Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

'Shell ook aansprakelijk als sabotage oorzaak is van olielek'

Reacties

25 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. WijHetVolk 8 oktober 2020 20:27
    Ik denk dat Milieudefensie beter kan gaan nadenken over de gevolgen van een eventuele positieve uitspraak. Wat zou het hoofd van Shell beveiliging nu denken? Een paar saboteurs afschieten en die op de tafel van de Nigeriaanse rechter gooien? Zou dat voldoende bewijslast zijn?
  2. Moker88 8 oktober 2020 20:31
    quote:

    jonas schreef op 8 oktober 2020 19:39:


    Nou Moker 88 dan valt dus om te beginnen Rusland, China, Afrika, Zuid Amerika ook al af. Heb je nog suggesties waar Shell dan wel zaken mag doen van je?

    Kan Shell zich dan maar meteen niet helemaal niet opheffen ? En ja Moker zeg dat dan dan!

    "Wist Shell dan niet dat ze in Nigeria zaten? Hadden ze vooraf moeten bedenken en daar moeten wegblijven. Maar boeven doen juist graag zaken in boevenlanden. Vraag je het mij, dan roepen ze dit soort gedoe gewoon over zichzelf af. Ook voor Shell is het pakken wat je pakken kan."

    Groet, Jonas


    Ik heb er helemaal geen tiet over te zeggen waar ze wel of geen zaken doen. Ik vind de krokodillentranen over de Nigeriaanse volksaard zo achteraf echter wel lachwekkend. Ze kiezen er zelf voor om daar zaken te doen en ze weten precies hoe het er daar aan toe gaat.

  3. forum rang 6 jonas 8 oktober 2020 21:02

    Niet zo netjes Moker. Het gaat hier niet over vrouwenborsten of tieten zoals jij dat benoemd.

    Vertel me eens waar Shell dan wel mag investeren volgens jou?

    Ja in veel landen is er toch wat mis in het bestuur met corruptie enzo. Moet Shell dan eerst even dat bestuur half gaan overnemen?

    Ben zelf wel sterk voor aanpak van corruptie bij grote uitbestedingen in dat genoemde landen. Tony Blair heeft in die richting weleens een initiatief genomen. Helaas vooral mislukt door die gesubsidieerde aan rijke luikindertjes werk verschaffende deugclubjes en ni4et zozeer door de grote bedrijven.

    Voor multinationals is alleen belangrijk dat regels voor een ieder en dus ook de concurrentie gelden en zijn die bijvoorbeeld gericht op minder plastic in de zee of beperking kinderarbeid dan zullen veel topmensen binnen die multie's zich echt daar prettiger bij voelen.

    Zeker weten. Zij willen zo min mogelijk problemen met dat soort zaken. En ja die Deugclubjes leven bij zoveel mogelijk problemen anders geen brood op de luxe plank.

    Groet, Jonas
  4. Aandelen & zo 9 oktober 2020 10:47
    De wereld op z'n kop. Shell heeft vast en zeker goede juristen in huis die dit argument met klem van tafel kunnen vegen. Ik vergelijk dit met een schutting. Verrot, maar nog wel overeind. Een dief wil er overheen klimmen en zakt er door heen. Vervolgens krijgt de eigenaar de schuld voor nalatig onderhoud...
25 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?