Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Autofabrieken Europa massaal dicht om uitbraak coronavirus

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 DerksVisie 18 maart 2020 11:11
    quote:

    Sexy Sadie schreef op 18 maart 2020 11:07:


    tomtom outlook?


    Kunnen natuurlijk allemaal thuiswerken. En deferred revenue zit nog stampensvol. Maar TomTom kennende weten ze altijd wel iets negatiefs te vermelden. Mijn voorspelling richting de 5 euro en dan koopt Goddijn de boel eindelijk weer terug voor 6,50.

    En dan beginnen de positieve nieuwsberichten.
  2. Sexy Sadie 18 maart 2020 11:23
    quote:

    DerksVisie schreef op 18 maart 2020 11:11:


    [...]

    Kunnen natuurlijk allemaal thuiswerken. En deferred revenue zit nog stampensvol. Maar TomTom kennende weten ze altijd wel iets negatiefs te vermelden. Mijn voorspelling richting de 5 euro en dan koopt Goddijn de boel eindelijk weer terug voor 6,50.

    En dan beginnen de positieve nieuwsberichten.


    tom2 wordt door autofabrikanten betaald obv daadwerkelijke orders.
  3. forum rang 4 DerksVisie 18 maart 2020 11:30
    quote:

    Sexy Sadie schreef op 18 maart 2020 11:23:


    [...]

    tom2 wordt door autofabrikanten betaald obv daadwerkelijke orders.


    Klopt, maar de orders worden daadwerkelijk zodra de wagen van de band is afgerold. En tenzij de auto´s nooit meer gemaakt worden zal TomTom haar bedrag ontvangen. Vooralsnog dus weinig last van alleen een vertraging.

  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 maart 2020 15:46
    quote:

    DerksVisie schreef op 18 maart 2020 11:30:


    [...]
    Klopt, maar de orders worden daadwerkelijk zodra de wagen van de band is afgerold. En tenzij de auto´s nooit meer gemaakt worden zal TomTom haar bedrag ontvangen. Vooralsnog dus weinig last van alleen een vertraging.

    Een klein deel van TT's leveringen is nog 'unbilled' maar het grootste deel is van te voren gefactureerd en betaald, getuige de grote en groeiende post deferred revenue bij het segment Automotive. Dit wordt lineair in de tijd omgezet in officiële ('reported') omzet, waarbij het (geschatte) tempo afhangt van de daadwerkelijke leveringen.

    We kunnen in Q1 en Q2 dus een daling van de officiële omzet verwachten, maar voorlopig nog niet of nauwelijks in de operationele omzet. Die laatste omvat namelijk de (door de huidige backlog deels al vastliggende) groei in deferred revenue.
    Maar op wat langere termijn (t/m 2021?) zal TT zeker te lijden hebben onder de huidige crisis in de auto-industrie.

10 Posts
|Omhoog ↑