Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CM.COM NL0012747059

Laatste koers (eur) Verschil Volume
6,970   -0,240   (-3,33%) Dagrange 6,800 - 7,190 108.423   Gem. (3M) 71,8K

CM.Com 2025

678 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Klaas69 15 mei 2025 17:07
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 15 mei 2025 13:00:

    Zijn al die vacatures van CM momenteel dan ook fake/fantasie/praatjes? Praatjes beginnen trouwens pas om 14.00 uur :-)

    Praatjes vullen geen gaatjes. Goede veranderingen d.m.v. de juiste mensen aantrekken op die vacatures wellicht wel. :-)
    Verloop is nog steeds hoog bij die toko. Dus vacatures zeggen niet zoveel. Zeker niet op junior/instapniveau.
  2. ludwig mack 15 mei 2025 17:35
    quote:

    Klaas69 schreef op 15 mei 2025 11:39:

    Bizar dat beleggers hier massaal nu instappen op basis van praatjes CEO. Onbegrijpelijk. En dan bij volgende harde cijfers weer de zelfe route terug.
    ik zie uw reacties even na, en zie dat uw interesse in dit aandeel met een bepaalde reden is afgenomen, maar u bent hier nu wel, met welke reden?

    geeft het bedrijf nu een kans, en de performance was goed vanmiddag, en nu de daden, dat wel.
  3. forum rang 9 aextracker 16 mei 2025 10:58
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 15 mei 2025 08:18:

    [...]

    CM.com is een kampioen in het doen van valse beloftes.

    Ik vermoed dat ze HALO gevraagd hebben wat de vooruitzichten zijn.
    Weer een insinuerende vooringenomen reactie gebaseerd op oud inzicht en sentiment zetting.
    Neem eens de moeite om naar een CMD te gaan en probeer tot een "objektieve mening" te komen o.b.v. de actualiteit.
    De CMD was prima bezocht, zowel kwantitatief als kwalitatief.
    Er waren meerdere "mid-groot durfkapitaalverstrekkende instanties aanwezig".
    De middag was goed verzorgd en toonde een weldoordachte gebalanceerde en evenwichtige teampresentatie van board en team leads.
    De aanwezigen zagen 3 bevlogen board members, waarvan de beide oprichters hands-on en met kennis van zaken na de leerervaring van de afgelopen 5 jaar , volmondig en openhartig erkenden dat "snelle groei plaats maakt voor langzamere omzetgroei die meer winstgevend is". dat blijkt overigens al uit Q1 resultaat, waar nog minimaal HALO-AI omzet in zit.
    het is duidelijk, dat Gijsbert, Jeroen & Jorg sturen op een ondernemende bedrijfscultuur die disruptief en voorop loopt in de AI transitie welke plaatsvindt in de markt.
    Getuige de switch die meerdere klanten afgelopen kwartaal maakten van Salesforce CRM naar CM.Com customer servicing via HALO-agentic-AI marketing en\of sales cloud support is veelzeggend.

    HALO demo's toonden aan, dat klant acceptatie hoog is en leidt tot positief bijdragende nieuwe (meer)omzet. Cross selling levert meer op dan up-selling, waarbij beide aspecten van de omzetgroei volop in de schijnwerpers staan en zichtbaar al leiden tot succes. Dat gebeurt binnen 3 maanden na "Go-life". Van de 750 medewerkers, werken er inmiddels ruim 100 aan HALO- Agentic AI.

    Het laatste is de reden, dat het team de verwachting over 2025 positief bijstelde. Van elke euro omzet gaat slechts 0.05 nog naar Capex en 0.25 naar opex..... de rest draagt bij aan kasstroom ontwikkeling \ Ebitda.

    Jouw 2 regels op dit forum doen absoluut en onterecht afbreuk aan de serieuze bijsturing, welke het CM.Com team heeft doorgevoerd in haar strategische prioriteiten. je doet bovendien de inzet van de ruim 500 medewerkers volslagen tekort met jouwe statement.

    Het management is zich bijzonder goed bewust van het feit dat SXaas \ Saas ondernemingen als CM.Com o.b.v. winstgevendheid veel beter gewaardeerd wordt dan o.b.v. een negatieve Ebitda. De focus ligt daarmee op kosten bewustzijn enerzijds (hand op de knip i.r.t. OPEX-groei) en maximale aktivatie van AI & sales\marketing efforts op Agentic-AI cross selling in bestaande business en nieuwe klant ontwikkeling \ onboarding. In beide gevallen spraken de resp. aanwezigen over talrijke (nieuwe) successen.

