Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

'Nvidia nadert overname chipbedrijf ARM voor 40 miljard dollar'

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 september 2020 14:40
    quote:

    Jannie2 schreef op 13 september 2020 13:34:


    Zoals ik elders al vroeg (gisteravond bij bericht chipsector), is er iemand die dit kan duiden wat betreft de waarderingen in de chipsector (ASMI, ASML, BESI etc) ?


    Arm maakt een kleine 1,5 miljard dollar winst per jaar. Tel daarbij de jaarlijkse toename van de winst?
  2. forum rang 7 Makita 13 september 2020 15:49
    quote:

    IceBear1 schreef op 13 september 2020 14:40:


    [...]

    Arm maakt een kleine 1,5 miljard dollar winst per jaar. Tel daarbij de jaarlijkse toename van de winst?

    1,5mrd ebit plus 25% afschrijvingen geeft ebitda van ~1,9mrd

    Heb je het dus over 21x ebitda indien er geen schulden in het spel zijn.

    ASMI heeft waardering nu van 11x ebitda, BESI van 21x, asml veel hoger

    Heb je een link naar de ARM financials? Dan kun je het beter bepalen.
  3. forum rang 4 DerksVisie 13 september 2020 20:07
    quote:

    Jannie2 schreef op 13 september 2020 13:34:


    Zoals ik elders al vroeg (gisteravond bij bericht chipsector), is er iemand die dit kan duiden wat betreft de waarderingen in de chipsector (ASMI, ASML, BESI etc) ?


    Het is in ieder geval weer duidelijk dat de Amerikanen dankzij hun torenhoog gewaardeerde aandelen de (semi) Europese bedrijven zonder moeite kunnen overnemen. En op die manier ook zonder de winnende technologie oorspronkelijk te hebben uiteindelijk het wel te bezitten. Dat te bedenken dat Nvidia een paar jaar geleden zelf nog niet eens 40 miljard waard was.
  4. [verwijderd] 13 september 2020 20:46
    ARM overname van 32mrd in 2016 naar overname van 40mrd in 2020.
    +25%.

    En dat zijn koersen waar tegen overgenomen wordt wat normaal tegen een aardige premie gaat van toch zeker 25%.

    Als je dan standaard al de multiples doet van ARM dan ben je dus al op overname prijs gewaardeerd en nog duurder gaat helemaal nergens over.

    Als Nvidia een flink deel doet in aandelen is het wel te snaplen dat ze zulke prijzen kunnen betalen want die koers is ook x10 gegaan, heel normaal natuurlijk.

    ARM dus 25% meer waard in 4 jaar.
  5. forum rang 4 DerksVisie 13 september 2020 22:07
    quote:

    R0ME0 schreef op 13 september 2020 20:46:


    ARM overname van 32mrd in 2016 naar overname van 40mrd in 2020.
    +25%.

    En dat zijn koersen waar tegen overgenomen wordt wat normaal tegen een aardige premie gaat van toch zeker 25%.

    Als je dan standaard al de multiples doet van ARM dan ben je dus al op overname prijs gewaardeerd en nog duurder gaat helemaal nergens over.

    Als Nvidia een flink deel doet in aandelen is het wel te snaplen dat ze zulke prijzen kunnen betalen want die koers is ook x10 gegaan, heel normaal natuurlijk.

    ARM dus 25% meer waard in 4 jaar.


    Uiteraard betalen ze in aandelen. Dat is de manier hoe de Amerikanen alles leeg kunnen roven. En maar wijzen met het vingertje naar China.
7 Posts
|Omhoog ↑