Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Verzekeraars onder druk op lager Damrak

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Mr.Windows 3 april 2020 09:43
    Ik begrijp niet dat er m.i. zo'n overdreven reactie komt. Het dividend van bijv. NN is niet buitensporig en als "alle"bedrijven het doen zou heel de beurs weer moeten dalen. Is nu zelfs 10%....En Ajax stijgt...omdat ze kampioen zijn geworden. Tja als dat de beurs van tegenwoordig is dan is het logisch dat alles precies andersom gaat.
    NN is van de 3 verzekeraars het sterkst o.a. met BeFrank pensioen, dat komt wel goed. Een jaar geen dividend is voor mij geen probleem.
  2. forum rang 5 alexnr75 3 april 2020 09:55
    quote:

    Jopie1962 schreef op 3 april 2020 09:29:


    Het niet uitkeren van dividend is niet perse slecht voor een bedrijf, nietwaar?

    De aandeelhouder krijgt even niets uitgekeerd, maar de koers gaat ook NIET ex-dividend, dus ja.


    Het houdt wel in dat de aandeelhouder eigenlijk niets bezit. Het management daarentegen kan gewoon door gaan met de eigen beloning.

    Bij wijze van spreken mag je een huis wel kopen en betalen maar er niet in gaan wonen :)
  3. forum rang 9 objectief 3 april 2020 10:14
    quote:

    Esmado schreef op 3 april 2020 09:57:


    Volgens mij gaat de koers van de verzekeraars 2 keer ex-dividend. Vandaag door de scherpe daling en straks als het dividend toch wordt uitbetaald!


    Dividend wordt niet betaald, zulke berichten zijn onderling al afgestemd.
    De oproep is niet voor niks; verzekeraars moeten diep in de buidel tasten.
  4. Maan Arkenbosch 3 april 2020 20:51
    Is D.N.B. ingehuurd om zo vet op de botten te houden van de verzekeraars? Veel premies lopen geen risico. Het kan zijn, dat ze nu goedkoop goede aandelen gaan verwerven met een redelijk dividend. Als het dividend niet verzuurt, kan het ook uitgekeerd worden. Na de banken (RABO certificaten) nu de verzekeraars, geen dividend, is slecht voor het vertrouwen in de veiligheid van het spaargeld!!!
12 Posts
|Omhoog ↑