Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Boeing moet ook bekabeling 737 MAX aanpassen'

WASHINGTON (AFN/BLOOMBERG) - Boeing moet van de Amerikaanse luchtvaarttoezichthouder FAA de bekabeling van de 737 MAX aanpakken. Door een fout is er een kans op kortsluiting die mogelijk fatale gevolgen kan hebben, schrijft persbureau Bloomberg op basis van ingewijden. De FAA bracht Boeing vrijdag op de hoogte van zijn beslissing.

Boeing had de fout zelf ontdekt, maar meende dat het niet nodig was de bekabeling aan te passen. Bij een vorige versie van de 737 liep de bekabeling op dezelfde manier en daar is nog nooit iets mee misgegaan, was het argument van de vliegtuigbouwer. De FAA stelde echter dat de bekabeling niet aan de vereisten voldoet.

Als Boeing de bekabeling van alle geproduceerde toestellen van de 737 MAX moet aanpassen wordt dat een kostbare operatie. Het verleggen van de kabelbundels is veel bewerkelijker dan het aanpassen van de software, wat Boeing al moet doen bij al die kisten.

De 737 MAX staat al een jaar aan de grond na twee dodelijke ongelukken binnen enkele maanden van elkaar. Het laatste ongeluk in Ethiopië werd veroorzaakt door foutieve software in het vliegtuig, hebben Ethiopische onderzoekers bekendgemaakt.

Lees over dit aandeel ook

  1. 09 apr Boeing levert minder 737 MAX toestellen
  2. 18 mrt Turbulent jaar voor Boeing: aandeel fors onder druk op Wall Street

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Boeing Company

Gerelateerd

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 maart 2020 16:19
    Ik heb op Amerikaanse sites gelezen dat het complete model, de hardware dus, niet functioneert zoals het zou moeten doen, een ontwerpfout dus!
    Eerst was het slechts de aanpassing van de software...inmiddels weten wij beter, stap voor stap wordt er naar toegewerkt om de stilstaande toestellen te recyclen: tot aluminium wokkels te verknippen dus.

    Boing heeft tijd nodig, stap voor stap wordt er naar toegewerkt om dit openbaar bevestigd te maken, de vliegtuigmaker gaat dit makkelijk overleven, de financiele pijn is feitelijk al genomen, ook bij de aandeelhouders.
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Boeing Company

170,230 18 apr
+0,020 +0,01%
Premium

Turbulent jaar voor Boeing: aandeel fors onder druk op Wall Street

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links