Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Kijk Taco zei het ook op de CMD. the split between operational growth and IFRS growth will get smaller over time, first of all. Als automotive deferred gaat lopen als Enterprise deferred is dit het bewijs.
gemiste kansen gebruiken vaak het woordje als. Als Jos er niet was geweest voor de cariere van Max, verzamelde Max nu misschien oud ijzer.
Wereldbelegger schreef op 30 november 2022 19:54 :
[...]
Mijn hemel,
wat een geneuzel.
Wel moet ik me complimenten geven voor onderstaande briljante analyse:
"welke op dagen zonder nieuws en grote (ver)kopers helemaal wordt veroorzaakt door lijntjestrekkers (voornamelijk analytische shorters) "
Dagen zonder nieuws.........
helemaal wordt veroorzaakt door voornamelijk analytische shorters.......
Zelden zulke beleggingswijsheden mogen zien.
Vooral dat
"helemaal" U hoeft alleen nog tussen elke regel een witregel te plaatsen.
Dan bent u de tweede Topper van dit forum.
Ik kon er geen touw aan vastknopen, al deed ik nog zo mijn best. Wat betekent in hemelsnaam ‘ Riet v. Milt is niet in staat tot neutraal communiceren, lees het in een reactie weglaten van subjectieve woorden en - zinnen die slechts volgen uit een persoonlijke frustratie richting de directie van TT en los staan van de inhoud.’ Maar goed, biofoed heeft deze week 17 duimpjes verdiend met twee negatieve reacties op mij, dat kan bij sommige mensen verslavend werken en de aandacht afleiden van de inhoud. Ik ben me niet bewust van een mail waaraan dit persoon refereert en kan slechts lachen om de kwalificatie ‘persoonlijke frustratie’ vanwege mijn ongenoegen over het management en dientengevolge het aandeel TomTom. Ik vermoed dat er hier dan vele posters ‘persoonlijk gefrustreerd’ zullen zijn. Maar ok, wie weet heeft biofoed veel medestanders voor zijn zonderlinge theorie over lijntjestrekkers c.q. analytische shorters. Onzelieveheer houdt er immers vreemde kostgangers op na.
win some... schreef op 30 november 2022 19:15 :
[...]
Wanneer je de 16,9 miljard van 2030 met een CAGR van 31,7% terugrekent, kom je uit op een omvang van de markt voor HD Maps van ongeveer 1,4 miljard in 2021.
Tijdens de CMD heeft TT aangegeven dat de 'Automotive location technology market excluding China' ín 2021 een omvang had van 1 miljard.
Hoe kan het dat volgens TT de markt voor SD Maps, ADAS Maps én HD Maps gecombineerd in 2021 een totale omvang van 1 miljard had, terwijl dit rapport beweert dat in datzelfde jaar de omvang van de markt voor HD Maps alleen al goed was voor 1,4 miljard?
Mijn estimated guess is dat die 1,4 miljard ook bestaat uit investeringen (en niet omzetten) Autonoom rijden vanaf level 3 (handen van het stuur) zit nog bij veel autofabrikanten in ontwikkelfase en komen de komende jaren de markt op. Dit zit nu in 3% van de auto’s en gaat naar 30%. De huidige omzet uit HD maps zit daardoor nu vooral in vergoedingen aan leveranciers voor hun bijdrage aan R&D. Dit kan Google zijn dat interne omzet aan zichzelf rekent en de investeringen die autofabrikanten hebben gedaan in diverse (mislukte) start-ups. TomTom en HERE sturen geen rekening voor ontwikkelkosten, die nemen ze gewoon als R&D kosten (zoals ze altijd doen) om op een later moment rekeningen te kunnen sturen als producten op de markt komen. TT zit bij 10+ autofabrikanten binnen. Dat een start-up wel rekeningen stuurt voor R&D of funding nodig heeft is omdat ze niet de middelen hebben om dit zelf te (voor)financieren. Er gaan er ook wat op de fles omdat het verdienmodel te ver weg ligt in de tijd. Daarnaast hebben HD maps een abonnementsvorm die per jaar betaald wordt. Dus dit gaat leiden tot ‘recurring revenue’. Dat is iets dat je graag wilt, maar dus ook geleidelijk in de cijfers gaat lopen. Ook is dekking nog iets dat zal meespelen in prijs. HD maps zijn momenteel beperkt tot snelwegen in Europa en de VS (China moet je er dus ook uit filteren). Het is dus wel een meer high-end product dan reguliere maps maar ook met beperktere dekking. In de toekomst moet je ook hogere mate van autonoom rijden in stedelijke gebieden kunnen zien. Voor HD maps is ook samenwerking nodig. Zie cursieve tekst en meer in de link We accelerate the ability for automotive companies and Tier-1s to launch higher levels of autonomy in urban settings with this new map, while at the same time collaborating with them on using vehicle observations for our maps – to understand and improve the accuracy of the features that self-driving vehicles critically depend on for safe operations. So, that is our new map. And now, I will hand it over to Antoine and Mike, who’ll tell you a bit more about the business implications of this. write.as/9irhdf9dd6c9a.md
Nasdaq zojuist van 0 naar +3,5%.
