Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Nedap N.V. AEX:NEDAP.NL, NL0000371243

  • 61,800 19 apr 2024 15:31
  • +0,200 (+0,32%) Dagrange 61,000 - 62,200
  • 3.180 Gem. (3M) 4,7K

Nedap 2023

75 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. MicJo 2 januari 2023 17:27
    Met de beste wensen voor 2023 aan andere forumlezers ook voor Nedal een nieuwe discussie voor 2023, hoewel zeker niet het meest besproken aandeel van de Amsterdamse beurs.

    Vorig jaar in april een hoogste koers ooit van 69,80. Het laatste kwartaal van 2022 moeite om boven de 55,00 te komen.

    Wat citaten uit de laatste analyse van BelBel op 24-10-22, toen de koers op zo'n 54,00 noteerde:

    Met de investeringen wil Nedap zijn concurrentiepositie versterken en het huidige groeipotentieel van de productportfolio beter benutten. Dit moet richting 2025 leiden tot een jaarlijkse autonome omzetgroei van 7-9% en een operationele winstmarge van 15%. Die hogere marge wordt nog een hele klus want dat cijfer is al jaren vrij stabiel en zal dit jaar waarschijnlijk dalen vergeleken met 2021 (11%). Aan de andere kant zijn de toeleveringsproblemen tijdelijk en zal ook de kosteninflatie weer afnemen.

    Belangrijk is bovendien dat Nedap steeds meer omzet behaalt met de verkoop van softwareabonnementen. Niet alleen levert dit hoge marges op maar ook terugkerende omzet. De ‘recurring’ omzet ligt inmiddels op 31% van de totale omzet, waar dat vijf jaar geleden nog slechts 17% was. Deze gunstige trend is een belangrijke pijler onder de beleggingscase van Nedap. Bij een k/w van 14,6 blijft het koopadvies van kracht.


    Wachten is op goed nieuws en positieve jaarresultaten2022/vooruitzichten voor 2023 om weer koers te zetten naar de + 60,00 koersen.

    Voor het dividend en beperkte koersschommelingen voor mij al jaren een mooi aandeel om wat van te bezitten.
  2. Belangstellende 3 januari 2023 16:14
    Ben ik wel met je eens maar de lage omzet (in aandelen) leidt ook weleens tot extreme daling van de koers. Echt een aandeel voor rust in je portefeuille en een hoog dividend maar als je moet verkopen, heb je een probleem..... Peter Schutte van IEX noemt Nedap een aandeel dat je moet hebben in 2023. We zullen het zien.....
  3. MicJo 4 januari 2023 15:56
    Je zou denken dat het vandaag gepubliceerde maandbericht van december 2022 van Add Value Fund wat mensen enthousiast heeft gemaakt; tussentijds de hoogste koers sinds eind augustus.

    Onderstaande alinea's uit het maandbericht smaken naar meer:

    Met een verwachte winst per aandeel over 2022 van circa € 3,30 en een huidige beurskoers van € 55,- wordt thans
    16,7x de winst betaald voor aandelen Nedap. Uitgaande van een pay-out ratio van 92% bedraagt het
    dividendrendement in dit scenario 5,5%.

    De verwachtingen die wij in ons maandbericht van mei 2021 uitspraken staan nog steeds fier overeind. De
    onderneming presteert zelfs iets boven onze verwachting en is goed op weg om haar doelstellingen voor 2025 te
    realiseren. Ondertussen staat de beurskoers wel iets lager, € 55,- ten opzichte van de € 57,50 waarop het in mei
    2021 noteerde. Wel hebben we in de tussentijd een contant dividend van € 3,00 mogen ontvangen over het boekjaar
    2021. De koersprestatie doet vermoeden dat de onderneming geen stappen vooruit heeft gezet, onze hiervoor
    besproken analyse laat echter zien dat niets minder waar is.

    [i]Wij gaan ervan uit dat de onderneming in staat moet zijn om de komende jaren een gemiddelde omzetgroei van
    circa 8% per jaar te behalen. Ook denken wij dat het een EBIT-marge van 14% moet kunnen realiseren in 2025.
    Daarmee zou de winst per aandeel alsdan uitkomen op een kloeke € 5,00. Daarmee noteert het aandeel op dit
    moment slechts 11x de verwachte winst 2025. Het verwachte dividendrendement op basis van de winst in 2025
    komt bij de huidige beurskoers en een gelijkblijvende pay-out ratio van 90% uit op een zeer aantrekkelijke 8,2%.
    De afgelopen vijf jaar lag de gemiddelde koers/winstverhouding van het aandeel Nedap op 20. Op basis van dit
    historische gemiddelde zou een beurskoers van € 100,- in 2025 gerechtvaardigd zijn. Daarmee is het verwachte
    totaalrendement (inclusief dividend) meer dan 100% over drie jaar.
  4. JoopVisser1 12 januari 2023 09:09
    Nedap levert meer klantentechnologie aan lululemon

    Delen met anderen
    Geen financiële details.