    Geef CM.Com in het jaar 2025 gewoon de kans en oordeel dan.
    Of beter, kom in April 2026 met een excuus, dat je te vroeg en fout geoordeeld hebt.
  4. forum rang 9 aextracker 16 mei 2025 11:04
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 15 mei 2025 17:15:

    Bij Q & A viel uit de mond (Jeroen) de naam Red Bull i.z. samenwerking. Werd steeds door meerdere posters ontkent. Toch viel het me op, ik luister nog steeds en voor de lange termijn erg interessant. Afronding is NU ;-)
    .... en deze week nog "de grootste ticketing deal" ooit gesloten in NL..... naam not disclosed......
    Prachtige afsluiting door Jeroen Glabbeek in de closing sheet ! Die sheet sprak boekdelen...... volop \ wekelijks\dagelijks volop dynamiek met positieve effecten op groei van de CM.com business !

    dat niet alle medewerkers eeuwig blijvenw erken bij CM.Com is niet uniek. Sprak er overigens diversen die er meer dan 10 jaar "met plezier en voldoening" werkten. Dat proefde de aanwezigen ook gedurende de gehele CMD.....

    Prima event, goed gestructureerd en georganiseerd en bezocht !
  5. Techie 16 mei 2025 13:39
    Helemaal eens met NKO en AEXtracker....

    Er weinig investors bijeenkomsten waar CEO, CFO en CCO zijn daarnaast gehele tech team.
    Gehele transparantie waar iedere aanwezige de kans had om een vraag te stellen, als je een doemdenker bent of het aandeel de grond inschrijft neem dan de moeite om er heen te gaan en stel de vragen...

    Ze hebben alle doelstellingen gehaald van 2022 -2025 en de doelstellingen voor komende jaren zijn volgens een management CONSERVATIEF en ook kijk de resultaten op kwartaal basis maar per jaar. Ik ondersteun de lijn van SMS handel naar Platform business van harte toe , hogere marges en RECURRING ....

    Zijn er fouten gemaakt door CM.com ....zeker waarschijnlijk iets te snel gegroeid , teveel betaald voor aantal overnames vandaar ook de aarzeling om nog veel M&A te doen....of het moet een add-on zijn zoals bij Guts.
    De balans is nu "gerepareerd " en de focus is op WINST....daar zat toch iedereen op te wachten????? NU alleen het bewijs nog.

    Ook zie ik vaak langskomen dat het bedrijf een Mickey Mouse bedrijf is....Kiik de de Sheets uit de presentatie na en je ziet heel veel grote (Redbull, Kruidvat, ABN, ING, Ned overheid , U-Haul, JET, AH, ASR, Bamigo, talloze musea, festival partners etc etc)

    De analisten van ING en Kepler waren er ook en stelden diverse vragen....ben benieuwd of ze hen waardering gaan aanpassen.....Iemand op dit Forum contacten bij deze partijen...
  6. Techie 16 mei 2025 15:30
    Beste Zwarte Ridder.....als je bedoelt puur groei dan heb je "gelijk"

    Maar ik denk dat je een aantal dingen in context moet zetten. CM groeide hard in Corona tijd door covid activiteiten die moesten daarna opgevuld worden door ander soort business dat hebben gedaan via ticketing, payments en nu AI .....ook is de omzwaai gemaakt van bulk business met lage marge naar business met hoge marge en recurring. Als gewild hadden ze heel veel business er in kunnen blazen met kleine of nul marge...fijn die groei optisch lijkt en dat je geschreven de marge gaat onderuit ......nu is de marge gestegen van mid twenties naar 30 en in de toekomst willen ze naar 35% .....
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 mei 2025 15:35
    quote:

    Techie schreef op 16 mei 2025 15:30:

    Beste Zwarte Ridder.....als je bedoelt puur groei dan heb je "gelijk"

    Maar ik denk dat je een aantal dingen in context moet zetten. CM groeide hard in Corona tijd door covid activiteiten die moesten daarna opgevuld worden door ander soort business dat hebben gedaan via ticketing, payments en nu AI .....ook is de omzwaai gemaakt van bulk business met lage marge naar business met hoge marge en recurring. Als gewild hadden ze heel veel business er in kunnen blazen met kleine of nul marge...fijn die groei optisch lijkt en dat je geschreven de marge gaat onderuit ......nu is de marge gestegen van mid twenties naar 30 en in de toekomst willen ze naar 35% .....
    'Willen' is iets anders dan 'kunnen'.