Beste Wereldbelegger en Riet, Ik raad u aan om de eigen plek eens te verlaten en een keer te gaan kijken op een afdeling van een financiële- of beleggingsinstelling. Ik heb het genoegen gehad en diverse werkplekken mogen aanschouwen inclusief begeleidend commentaar van de aanwezigen. Korte samenvatting: minimaal 95% van de handel op dagen zonder nieuws wordt veroorzaakt door algoritmes van professionele partijen op een paar momenten op de dag, door mij omschreven als “helemaal door analytische lijntjestrekkers”. Als Riet v. Milt een beursdagje met 0,5% winst knalgroen mag noemen dan is “helemaal door analytische lijntjestrekkers” zeker toegestaan lijkt mij.
*JustMe* schreef op 30 november 2022 21:07 :
Nasdaq zojuist van 0 naar +3,5%.
met dank aan Powell, het tenpo van renteverhogingen gaat een tandje lager, prima voor de €€ en de edele metalen en minder leuk voor de EU partijen die een fors deel van hun omzet afgerekend krijgen in US$, dus de @AGN’s, @AD’s en deels van toepassing op @TT, de ‘valuta’ winst op een deel van de enterprise omzet verdampt…
Biofoed schreef op 30 november 2022 21:11 :
Beste Wereldbelegger en Riet,
Ik raad u aan om de eigen plek eens te verlaten en een keer te gaan kijken op een afdeling van een financiële- of beleggingsinstelling. Ik heb het genoegen gehad en diverse werkplekken mogen aanschouwen inclusief begeleidend commentaar van de aanwezigen.
Korte samenvatting: minimaal 95% van de handel op dagen zonder nieuws wordt veroorzaakt door algoritmes van professionele partijen op een paar momenten op de dag, door mij omschreven als “helemaal door analytische lijntjestrekkers”.
Als Riet v. Milt een beursdagje met 0,5% winst knalgroen mag noemen dan is “helemaal door analytische lijntjestrekkers” zeker toegestaan lijkt mij.
Aangezien u denkt dat ik niet op de hoogte ben van de huidige beleggingstechnieken en u een dagwinst van 0,88% afrondt naar 0,5% zijn wij écht uitgepraat. Ik zal niet meer op u reageren en hoop dat dat wederzijds is. Het ga u goed.
*JustMe* schreef op 30 november 2022 21:02 :
[...]
We accelerate the ability for automotive companies and Tier-1s to launch higher levels of autonomy in urban settings with this new map, while at the same time collaborating with them on using vehicle observations for our maps – to understand and improve the accuracy of the features that self-driving vehicles critically depend on for safe operations. So, that is our new map. And now, I will hand it over to Antoine and Mike, who’ll tell you a bit more about the business implications of this. write.as/9irhdf9dd6c9a.md Excuus voor de herhaling maar dit is wel relevant. Het nieuwe TomTom Maps Platform is niet alleen gericht op samenwerking met OSM en met big tech bedrijven (Microsoft, UBER en hopelijk ook Amazon) maar ook met autofabrikanten en leveranciers aan autofabrikanten die iets doen met HD maps. Bedrijven op de target list zijn dan o.a. Volkswagen CARIAD, Toyota's Woven Planet, MobilEye, Bosch, Aurora, Dynamic Map Platform Co (USHR), NVIDIA, Continental, etc. etc. Mij lijkt het volkomen logisch dat TT dit integreert in één HD map, aangezien de HD map een representatie van de werkelijkheid moet zijn en er maar één werkelijkheid is. Bij normale maps en traffic heb je al dat verschillende automobilisten verschillende werkelijkheden hebben. Op basis van welke supplier jouw auto heeft voor maps en traffic kan jij een ander rij-advies krijgen dan een auto voor je, terwijl je dezelfde bestemming hebt. Dit kan een mens nog corrigeren door zelf keuzes te maken. Maar een autonoom rijdende auto kan dat niet en moet idealiter dezelfde keuze maken als een andere autonome auto op basis van dezelfde 'ground truth'. De nieuwe open map voor TT maakt samenwerking technisch al mogelijk, alleen moet je ook het verdienmodel eromheen regelen. Dat het voor alle partijen voordelig is om hier aan deel te nemen. Ten eerste reduceert TT al kosten voor de deelnemers vergeleken bij zelf een HD map maken, wat betekent dat je vanaf de grond moet beginnen en iets namaken wat al bestaat. Veel te kostbaar en onnodig. Daarnaast kunnen ze mogelijk een vergoeding krijgen voor HD maps die verkocht worden waar hun data onderdeel van zijn.
