Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Boeing hard onderuit op Wall Street

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 oktober 2019 17:39
    quote:

    FlashHenk schreef op 19 oktober 2019 14:16:

    Hier is mijn voorspelling: de 737 MAX zal nooit meer vliegen, omdat het een fundamenteel niet-luchtwaardig toestel is.
    U schrijft onzin.
    Het toestel is weldegelijk luchtwaardig.
    De software is een ander verhaal want stuurt o.a het vliegtuig aan.
    Software waar de fouten schuilen is altijd te verbeteren hoe complex ook.
  2. Duym 20 oktober 2019 07:21
    quote:

    FlashHenk schreef op 19 oktober 2019 14:16:

    Hier is mijn voorspelling: de 737 MAX zal nooit meer vliegen, omdat het een fundamenteel niet-luchtwaardig toestel is.
    Fundamenteel niet-luchtwaardig? Waar haal je die onzin vandaan? Ik ben het er wel mee eens dat er koppen moeten rollen en flinke schadevergoeding betaald moet worden.
  3. FlashHenk 20 oktober 2019 15:28
    quote:

    Duym schreef op 20 oktober 2019 07:21:

    [...] Fundamenteel niet-luchtwaardig? Waar haal je die onzin vandaan? Ik ben het er wel mee eens dat er koppen moeten rollen en flinke schadevergoeding betaald moet worden.
    Voor de 737 MAX is een oud frame gebruikt waar nieuwe, zuiniger motoren onder zijn gemonteerd. Het frame is echter niet gebouwd voor de motoren die eronder hangen. Aangezien ze groter zijn dan de motoren die vroeger onder de gewone 737 werden gemonteerd, is de positie van de nieuwe motoren op de vleugels gewijzigd. De motoren worden nu veel hoger gemonteerd. Dat heeft een grote impact op de aerodynamische kenmerken van het toestel. De software MCAS die nu al berucht is geworden is bedoeld om de aerodynamische problemen die hieruit voortkomen te ondervangen, door automatisch bijsturingen te doen wanneer het vliegtuig in een 'stall' dreigt te geraken. Uiteraard kun je met software veel ondervangen; er zijn in de militaire luchtvaart immers ook toestellen die vanuit aerodynamisch oogpunt ongelukkig in elkaar steken. De stealth-toestellen B2 en F117 zijn daarvan goede voorbeelden. De vraag is echter of je dat soort systemen in de burgerluchtvaart moet willen, zeker als er geen goede reden voor is anders dan dat Boeing snel een zuinig toestel op een goedkope manier in de markt wilde zetten. Dus ja, ik denk dat de 737 MAX een veel groter en fundamenteler probleem heeft dan door Boeing op dit moment wordt voorgespiegeld en daarover gaan we de komende maanden nog veel horen. Dennis Muilenberg mag 29 oktober zijn opwachting maken in een hoorzitting van de senaat. Ik ben benieuwd hoe hij het er vanaf brengt, maar ik verwacht een aanzienlijke hoeveelheid selectief geheugenverlies.
  4. Sir Cryptalot 20 oktober 2019 18:40
    quote:

    willem1000 schreef op 20 oktober 2019 18:34:

    Ben je dankbaar voor je duidelijke exposé, want ik heb geen vliegtuigbouw gestudeerd. Ik las dat een testpiloot ook al aande bel had getrokken. Met welk vliegtuig kan ik nog veilig vliegen?
    www.tripsavvy.com/the-safest-aircraft...
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links