    Ik zie heel veel valse propaganda van de oprichters.
  8. Techie 16 mei 2025 15:41
    Als je valse "propaganda" ziet en dat zeker weet dan had je gisteren de kans gehad om deze aan het management te melden en te bediscussiëren. Je kan ook je "valse" propaganda "hier " delen ...daar is dit Forum voor om in principe alle informatie te delen en te bediscussiëren. Meningen mogen verschillen maar zomaar dingen roepen heeft geen zin.
  9. forum rang 9 aextracker 17 mei 2025 06:53
    quote:

    Techie schreef op 16 mei 2025 15:41:

    Als je valse "propaganda" ziet en dat zeker weet dan had je gisteren de kans gehad om deze aan het management te melden en te bediscussiëren. Je kan ook je "valse" propaganda "hier " delen ...daar is dit Forum voor om in principe alle informatie te delen en te bediscussiëren. Meningen mogen verschillen maar zomaar dingen roepen heeft geen zin.
    Ach Techie,
    Stel vast, dat DZR over is gegaan tot het plaatsen van bliksemafleiders, nu elke lezer kan concluderen dat DZR degene is die ongefundeerde , achterhaalde en onjuiste stellingen poneert over het aandeel CM.Com welke niet binnen zijn favoriete uitgangspunten voldoet...... als beleggings kans, welke dat zijn ?
    Ook dat blijft "as usual" een raadsel en onbenoemd.

    Als er iemand uitblinkt in het plaatsen van onverklaarde suggestieve posts is het DZR wel. Dat heeft de beste zwartkijker wel weer bewezen , deze keer i.r.t. CM.Com.
    Hij weet uiteraard meer dan een ander, dat de kenmerken van een groei aandeel verder strekken dan louter de omzet(groei) als kenmerk.
    Overigens verwacht het management, dat NIET alleen de Ebitda als percentage gaat groeien, doch de omzet zal ook in 2025 weer aantrekken o.b.v. de nieuwe impulsen en gepleegde bijstellingen. het gebeurt nu echter WEL met de hand op de knip.
    De Ebitda groeide in 2 jaar tijd absoluut met een kleine Euro 40 miljoen, waarvan het grootste deel kwam uit de bijgestelde strategie.
    Chapeau voor het management, dat deze bijstelling in gedrag en agenda doorvoerde en tegelijkertijd de obligatielening en financiële druk significant wist te verlagen en om te zetten naar een veel gezondere financiering ratio van schuld\Ebitda, welke daalde van ruim 4,5 naar een kleine 2.1. Een verdere verlaging werd als haalbaar geacht en ten doel gesteld.

    CM.Com gaf een diepe inkijk in de werkign en potentie van HALO agentic AI.
    Dat lijkt een veelbelovende nieuwe omzet- & Ebitda groei prikkel te vormen.
    Het management gaf haar staf een grote plaats op het podium. dat getuigt van een sterk besef dat mensen \ medewerkers in multifunctionele teams de kracht vormen achter de verwachte omzet-boost en toekomstige winstbijdrage.

    Je kan het misgenoegen en twijfels gebaseerd op niets als hier nu geplaatst door DZR gewoon niet serieus nemen. Zoveel heeft DZR wel weer bewezen met zijn posts. Ik laat het hier bij en ga de komende jaren genieten van CM.Com als de volgende innovatieve onderneming van Nederlandse bodem, waar Nederland trots op kan zijn.
  10. forum rang 4 BtB180 17 mei 2025 07:57
    quote:

    Techie schreef op 16 mei 2025 13:39:

    Er weinig investors bijeenkomsten waar CEO, CFO en CCO zijn daarnaast gehele tech team.
    Gehele transparantie waar iedere aanwezige de kans had om een vraag te stellen, als je een doemdenker bent of het aandeel de grond inschrijft neem dan de moeite om er heen te gaan en stel de vragen...

