Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

AEX opent met klein verlies

Reacties

16 Posts
| Omlaag ↓
  1. Andy5 12 mei 2020 11:19
    Jammer, ik mis even het slechte nieuws. Vaak de trigger voor flink verder stijgen. Hopelijk deze week nog meer dramatische bedrijfscijfers, nog meer conflicten tussen VS en China, nog meer onverantwoord Corona gedrag, nog meer helicoptergeld en nog meer FED’s en ECB’s, die met geld strooien. Up up up!
  2. forum rang 7 Lepre Chaun 12 mei 2020 12:17
    quote:

    Dwang Buis schreef op 12 mei 2020 12:07:


    Toch wonderlijk om te zien hoe de S&P futures bij elke poging tot daling direct omhoog wordt gestuurd. De vrije marktwerking lijkt niet meer te bestaan.



    Als je het daar toch niet mee eens bent ga je toch daar met een Bordje staan .
  3. Dwang Buis 12 mei 2020 12:39
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 12 mei 2020 12:17:


    [...]


    Als je het daar toch niet mee eens bent ga je toch daar met een Bordje staan .


    Ik weet niet waar ik met dat bordje moet gaan staan, bij jou in de achtertuin? (of hebben ze die niet in de gesloten inrichting?). En ik ben dit jaar op mijn 45e met deeltijdpensioen gegaan, dus ik weet zeker wel waar ik voor gewerkt heb :-)
  4. forum rang 7 Lepre Chaun 4 juni 2020 09:22
    Economen zijn van mening dat het rapport over werkloosheidsaanvragen van vorige week mogelijk een keerpunt voor de werkloosheid in de Verenigde Staten heeft betekend.

    "De gegevens over werkloosheidsaanvragen van [vorige] week bevatten meer goed nieuws dan slecht. Het aantal doorlopende claims voor de week die eindigde op 16 mei daalde met 3,9 miljoen tot 21,052 miljoen, wat leidde tot een daling van het verzekerde werkloosheidspercentage tot 14,5%, tegen 17,1% eerder, ”schetste Barclays in een brief aan klanten op 29 mei. dat het aanwervingspercentage is versneld en in grote lijnen overeenkomt met onze vooruitzichten voor een piek op korte termijn in de werkloosheid in mei, gevolgd door dalingen daarna. ”

  5. forum rang 4 TW82 4 juni 2020 09:50
    www.belegger.nl/Column/501321/Beursre...

    "Ook Amerikanen pessimistisch

    Nu de CFO’s een beter beeld hebben van de impact van de crisis op hun bedrijven, zijn zij veel pessimistischer geworden over de economische vooruitzichten. Niet eerder in het zesjarige bestaan van de CNBC-enquête omschreven topmanagers de omstandigheden in de VS in zulke slechte bewoordingen."
  6. WappieKappie 4 juni 2020 10:30
    De centrale banken spelen nu het spelletje van wie heeft de snelste printer. De euro loopt in waarde op ten opzichte van de dollar. Dat is een teken dat er te weinig geprint wordt. De devaluatie van de dollar loopt voor op de euro. Ik twijfel er dan ook niet over dat de ECB zal verrassen met een groter dan verwacht steunpakket om weer balans te brengen in het vreemde spel van geld genereren. Het is namelijk win/win. De markt geeft aan dat het straffeloos kan en tegelijk reageert het er positief op.
    Niet extra snel geld printer daarentegen is dom. Je schulden worden hiermee meer waard en dat is nu precies niet wat je wil. Er is namelijk monetair meer schuld dat spaargeld.
16 Posts
|Omhoog ↑