    (ABM FN-Dow Jones) Nedap gaat het Amerikaanse lululemon atheletica ook klantentechnologie buiten de Verenigde Staten leveren. Dit maakte het technlologiebedrijf uit Groenlo donderdag bekend, zonder financiële details te vermelden.

    Het gaat om de zogeheten RFID-technologie die beschikbaar komt voor de wereldwijd ruim 600 winkels van lululemon. Met deze technologie kan volgens Nedap de beschikbaarheid van producten in de winkels worden geoptimaliseerd.

    In augustus 2022 begon lululemon al met de implementatie van iD Cloud in haar Noord-Amerikaanse winkels. Het project werd in september afgerond toen alle winkels live gingen. lululemon zal begin 2023 doorgaan met de uitrol van Nedap iD Cloud naar Europa, het Midden-Oosten, Afrika en de Aziatisch-Pacifische regio.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

    January 12, 2023 03:02 ET (08:02 GMT)

    A.u.b. Lululemon ook met hoofdletter.
  5. forum rang 10 voda 12 januari 2023 09:13
    Nedap levert meer klantentechnologie aan lululemon

    Geen financiële details.

    (ABM FN-Dow Jones) Nedap gaat het Amerikaanse lululemon atheletica ook klantentechnologie buiten de Verenigde Staten leveren. Dit maakte het technlologiebedrijf uit Groenlo donderdag bekend, zonder financiële details te vermelden.

    Het gaat om de zogeheten RFID-technologie die beschikbaar komt voor de wereldwijd ruim 600 winkels van lululemon. Met deze technologie kan volgens Nedap de beschikbaarheid van producten in de winkels worden geoptimaliseerd.

    In augustus 2022 begon lululemon al met de implementatie van iD Cloud in haar Noord-Amerikaanse winkels. Het project werd in september afgerond toen alle winkels live gingen. lululemon zal begin 2023 doorgaan met de uitrol van Nedap iD Cloud naar Europa, het Midden-Oosten, Afrika en de Aziatisch-Pacifische regio.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  6. JoopVisser1 12 januari 2023 09:14
    Nedap iD Cloud vergroot de huidige mogelijkheden van lululemon om gasten op nieuwe en aantrekkelijke manieren te bedienen waar, wanneer en hoe ze maar willen winkelen.

    Nedap (AMS:NEDAP), de wereldwijde leider in RFID-oplossingen, is door lululemon (NASDAQ: LULU) geselecteerd als hun nieuwe RFID-partner. Met Nedap iD Cloud zal lululemon de omnichannel winkelervaring van haar gasten in de meer dan 600 winkels wereldwijd verbeteren, door de beschikbaarheid van producten te optimaliseren.

    lululemon athletica inc. werkt samen met Nedap om te blijven investeren in een sterke omnichannel ervaring voor gasten over de hele wereld. De winkels vormen een belangrijke schakel voor de community van lululemon. Daarom is het iD Cloud-platform van Nedap een cruciale pijler voor het ontsluiten van real-time voorraadgegevens, zodat winkels het juiste productassortiment op hun vloer beschikbaar hebben. Hierdoor wordt een naadloze ervaring gecreëerd in fysieke winkels en digitale kanalen.

    “Onze gasten staan centraal bij alles wat we doen, en we zijn hyper gefocust op het creëren van een sterke band met hen door middel van naadloze in-store en online ervaringen”, aldus Carl Barker, Vice President, Global Omni Programs bij lululemon. “Met de iD Cloud-oplossing van Nedap kunnen we in real-time, nauwkeurige data gebruiken die onze winkeladviseurs in staat stellen nog meer tijd te besteden aan het contact met onze gasten. Het hebben van een volledig mobiele cloudoplossing in onze winkels draagt ??enorm bij aan deze ervaring. Online blijft RFID onze digitale ervaring verbeteren door nauwkeurige real-time zichtbaarheid van de winkelvoorraad te bieden en belangrijke omnichannel ervaringen zoals Click & Collect te ondersteunen.”

    In augustus 2022 begon lululemon met de implementatie van iD Cloud in haar Noord-Amerikaanse winkels. Het project werd in september afgerond toen alle winkels live gingen. lululemon zal begin 2023 doorgaan met de uitrol van Nedap iD Cloud naar Europa, het Midden-Oosten, Afrika en de Aziatisch-Pacifische regio, om de groei in nieuwe markten te stroomlijnen.

    Ailen Bilharz, directeur van iD Cloud Platform Noord-Amerika bij Nedap, merkt op: “Retail heeft gewoonlijk te maken met een steeds veranderende omgeving en lululemon heeft een sterke positie opgebouwd door trouw te blijven aan hun visie en waarden bij het bedienen van hun gasten over de hele wereld. Als zeer geavanceerde RFID-gebruikers, luidt lululemon’s met de implementatie van het iD Cloud-platform de volgende fase van hun RFID-reis in. Met Nedap’s schaalbare real-time oplossing zal lululemon blijven voldoen aan vraag en aanbod in alle kanalen en tegelijkertijd de digitale en fysieke gastervaring verbeteren.”
  7. [verwijderd] 12 januari 2023 12:16
    We moeten het even hebben over de kleren van de Keizer... nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_klere...