    Bijna vrijwel elk beursgenoteerd bedrijf houdt periodiek (vaak om de 2 á 3 jaar) een CMD zoals CM.COM dat nu ook gedaan zijn, daar zijn ze niet uniek in.
  11. forum rang 9 aextracker 18 mei 2025 07:58
    quote:

    BtB180 schreef op 17 mei 2025 07:57:

    [...]

    Bijna vrijwel elk beursgenoteerd bedrijf houdt periodiek (vaak om de 2 á 3 jaar) een CMD zoals CM.COM dat nu ook gedaan zijn, daar zijn ze niet uniek in.
    Zeker waar.
    Een CMD is zeker niet uniek bij beursgenoteerde bedrijven.

    Wat ik wel bijzonder en veelzeggend vond, over het verankerde uitgedragen draagvlak en adoptie van de bedrijfscultuur middels de betrokkenheid van (ca. 7 !) non-executive board members, doch line managers in sales, marketing & development die allen een bevlogen en ieder op zijn\haar manier inhoudelijk met goede eigen presentaties de aansluiting verzorgden van de operationele executie van de onderneming strategie welke eerder in de CMD meeting via 3 heldere MT\CMD presentaties van de CEO, CTO & CFO verzorgd werden.

    De betrokkenheid (en tijd) welke de lijnmanagers kregen op het podium vond ik wel degelijk uitzonderlijk en inhoudelijk van een goed niveau.
    Het zegt mij als belegger iets over "de (veer)kracht van de gehele organisatie" en de slagvaardigheid van CM.Com om nieuwe innovaties en diensten zoals HALO in de markt te zetten.

    Wordt alles goud ?
    Nee , zeker niet.
    UIt de USA presentatie kon je bijvoorbeeld afleiden, dat het een "uphill fight" is voor CM.Com om zeker in het huidige economische klimaat in de USA als EU gevestigd, vanuit NL centraal geleid bedrijf om super snel te groeien.
    Daartoe is de amerikaanse gereserveerdheid om met EU bedrijven op tech te gaan samenwerken uitdagend en de sales structuur en CM's werkwijze in de USA simpelweg te afwijkend en complex (gelaagd\verschillend per state) om snel te kunnen scoren.
    Het winnen en adequaat (laten) servicen van bestaande of nieuwe klanten met 11 CM.Com FTE's in USA , die "vendors (technology specialists\ advisories en re-sellers)" voor zich moeten winnen, boeien en binden is daartoe i.m.o. op dit moment te complex en daarmee uitdagend om het gevecht lokaal aan te kunnen gaan. De focus op 8 verticals is voor CM.Com in USA i.m.o. tevens te divers...... de vraag resteert of CM.Com zich in USA simpelweg niet beter kan focussen op max, 3 verticals en middels best practice showcases in EU\vertical daarmee de boer op kan gaan.

    Ik denk dat de technologie en marktstructuur in de USA, succesvolle inzet van CM.Com Agentic AI middels HALO in de weg staat. .....
    Dit vnl. omdat de markt simpelweg local 4 local prefereert en de de technologie zich sneller ontwikkeld in USA, dan dat CM.Com deze in de USA kan brengen & ondersteunen (6 - 9 uur tijdverschil als nadeel) ............ .daarmee doorgaans met 2-0 achter bij elke new business acquisitie & service behoefte van bestaande klanten in USA.

    Mss. bewijst de gepresenteerde U-Haul casus in 2025 het tegendeel............... ?
    Blijkbaar lijken de golfstaten een snellere groeimarkt te kunnen worden voor CM.Com.....omdat de marktstructuur daar anders (minder gelaagd \ complex) heeft bewezen.
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 18 mei 2025 08:43
    quote:

    voda schreef op 15 mei 2025 07:29:

    CM.com verwacht flinke versnelling winstgroei
    15-mei-2025 07:23

    Nieuwe doelen voor 2028.

    (ABM FN-Dow Jones) CM.com verwacht dat de winstgroei in de komende jaren zal versnellen. Dit maakte het bedrijf donderdag bekend in aanloop naar een beleggersdag.

    Tot en met 2028 denkt CM.com de brutowinst gemiddeld met tenminste 15 procent per jaar te kunnen laten stijgen, bij een brutomarge van circa 35 procent in 2028. Bovendien moet de EBITDA-marge tussen de 12 en 15 procent uitkomen.

