met 20j, dit gaat veel langer duren om de schulden weg te poetsen. In goede tijden maakte KLM nipte winsten. Het zal echt anders moeten daar anders alsnog RIP KLM.
Enige wat nu meezit, is dat de lening gratis is, dus nagenoeg geen rente last.
Ook al betalen ze geen rente, het geleende geld moet ook weer terug betaald worden. Het wordt een lange zit
Het bedrijf van de hoop beleggers maak van klm airfrance een pennystock gelijk norwegian air mogelijk dat ze dan begrijpen dat geld niet aan een boom groeit.
Stephan010 schreef op 17 november 2020 22:51 :
[...]
Koers stijgt morgen gewoon enkele %. Franse en NL overheid springen wel bij, dus waarom zou koers van KLM-AF zakken ?
Natuurlijk, torenhoge schuld. Mogelijke aandelen emissie, slechte vooruitzichten. En jij denkt dat de koers omhoog gaat. Typische robin hood belegger.
Jemoetwat schreef op 18 november 2020 08:54 :
[...]
Natuurlijk, torenhoge schuld. Mogelijke aandelen emissie, slechte vooruitzichten. En jij denkt dat de koers omhoog gaat. Typische robin hood belegger.
Nou nou nou. Alsof de beurs volgens jou logische redenering handelt. Als de beurs logisch was dan stond KLM al maanden/jaren op een paar cent in plaats van rond de 4 EUR. Zelfs op het nieuws dat er een dikke emissie aan zit te komen reageerde het aandeel amper.
In 2019 vervoerde KLM een record aantal passagiers: 35 miljoen.www.ad.nl/binnenland/nog-nooit-vervoe... Dit jaar streven ze naar in totaal 17 miljard (overheids-)steun. Om dat terug te betalen moet elke ticket €500 duurder worden. Als ze geen topjaar hebben wordt het wat meer..., of ze smeren het uit over meerdere jaren. Vervolgens komt er ook nog een vliegtax aan. Vliegen wordt duur, heel duur! Dan zal het aantal vliegbewegingen wel verder omlaag gaan.
Wat men vaak vergeet is dat het K van Koninklijke (Luchtvaart Maatschappij) heet. Dus een bedrijf ouder dan 100 jaar anders mag je de naam Koninklijk niet dragen. De reden waarom de overheid Air France/KLM overeind houd is: 1: ze hadden al een belang van 14% 2: als ze een bedrijf ouder dan 100jaar laten klappen wat voor signaal geeft dat dan af aan voor vestigingsland NL? 3: ze willen voorkomen dat het anders volledig in Franse handen valt 4: etc
Mike010 schreef op 18 november 2020 10:35 :
Wat men vaak vergeet is dat het K van Koninklijke (Luchtvaart Maatschappij) heet. Dus een bedrijf ouder dan 100 jaar anders mag je de naam Koninklijk niet dragen.
De reden waarom de overheid Air France/KLM overeind houd is:
1: ze hadden al een belang van 14%
2: als ze een bedrijf ouder dan 100jaar laten klappen wat voor signaal geeft dat dan af aan voor vestigingsland NL?
3: ze willen voorkomen dat het anders volledig in Franse handen valt
4: etc
Dan is mi de enige manier om de schulden van AFKLM om te zetten in aandelen, huidige beurswaarde is nu nog geen 2 miljard. Dat wordt een gigantische verwatering.
Precies, dus ik blijf er ver bij vandaan.
Aantal posts per pagina:
20
50
100