Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Positief begin Amsterdamse beurshandel'

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Jopie1962 3 maart 2020 08:45
    Het is duidelijk dat er nog véél meer geld aan zit te komen. Hoe dat werkt weet ik niet precies, maar ik krijg het idee dat daar ooit een keer hevige inflatie van komt.
    Dus moet iedereen wel in aandelen gaan zitten om met die inflatie mee omhoog te liften … TINA ... dus blijven de aandelen stijgen tot in de hemel en verder.

    Je zou ook Goud kunnen kopen natuurlijk, maar de prijs daarvan kleppert ook maar zo in elkaar zagen we in de afgelopen tijd.
  2. forum rang 7 Branco P 3 maart 2020 08:49
    quote:

    Jopie1962 schreef op 3 maart 2020 08:45:


    Het is duidelijk dat er nog véél meer geld aan zit te komen. Hoe dat werkt weet ik niet precies, maar ik krijg het idee dat daar ooit een keer hevige inflatie van komt.
    Dus moet iedereen wel in aandelen gaan zitten om met die inflatie mee omhoog te liften … TINA ... dus blijven de aandelen stijgen tot in de hemel en verder.

    Je zou ook Goud kunnen kopen natuurlijk, maar dat kleppert ook maar zo in elkaar zagen we afgelopen tijd.


    Aandelen, vastgoed... alles wat inflatiebestendig is moet je hebben op langere termijn idd
  3. [verwijderd] 3 maart 2020 08:58
    quote:

    het zwaard schreef op 3 maart 2020 08:37:


    Smaaltje: De Amerikanen overwegen om ook hun rente naar 0 te laten dalen.
    Welke middelen hebben zij dan meer ?


    -1%
    -2%
    -3%

    Etc

    Werkt toch prima in Japan....
    Verdampt spaargeld en pensioenen toch lekker in Europa...
    Assets zijn nog nooit zo duur geweest (huizen/vastgoed, obligaties, aandelen)

    Maar nog steeds volgens de centrale bank nauwelijks inflatie omdat er alleen maar asset inflatie.

    En dus.....

    Een nog lagere rente of nog meer obligaties opkopen is DE oplossing.

    De gecoordineerde stap zal nu wel moeten komen, de beurzen vragen er om.

    Zal wel even een up geven maar als je zelf gewoon nadenkt dan is de conclusie toch dat het inmiddels voor de massa en hun economie alleen maar meer stuk maakt.

    Maja, daar gaat het ook allang niet meer om. De beurs moet kost wat kost omhoog.

    Door als centrale bank zo aan te geven dat je de hand wel onder de beurs zal houden moedig je nog risicovoller gedrag aan.