    De focus op financiële discipline houdt volgens CM.com aan, waardoor de schuldratio onder de 2 zal liggen.

    In 2024 bedroeg de winstgroei nog 6 procent bij een marge van 30,3 procent.

    Verder lanceerde CM.com donderdag ook Voice AI Agents, "de laatste innovatie van onze Agentic AI-oplossing HALO", aldus CEO Jeroen van Glabbeek.

    Agentic AI Studio HALO noemde de topman recent een belangrijke mijlpaal voor CM.com. Circa 100 mensen zijn bij CM.com fulltime bezig met AI, zei van Glabbeek onlangs in de studio van ABM Financial News.

    Klik hier voor: AI wordt aanjager winstgevendheid van CM.com

    youtu.be/YuXW3hc_-pk
    Het bestuur van CM.com heeft nog nooit juiste voorspellingen gedaan, dus waarom zouden ze nu wel de toekomst kunnen voorspellen....????
  13. forum rang 9 aextracker 18 mei 2025 09:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 18 mei 2025 08:43:

    [...]

    Het bestuur van CM.com heeft nog nooit juiste voorspellingen gedaan, dus waarom zouden ze nu wel de toekomst kunnen voorspellen....????
    ..... omdat de SMS business als voorspelt ooit in 2000 ondertussen booming bleek.....
    ......omdat voorspellingen gedaan in 2023 inmiddels ook zijn uitgekomen :) !

    Bij CM.Com geeft het management blijk van "voldoende lerend vermogen" om succesvoller te worden dan de jaren 2023-2024.

    Op juiste voorspellingen kan de lezer , DZR niet betrappen blijkens de ongefundeerde one-liners.
    Waarom oordeel je vnl. ongefundeerd en negatief DZR ?
    't wordt een wat sneu verhaal met je op deze fora.....

    Ik geef het zittend management een goede kans om jouw ongelijk te bewijzen in 2025 , op weg naar 2028.
    Er staat glashelder op papier beschreven wat de ambities zijn bij CM.Com en hoe daar te komen.
    Spreek het management daar op CMD's of AVA's op aan als je het niet vertrouwd.
    Het kost je maar liefst 1 aandeel ..... nu nog a ca. Euro 7.50

    Beetje goedkoop ageren en fulmineren op iex-fora brengt jouw i.m.o. niet veel meer dan wat verlichting vrees ik :).
    Sterkte kerel !
  14. Pietje Bell 18 mei 2025 09:43
    De voortdurende onbetrouwbaarheid van akties, bedrijfsvoering, geen groei, geen winst en outlook van het bestuur hebben geleid tot de huidige beurskoers en het historisch koersverloop. DZR heeft het altijd zo beschreven. Congruent en consequent. Zit er zelf al lang niet meer. Precies vanwege het voorgaande. Dank DZR en no further questions
  15. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 19 mei 2025 15:42
    Na de onlangs gehouden CMD, zijn we weer helemaal terug qua koers NA de mooie en verbeterde toekomstverwachtingen die ze op die CMD deelden. (nu 6,88)
    www.cm.com/press/improved-financial-t...
    -----
    Laatste nieuwe bekendmaking:
    Afgelopen vrijdag is onze nieuwe partner Fenix in Rotterdam feestelijk geopend. Het museum in Rotterdam, dat het wereldverhaal van migratie vertelt, fungeert als ontmoetingsplek en tentoonstellingsruimte. Fenix verbindt kunst, geschiedenis en gemeenschap op een bijzondere locatie. Wij ondersteunen Fenix met een unieke bezoekerservaring door middel van:

    Ticketing – Online en on-site tickets
    Scanning – Snelle toegang via scannen
    Payments – Eenvoudig betalen, inclusief moderne POS (Point of Sale) kassa-oplossingen voor een probleemloze afhandeling van betalingen

    Met onze oplossingen dragen we graag bij aan dit culturele initiatief.
    media.licdn.com/dms/image/v2/D4E22AQF...

    www.fenix.nl/nl/
    www.rotterdam.nl/indrukwekkend-rotter...
    -----
    Wat ouder:

    www.events.nl/nieuws/dpg-media-en-cmc...

    www.cm.com/press/improved-financial-t...

    Gr. NKO
678 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.