Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Europese voedingsretail mist de boot'

AMSTERDAM (AFN) - Europese retailers en producenten van levensmiddelen dreigen de boot naar de opkomende markten te missen. Bedrijven in Europa investeren veel minder in nieuwe markten zoals China, India en Rusland dan hun concurrenten uit bijvoorbeeld de Verenigde Staten of de Aziatische regio. Dat concludeert KPMG op basis van onderzoek onder 350 bestuurders uit de sector.

Bovendien ontwikkelen Europese bedrijven maar in beperkte mate producten die speciaal bestemd zijn voor de buitenlandse markten, aldus KPMG. ,,Veelal worden de producten die voor de thuismarkt bestemd zijn, aangepast aan de buitenlandse consument.'' Bij bijna 40 procent van de bedrijven gaat het dan om aanpassingen aan bijvoorbeeld het label of de verpakking. Slechts een op de drie bedrijven vindt het product echt opnieuw uit voor een nieuwe doelgroep.

Dat in opkomende landen vaak moet worden samengewerkt met een lokale partner, zien veel bedrijven als belemmering om de stap te wagen. Als er dan iets misgaat, loopt hun reputatie schade op.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links