Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
19,230   0,000   (0,00%) Dagrange 19,065 - 19,230 637.753   Gem. (3M) 1,9M

Just Eat Takeaway 2025

8.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 431 432 433 434 435 436 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Leuke Volvo 27 april 2025 12:46
    Ik vermoed toch wel dat er een heel raar manupalief spelletje wordt gespeeld. Zoals geneog geld op de bank en toch honderd miljoen minder uitgegeven marketingkosten, wat een negatieve impact heeft gegeven van het bedrijf ten gunste van een koper.
    Het is een voor de bühne in een achterkamertje gespeeld schaakspel tussen een verkoper en koper.
  2. forum rang 6 Jimnotaris 27 april 2025 12:59
    quote:

    Leuke Volvo schreef op 27 april 2025 12:46:

    Ik vermoed toch wel dat er een heel raar manupalief spelletje wordt gespeeld. Zoals geneog geld op de bank en toch honderd miljoen minder uitgegeven marketingkosten, wat een negatieve impact heeft gegeven van het bedrijf ten gunste van een koper.
    Het is een voor de bühne in een achterkamertje gespeeld schaakspel tussen een verkoper en koper.
    Daarvooor hadden ze just extra geld uitgegeven o.a. aan marketing en dat heeft weinig opgeleverd (orderverlies en ten kosten van de marge). Dit afgelopen kwartaal zullen ze mogelijk gedacht hebben: " no more throwing good money after bad".
  3. Peterpan 27 april 2025 13:05
    De aandeelhouders van Deliveroo moeten dezelfde pijn lijden als de aandeelhouders van JET.
    ROO ging in 2021 naar de beurs voor 390 pence en zouden nu genoegen moeten nemen met 180 pence.

    Kans op groot machtsvertoon van de gevestigde orde lijkt mij zeer aanzienlijk.

    Mijn boerenverstand zegt mij dat DD de enigste juiste keuze maakt door ROO en JET in te lijven.
  4. forum rang 8 objectief 27 april 2025 13:34
    quote:

    Peterpan schreef op 27 april 2025 13:05:

    Mijn boerenverstand zegt mij dat DD de enigste juiste keuze maakt door ROO en JET in te lijven.
    JET kan niet meer, daar heeft Prosus al een bod op gedaan van 20,3; waarop de koers steed van 12 naar 19.

    Dit laatste is wel ver onder de 20,3, schijnbaar zijn de aandeelhouders bang dat Prosus het bod intrekt gezien de steeds mindere orders die JET ontvangt. In de wandelgangen circuleert ene koers van 8 tot 10 als het bod ingetrokken wordt. Kortom: ieder zit met de bibber.
  5. forum rang 7 Hendrik Roo 27 april 2025 13:48
    quote:

    Peterpan schreef op 27 april 2025 13:05:

    De aandeelhouders van Deliveroo moeten dezelfde pijn lijden als de aandeelhouders van JET.
    ROO ging in 2021 naar de beurs voor 390 pence en zouden nu genoegen moeten nemen met 180 pence.

    Kans op groot machtsvertoon van de gevestigde orde lijkt mij zeer aanzienlijk.

    Mijn boerenverstand zegt mij dat DD de enigste juiste keuze maakt door ROO en JET in te lijven.
    Vanwege mededingingsregels onmogelijk.
  6. Dealbreaker 27 april 2025 14:02
    quote:

    Jimnotaris schreef op 27 april 2025 12:17:

    [...]

    Flauwekul. Er is door JET al (veel) geinvesteerd in Europa de afgelopen 1 a 2 jaar o.a. in uitbreiding van het logistieke netwerk. Resultaat: kwartaal op kwartaal minder orders en afname van de marge. Het is niet allemaal de schuld van Jitse en co, maar klanten bestellen minder en nieuwe klanten komen er nauwelijks bij. Door de (te) hoge (loon)kosten heeft het toevoegen van nieuwe artikelen ook geen zin en vandaar dat dat nog nauwelijks gebeurt.

    Jitse ziet heel goed in waarom hij de tent moet verkopen en dat is niet uit luxe.
    Flauwekul. De hele sector ziet minder groei na corona, niet alleen JET. De investeringen in logistiek zijn juist essentieel om op lange termijn marges te verbeteren. Jitse heeft fouten gemaakt, zeker, maar de verkoop draait om strategische waarde, niet omdat het bedrijf waardeloos is.
    Juist door hoge loonkosten moet je schaalvoordeel hebben. Dat krijg je alleen met consolidatie. JET heeft de basis gelegd; onder Prosus kan er eindelijk echt winstgevend worden gewerkt.
  7. forum rang 4 Moneyball 27 april 2025 14:04
    quote:

    objectief schreef op 27 april 2025 13:34:

    [...]