    Beste Nedap, ik wou hier even kijken wat die IDcloud nou is: www.nedap-retail.com/platform/
    Maar dat filmpje is een dood spoor. Daar win je dus echt geen klanten mee.
    De websitemaker is een Kluns.
  8. forum rang 5 Gaasp 13 januari 2023 17:16
    Advies van IEX onveranderd op €62,- en dat is ietsje minder dan wat Addvalue als koersdoel heeft.
    Ik kon het artikel trouwens gewoon lezen, zonder premium abonnement. Je krijgt er blijkbaar een aantal gratis.
    In zo'n aandeel waarin nauwelijks handel is veroorzaakt het toch een flinke stijging, alsof Geert Schaaij het als pareltje heeft genoemd bij Business-class. Volgende week gaat de helft van de stijging er weer van af, denk ik.
  9. [verwijderd] 13 januari 2023 19:29
    quote:

    Bowski schreef op 12 januari 2023 12:16:

    We moeten het even hebben over de kleren van de Keizer... nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_klere...

    Beste Nedap, ik wou hier even kijken wat die IDcloud nou is: www.nedap-retail.com/platform/
    Maar dat filmpje is een dood spoor. Daar win je dus echt geen klanten mee.
    De websitemaker is een Kluns.
    Nedap luistert naar zijn aandeelhouders alhier!
    Het filmpje werkt weer.
    Even zwaaien met die 'handveger' en je weet wat je in de winkel hebt, waar het in de winkel ligt, en wat de klanten willen dat je in de winkel hebt.

    Allemaal aan de IDcloud. Gezien de serieuze merken die er al mee aan de slag zijn verwacht ik nog héél véél groei :))
  10. forum rang 5 Gaasp 14 februari 2023 19:25
    Onderstaand artikel stond vandaag op de website van Nedap.

    Kassa-oplossing op basis van RFID-technologie maakt ultrasnel afrekenen, real-time voorraadbeheer en datagedreven anti-winkeldiefstal mogelijk.

    Nedap (AMS:NEDAP), de wereldwijde leider in RFID-oplossingen, kondigt de lancering van de iD POS 2 aan. Nedap’s iD POS 2 is een kassa-oplossing op basis van RFID-technologie, waarmee afrekenen voortaan een stuk sneller gaat. Ook krijgen moderetailers real-time inzicht in hun voorraad en helpt het hen winkeldiefstal te voorkomen met behulp van RFID. Daarnaast helpt iD POS 2 retailers met het realiseren van vele omnichannel concepten. De iD POS 2 wordt officieel gelanceerd tijdens EuroShop 2023 in Düsseldorf.

    De iD POS 2 is ontworpen vanuit Nedap’s doel om retailers in staat te stellen perfecte real-time zichtbaarheid van hun voorraad te creëren zonder verspilling of derving. De point-of-sale oplossing versnelt het afrekenproces en verbetert de klantervaring op een veilige manier op basis van RFID-technologie.

    De iD POS 2 is uitvoerig getest door retailers, waaronder G-Star RAW en Voice Norge AS. Over het scannen van meerdere producten in één keer, zegt Barry van Wijk, Head of Retail Operations bij G-Star RAW, het volgende: “Wij willen het klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken om te kopen, zowel in onze winkels als online. De iD POS 2 garandeert een vlotte, prettige kassa-ervaring.”

    Voor Voice Norge AS was de mogelijkheid om hun voorraad in real-time bij te werken de belangrijkste reden om met de iD POS 2 te beginnen. Hedda Hjerthén, Hoofd Supply Chain bij Voice Norge AS, zegt hierover: “We kunnen nu POS-data van elk uniek artikel doorsturen naar iD Cloud, het voorraadbeheerplatform van Nedap. Hierdoor kunnen we onze winkelvloer nog vaker aanvullen met de juiste artikelen, op basis van zowel verkoopgegevens als data van voorraadtellingen en hierdoor de verkoop nog meer stimuleren.”

    “Door RFID onderdeel te maken van het afrekenproces, kunnen retailers nieuwe toepassingen voor RFID implementeren en extra voordelen halen uit hun huidige RFID-infrastructuur”, aldus Daniël Doorman, Product Manager bij Nedap. “De iD POS 2 markeert een artikel automatisch als ‘verkocht’ in de RFID-database. In combinatie met een op RFID gebaseerd anti-diefstalsysteem kunnen retailers uiteindelijk afstappen van hard tags terwijl ze hetzelfde beveiligingsniveau – of zelfs hoger – behouden.”

    “Het real-time inzicht in de voorraad dat de iD POS 2 mogelijk maakt, maakt ook omnichannel diensten, zoals Ship-from-Store of Click-and-Collect, veel gemakkelijker”, legt Daniël uit. “Uiteindelijk helpen we retailers een uniforme winkelervaring te bieden op alle platforms. Altijd het juiste artikel beschikbaar hebben is essentieel om dit te realiseren.”
75 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Winst Nedap voor beleggers

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links