Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Consumentenvertrouwen eurozone verder omlaag

BRUSSEL (AFN) - Het consumentenvertrouwen in de landen van de eurozone is in november verder afgenomen. Dat blijkt uit een eerste raming van de Europese Unie die dinsdag naar buiten kwam.

De vertrouwensgraadmeter voor de eurozone daalde deze maand naar een stand van -20,4 van -19,9 in oktober. Voor de gehele EU zakte de graadmeter naar -20,7 van -20,2 een maand eerder.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

1 Post
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 november 2011 18:53


    Is de media een aanjager van de euro-, bankencrisis?

    Door: Robert Kroon Gepubliceerd op 20 nov, 2011 in de rubriek Geen categorie
    Kennisbank onderwerpen: Crisismanagement, Marketing

    Beste lezers… ik moet even iets met jullie delen. Ik word namelijk stapelgek van de media die bezig zijn met een bombardement van negatieve berichtgeving over de economie, de euro, de banken, banen en ga zo maar door. En zult u denken, dan lees je toch geen krant, luister je geen radio, zet je de televisie uit en sluit je je ogen. Op mijn beurt zeg ik dan: u heeft helemaal gelijk. Want je moet bijna als een blinde, stokdove man door het leven gaan willen die negatieve prikkels niet tot je doordringen.

    Waarom schept de media er zoveel genoegen in?
    De Telegraaf is meesterbanketbakker om met CHOCOLADELETTER koppen te werken op de voorpagina, als het gaat om de crisis. Maar eerlijk is eerlijk… er is geen krant te vinden, die niet meedoet aan deze bangmakerij. Laatst vroeg mijn dochter: “Pap, wat gebeurt er als Griekenland failliet gaat?” en ik antwoordde: “Er gebeurt dan helemaal niets. Mensen blijven gewoon ademen, gaan niet dood en de mens vindt altijd wel weer een oplossing. Ook de Griekse goochelaars.”

    Waar is de crisis in Nederland?
    Goed de media schreeuwen moord en brand over de crisis maar ondertussen zie ik alleen maar consumenten die kopen. Laat ik een voorbeeld geven. Ik was afgelopen vrijdag op de Margriet Winter Fair in de Jaarbeurs in Utrecht. De aanwezige dames gingen op de vuist om voordeeltjes te bemachtigen, onnodige spullen te kopen, tassen en jassen vol te proppen met – tja, eigenlijk niets. Toen ik buiten kwam liep ik over het parkeerterrein en het viel me op hoeveel auto’s met recente nummerplaten er stonden. Prachtige karretjes mooi in de lak en hagelnieuw. Op weg naar huis stond ik in de file om te kunnen pompen en bij de afhaal Thai in Landsmeer zag het ook zwart van de mensen. Hoezo crisis… ik zie niets.

    Uitdaging voor de media
    Zou het niet geweldig zijn als de media met elkaar afspreken dat ze een dag niet-negatief communiceren. Een dag even niet. Maar dan wel collectief met elkaar afspreken want er hoeft maar een site, radiozender te zijn die zwart gaat communiceren en de magie is weg. En wij consumenten lullen dan ook even een dag niet over de hypotheekrente, de stijgende prijzen… wij ook niet. Het zou geweldig zijn. En TROS Radar en VARA Kassa vertellen allemaal leuke verhalen over producten en diensten die de moeite waard zijn.

    Nog niet happy?
    Ik heb een leuke tip voor u… als u elke dag happy de dag wenst te beginnen dan moet u uw website opstarten met www.happynews.nl Wedden dat uw dag een dag zonniger start?

    Don’t worry, be happy…
1 Post
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links