Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Shell lijdt megaverlies door coronacrisis

Reacties

23 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Kees1 30 juli 2020 15:10
    quote:

    rationeel schreef op 30 juli 2020 12:37:


    Olie en gas blijven nog tientallen jaren. Investeren in de " nieuwe" energie is weggegooid geld.

    Niet TE ver vooruit kijken, nu zorgen dat inkomsten op peil blijven.

    Goed bezig, aanpakken van wat iets oplevert:)


    Als je dat vindt kun je beter voor Gazprom kiezen of voor de Rusland tracker. Ik overweeg dat wel.
    Wat vind je?
  2. forum rang 5 geobeo 30 juli 2020 16:20
    When you go woke, you go broke.

    Die investeringen in "nieuwe" energie-bronnen zijn weggegooid geld. Waterstof lost geen enkel probleem op ten opzichte van betere accu's die er binnen een paar jaar zijn. Zon en wind zijn geen continue bronnen en komen niet eens in de richting van de totale behoefte (zie Duitsland na mega investeringen). Duitsland stapt nu in feite over van kolen naar gas (met een beetje "groen" voor het idee).

    Aflopende zaak. Het feit dat ze vol inzetten op "nieuwe" bronnen zegt mij dat ze daar geen simpele rekensommetjes kunnen uitvoeren OF dat ze uitgaan van gigantisch geld opstrijken vanuit green bonds (lees: goedkoop nieuw gratis geld).
  3. twintrader 30 juli 2020 17:55
    quote:

    Sloeki schreef op 30 juli 2020 09:26:


    [...]

    Want Corona is schuld van Ben?


    Nee..
    Omdat Van Beurden ervoor had kunnen kiezen de schuld de afgelopen jaren af te bouwen.

    In plaats daarvan kiest hij ervoor om onzinnige aankopen te doen die niets met olie&gas te maken hebben. Of vind u windmolens en electrabedrijven passen bij shell? Ik niet in ieder geval. Olie&gas zou de focus moeten zijn!

    In mei heeft van beurden nog voor een belachelijk lage prijs een fracking gasveld in de vs van de hand gedaan. De kopende partij stelt dat ze het binnen 3 jaar gaan terug verdienen...

    Dus dit is mijn reden!
23 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