Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Boeing overweegt productiestop 737 MAX

CHICAGO (AFN/BLOOMBERG) - Vliegtuigmaker Boeing overweegt de productie van het gewraakte toestel 737 MAX tijdelijk te stoppen. Nog altijd is niet duidelijk wanneer de vliegtuigen weer de lucht in mogen van luchtvaartautoriteiten. Volgens verschillende berichten zal dit pas na januari volgend jaar zijn. Naast een productiestop wordt naar verluidt gesproken over een verlaging van de fabricage.

De toestellen worden wereldwijd om veiligheidsredenen aan de grond gehouden na twee crashes in korte tijd. Door een softwarefout werden de neuzen van het toestel naar beneden geduwd. Boeing is bezig met een update. De aanpassingen aan het toestel moeten door alle betrokken luchtvaartautoriteiten worden goedgekeurd.

De 737 MAX is het bestverkopende vliegtuig van Boeing. Een beslissing over het inperken van de productie wordt later op maandag verwacht.

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Boeing blijft rode cijfers schrijven
  2. 18 mrt Turbulent jaar voor Boeing: aandeel fors onder druk op Wall Street

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Boeing Company

Gerelateerd

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. Apae 16 december 2019 09:32
    @Nils: hoe definieer je dan een vliegtuigcrash? Tussen mei 2017, toen het eerste commerciele exemplaar van de 737MAX is afgeleverd, en maart 2019, toen de FAA het certificaat introk, zijn er twee exemplaren kort na de start uit de lucht gevallen waarbij alle bemanning en passagiers om het leven kwamen.
    Ik betwijfel of er een passagiersvliegtuig bestaat met een slechter track record...
  2. Lampenzo 16 december 2019 11:46
    quote:

    Apae schreef op 16 december 2019 09:32:

    @Nils: hoe definieer je dan een vliegtuigcrash? Tussen mei 2017, toen het eerste commerciele exemplaar van de 737MAX is afgeleverd, en maart 2019, toen de FAA het certificaat introk, zijn er twee exemplaren kort na de start uit de lucht gevallen waarbij alle bemanning en passagiers om het leven kwamen.
    Ik betwijfel of er een passagiersvliegtuig bestaat met een slechter track record...
    Er zijn mensen die werkelijk niets meer geloven wat er in het nieuws staat en overal complotten in zien. Er zijn websites waar dit soort mensen samen al het nieuws in twijfel trekken en ook het neerstorten van deze twee vliegtuigen wordt in twijfel getrokken. Ze geloven dus niet dat deze vliegtuigen zijn neergestort.

    Geen idee wat ze dan wel geloven maar ze zullen wel geloven dat dit een plan is van Soros, Bilderbergers, iluminatie, Rockefellers, Kazaren of zoiets.
  3. Nils 16 december 2019 13:06
    Geen idee wat het plan is. Maar ik weet wel dat als een vliegtuig neerstort dat je het dan terugvindt. Niet op de dag van de ramp een gat in de grond met een bulldozer en een dragline ernaast. In Ethiopië is geen vliegtuig neergestort.

    Overigens was de ramp bij Lockerbie dezelfde truck: gat in de grond en verder geen vliegtuig.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Boeing Company

164,220 19:43
-0,110 -0,07%
Premium

Turbulent jaar voor Boeing: aandeel fors onder druk op Wall Street

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links