Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

'Prestaties Sligro onvoorspelbaarder dan ooit'

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 FlashHenk 7 oktober 2020 10:47
    Sligro was ooit een uitblinker, maar ook voor covid liep er al veel mis. De horeca doet zijn bestellingen tegenwoordig anders, meer via het internet dan in de groothandels. Het bedrijfsmodel van de groothandels raakte langzamerhand achterhaald terwijl de Slippentjes druk bezig waren om het lek bij de supermarkt-tak boven te krijgen. Jammer, maar de outperformance is al jaren weg bij Sligro, en komt in mijn ogen ook niet meer terug. De aanwezigheid in supermarkten was een strategische zeperd van jewelste.
  2. forum rang 5 Prijsman 7 oktober 2020 10:53
    Ik kijk liever niet naar de koers in het verleden, hoewel dit altijd lastig blijft. Ik heb de aandelen al sinds juni en ik verwacht dat de Q3 resultaten postie(v)fer zullen zijn en het aandeel toekomst gerelateerd gestaag zal stijgen. Geduld is wel een schone zaak in deze.

    Covid-19 heeft wel een sterke greep op dit aandeel, maar momenteel zie ik weinig risico om in te stappen.
  3. Knarf 7 oktober 2020 12:31
    En Heineken gaat gewoon omhoog vandaag. Ik neem aan dat er wereldwijd ook wat minder bier gedronken wordt, dat huurders (met Heineken als hoofdhuurder) minder huurpenningen betalen en afboekingen op bezittingen (deelnemingen) omhoog gaan. Koers staat te hoog o,b,v, PE ratio en dividendrendement.
  4. Gaius 7 oktober 2020 12:51
    quote:

    FlashHenk schreef op 7 oktober 2020 10:47:


    Sligro was ooit een uitblinker, maar ook voor covid liep er al veel mis. De horeca doet zijn bestellingen tegenwoordig anders, meer via het internet dan in de groothandels. Het bedrijfsmodel van de groothandels raakte langzamerhand achterhaald terwijl de Slippentjes druk bezig waren om het lek bij de supermarkt-tak boven te krijgen. Jammer, maar de outperformance is al jaren weg bij Sligro, en komt in mijn ogen ook niet meer terug. De aanwezigheid in supermarkten was een strategische zeperd van jewelste.


    Horeca besteld inderdaad producten online bij sligro. Zodra de horeca weer volledig mag draaien zullen er mooie resultaten te behalen zijn. Ik heb me winst genomen en sta voorlopig langs de zijlijn.
8 Posts
|Omhoog ↑