    JET kan niet meer, daar heeft Prosus al een bod op gedaan van 20,3; waarop de koers steed van 12 naar 19.

    Dit laatste is wel ver onder de 20,3, schijnbaar zijn de aandeelhouders bang dat Prosus het bod intrekt gezien de steeds mindere orders die JET ontvangt. In de wandelgangen circuleert ene koers van 8 tot 10 als het bod ingetrokken wordt. Kortom: ieder zit met de bibber.
    Het niveau van jouw posts wordt steeds sneuer.
  8. forum rang 6 Jimnotaris 27 april 2025 14:45
    quote:

    Dealbreaker schreef op 27 april 2025 14:02:

    [...]
    Flauwekul. De hele sector ziet minder groei na corona, niet alleen JET. De investeringen in logistiek zijn juist essentieel om op lange termijn marges te verbeteren. Jitse heeft fouten gemaakt, zeker, maar de verkoop draait om strategische waarde, niet omdat het bedrijf waardeloos is.
    Juist door hoge loonkosten moet je schaalvoordeel hebben. Dat krijg je alleen met consolidatie. JET heeft de basis gelegd; onder Prosus kan er eindelijk echt winstgevend worden gewerkt.
    De hele sector ziet minder groei na corona, dat heb je dan wel begrepen, maar nog niet dat ik dat steeds vermeld en dat JET daar ook veel last van heeft. Die hoge loonkosten zitten in het vele kantoorpersoneel waar Jitse maar geen afscheid van wil nemen en de kosten per bezorging die door de stijgende loonkosten niet redabel te krijgen zijn. Schaalvoordeel heb je alleen als je een concurrent overneemt en de gezamelijke kantoorkosten terugbrengt. Prosus gaat er een hele kluif aan hebben om winstgevend te worden. (als dat al ooit lukt). Om te beginnen zouden ze het aantal personeelsleden flink moeten schrappen, maar Jitse heeft bedongen dat dat 2 jaar lang niet gebeurt.
  9. JVR02 27 april 2025 17:58
    quote:

    Jimnotaris schreef op 27 april 2025 14:45:

    [...]

    De hele sector ziet minder groei na corona, dat heb je dan wel begrepen, maar nog niet dat ik dat steeds vermeld en dat JET daar ook veel last van heeft. Die hoge loonkosten zitten in het vele kantoorpersoneel waar Jitse maar geen afscheid van wil nemen en de kosten per bezorging die door de stijgende loonkosten niet redabel te krijgen zijn. Schaalvoordeel heb je alleen als je een concurrent overneemt en de gezamelijke kantoorkosten terugbrengt. Prosus gaat er een hele kluif aan hebben om winstgevend te worden. (als dat al ooit lukt). Om te beginnen zouden ze het aantal personeelsleden flink moeten schrappen, maar Jitse heeft bedongen dat dat 2 jaar lang niet gebeurt.
    Jitze is straks niet mer de baas, er zal heel snel personeel uitvliegen omdat ze overtallig zijn.
    Als er minder handel is zijn er ook minder mensen nodig.
  10. sonic319 27 april 2025 18:16
    Even er een paar weken tussen uit geweest
    Zouden meer mensen moeten doen
    Als ik objectief naar jet kijk .Krijg ik inmiddels geen bibber meer
    Of ik zou ze al verkocht hebben .Of ik zou er zeker van zijn dat die 20.30 zeker komt
    En mocht je nog een twijfel kun je ook gewoon de helft verkopen en met de andere helft gokken (anders beleggen )
    Dat heb ik zelf gedaan .En met de andere helft gegokt met Nebius deze kan zeker nog naar de 10
    Maar ook zeker nog naar de 30 en daar lijkt Nebius in dit geval heel erg op jet
    Deze kan ook nog steeds naar de 10 maar ook naar de 30 (net zo onwaarschijnlijk als dat Nebius naar de 50 gaat)
    En de mensen die denken dat er spelletjes worden gespeelt
    Zou ik zeggen kun je er niet tegen stoppen met beleggen .en je geld gewoon op de bank zetten
    Want soms werken de zogenaamde spelletjes tegen je en soms voor je
    Maar dat heten eigenlijk geen spelletjes Dat heet de grote mensen wereld
    Waar 95 procent van de beleggers geen verstand van heeft
    Ik zeker niet maar probeer het wel te begrijpen en dat lukt heel soms
    Met jet is het mijn achteraf gelukt .Maar ben er eerst met boter en suiker ingetrapt
    Heb ook het baan Drama mee gemaakt en nog een paar van die fantastische bedrijven
    Waar de bomen tot aan de hemel zouden de groeien (veel geld mee verloren)
8.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 431 432 433 434 435 436 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.