sniklaas schreef op 30 november 2022 21:13 :
[...]met dank aan Powell, het tenpo van renteverhogingen gaat een tandje lager, prima voor de €€ en de edele metalen en minder leuk voor de EU partijen die een fors deel van hun omzet afgerekend krijgen in US$, dus de @AGN’s, @AD’s en deels van toepassing op @TT, de ‘valuta’ winst op een deel van de enterprise omzet verdampt…
+4,4% nu zelfs
The BMW 7 Series rolls out SAE Level 2+ at a speed of 130 km/h in the United States and Canada. HERE also provides the BMW 7 Series with Predictive Routing and Real-Time Traffic information.www.gpsworld.com/here-powers-hands-fr... The HERE HD Live Map consists of rich, highly accurate and fresh layers of data to support the vehicle in knowing exactly where it is on the road, and what road features lie ahead. HERE HD Live Map helps a vehicle to proactively adjust its behavior to upcoming road characteristics.The lane-level data serves as a redundant source of information to the onboard sensors, providing additional safety assurances for the system.
Fusie HERE en TT behoort nog steeds tot de mogelijkheden
Dutchy Ron schreef op 30 november 2022 22:12 :
Fusie HERE en TT behoort nog steeds tot de mogelijkheden
HERE kan haar kaarten plotten op de TomTom base map en daarmee haar onderhoudskosten op de onderkant van de map reduceren, haar eigenaren blij maken en zich focussen op meer value adding layers. Waarom HERE dat denk ik niet zo ziet zitten, is omdat randvoorwaardelijk is dat je je data deelt als je op het TT platform komt. En wat is dan nog de toegevoegde waarde van HERE tov TomTom? Maar *mogelijk* zien de eigenaren van HERE (o.a. Duitse car inc) het wel zien zitten, hen gaat het niet per se om de belangen van HERE, ze wilden een Google alternatief. Als dat een HERE-TT combo is, dan is dat maar zo. Dit is een spel van TT, en HERE kan niet zeggen: dan maken wij ons platform ook open, want het heeft TomTom 3 jaar ontwikkeltijd gekost. Daarnaast zal het ook moeilijker worden om met TT te concurreren in Enterprise, want met de OSM data erbij is de TomTom map rijker geworden, zonder aanvullende kosten. TT kan dus beter op prijs-kwaliteit concurreren. Ook zal een klant nooit kiezen voor een mix van OSM en HERE of TT die ze vervolgens zelf aan elkaar moet stitchen. Kost werk, tijd en geld. Ik weet niet of er klanten zijn die een combo van HERE en OSM gebruiken.
Riet v. Milt schreef op 30 november 2022 21:32 :
[...]
Aangezien u denkt dat ik niet op de hoogte ben van de huidige beleggingstechnieken en u een dagwinst van 0,88% afrondt naar 0,5% zijn wij écht uitgepraat. Ik zal niet meer op u reageren en hoop dat dat wederzijds is. Het ga u goed.
Het gemiddelde van de drie belangrijkste indexen (0,89, 0,54 en 0,28) is 0,57%. Ook de index van de 600 belangrijkste bedrijven sloot 0,6% hoger. Dus uw reactie is weer van hetzelfde niveau als uw eerdere opmerking over “vindt ik”. Hoewel het intussen 1-12 is laat ik deze maar even op dit draadje maar ik wilde toch even reageren op uw niveau…
Ik begrijp het wel dat sommige posters niets meer van zich laten horen. Qua inzicht moeten ze zich nl de ogen uit hun kop schamen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Ter Beke
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
TomTom
Meer »
Koers
6,750
Verschil
-0,01
(-0,15% )
Laag
6,705
Volume
83.972
Hoog
6,810
Gem. Volume
197.249
2 okt 2023 17:35
Gerelateerde Video's
7 februari 2017 16:38 - Vimeo
6 januari 2017 17:18 - Vimeo
21 oktober 2016 15:33 - Vimeo
20 mei 2016 15:59 - Vimeo