Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
In de razendsnelle ontwikkeling voor het implementeren van duurzame energie is de batterij één van de essentiële energiedragers. Omdat waterstofproductie een kostbaar distributiestelsel vereist, of dure comprimering voor opslag onder hoge druk, zal in mijn ogen het interessant zijn, hoe de batterijen zich ontwikkelen. Getriggerd door de vaste lithiumbatterij, waar Quantumscape nu een doorbraak meldt, en Nano One Materials , die een duurzamere lithium-kathode ontwikkelde, zou ik graag meer willen uitwisselen op batterijtechnologie. De batterij is in electrische auto's het duurste en belangrijkste onderdeel. Beleggen daarin heeft in mijn ogen grote kansen. Ik inviteer eenieder haar/zijn visie te delen, en zie uit naar jullie kennis en meningen.
Er bestaat nu nog niet zoiets als één ideale oplossing voor alle toepassingen, en zelfs het opsommen van de nadelen van waterstof en het weglaten van de beperkingen van batterijen verandert dat niet.
VW gaat vol voor elektrisch Herbert Diess heeft de interne machtsstrijd gewonnen. Hij krijgt groen licht voor elektrificatie van het wagenpark. Diess wil VW transformeren van een klassieke autofabrikant naar een techbedrijf met rijdende softwareplatforms. Tesla is zijn voorbeeld. De komende vijf jaar kan hij 73 mrd euro investeren. Dat geld moet vooral komen door kosten te besparen. (VK, p.20) VW heeft 100 miljoen dollar gestoken in Quantumscape, een batterijenproducent, onlangs.
Wat kost een thuisbatterij aangesloten op zonnepanelen?
het zwaard schreef op 16 december 2020 10:54 :
Wat kost een thuisbatterij aangesloten op zonnepanelen?
Dat weet ik niet, maar het is wel mijn droom. Sowieso zouden alle elektrische auto's bij kunnen dragen aan het afvlakken van vraag- en aanbodpieken in het elektriciteitsnetwerk. Wel is het zo, dat batterijen per jaar goedkoper en beter worden....
Freemoneyforever schreef op 14 december 2020 12:36 :
In de razendsnelle ontwikkeling voor het implementeren van duurzame energie is de batterij één van de essentiële energiedragers. Omdat waterstofproductie een kostbaar distributiestelsel vereist, of dure comprimering voor opslag onder hoge druk, zal in mijn ogen het interessant zijn, hoe de batterijen zich ontwikkelen.
Getriggerd door de vaste lithiumbatterij, waar
Quantumscape nu een doorbraak meldt, en
Nano One Materials , die een duurzamere lithium-kathode ontwikkelde, zou ik graag meer willen uitwisselen op batterijtechnologie.
De batterij is in electrische auto's het duurste en belangrijkste onderdeel. Beleggen daarin heeft in mijn ogen grote kansen. Ik inviteer eenieder haar/zijn visie te delen, en zie uit naar jullie kennis en meningen.
Als iets duidelijk is dan wel dat de energietransitie geëffectueerd wordt door uit verschillende vaatjes te tappen. Autofabrikanten zien zeker wat in de solid state battery. Ook Toyota: This battery innovation marks the second electric revolution Next year, Toyota will launch the prototype of a battery on the market which, according to our columnist Jan Wouters, will lead to the second electric revolution. 12 December 2020 Solid-state batteries hold great promise for the future. Many of the drawbacks now associated with lithium-ion batteries that use liquid or gel solutions will be overcome. The risk of fire is reduced and the energy density (the energy a battery can deliver in relation to its weight) is multiplied. It takes about 10 minutes to fully recharge an electric vehicle with a solid-state battery, which shortens recharging times by two-thirds. The battery can extend the range of a compact electric vehicle without reducing any interior space. All of this with minimal safety problems. World ranking of patents The solid-state battery that Toyota is introducing promises to become a game-changer. Not just for electric vehicles, but for an entire industry. Toyota plans to be the first company to sell an electric vehicle with a solid-state battery at the beginning of this decade. The world’s largest car manufacturer is set to unveil a prototype in 2021. That Toyota is serious about this technology is proven by the high number of patents it holds. It tops the world rankings with more than 1,000 solid-state battery patents. In addition to Toyota, many other parties are working on the development of solid-state batteries. Coincidentally in the same week that Toyota brought the abovementioned news, the start-up QuantumScape, which is backed by Volkswagen, came up with new data that shows the potential of its own solid-state battery technology. Replacing lithium-ion QuantumScape claims to be ahead of the competition when it comes to developing solid-state cells. During testing, single-layer pouch cells with a large surface area can be charged up to 80 percent in 15 minutes, the company states. Cells were also tested at temperatures down to -30 degrees Celsius, a temperature too low for other solid-state chemistries to work, the company adds. With these lifecycles and temperature barriers broken, QuantumScape managers now believe that solid-state batteries are capable of replacing lithium-ion batteries in electric cars.QuantumScape, just as Toyota does, extols the energy density of solid-state batteries. The batteries offer 80% more energy than other similar lithium-ion batteries – and a very wide range that allows peak power for fast charging, which should shorten recharging times. Quantumcape has solved the hardest part of making a working solid-state battery. It involves simultaneously meeting the requirements of high energy density (1,000 Wh/L), fast charging, a long service life (more than 800 cycles), and performance across a wide temperature range. Second Revolution If the solid-state can be mass-produced before too long, it means that after the use of lithium-ion batteries, the second revolution in electric mobility will be underway. Despite this good news, it will still take quite a while before the electric car has a large market share. On the one hand, this is because the average car lasts for eighteen years and the transition process is not going fast among today’s car manufacturers on account of mass inertia. The European Commission has presented a plan to stimulate sustainable mobility. It wants to have 30 million electric cars in Europe by 2030 ( presently there are 615). In a market of 243 million units, this represents a market share of 12.3 percent. In other words: in 2030, seven out of eight cars will still be powered by an internal combustion engine, which is the target set by the European Commission. The transition to electric mobility is clear, especially once the solid-state battery is launched on the market, even though it takes some imagination to describe it as fast. In 2030, it will mark 20 years since the Nissan Leaf first appeared on the European market.
Er is een reële kans dat Quantumscape Toyota voor is, duidelijk is, dat ze beiden in de race zijn. Uitgezonden op Yahoo Finance:finance.yahoo.com/video/quantumscape-... De CEO: "We have all the pieces in place" for solid state battery production. Ik vind dit zo interessant dat Quantumscape een deel van mijn portefeuille siert.
Dag allen! Ook interessant leesvoer te vinden op news.engie.be/battery_guide_nl?qs=62a... . Even het e-book downloaden!
Ik kwam de term Picks and Shovelplay tegen opwww.investopedia.com/terms/p/pick-and... en dan kom je bij batterijen natuurlijk ook op grondstoffen, zoals haas vanmorgen attent meldde, hier de link waardoor ik stuitte op de term:www.cnbc.com/2020/12/16/mp-materials-... Real World Example of a Pick-and-Shovel Play The electric vehicle (EV) market has soared over the years as automobile manufacturers rush to capture part of the growing market. Investors can invest in car manufacturers to play the EV market, or they can buy one of the suppliers. A pick and shovel play would be Panasonic Corporation, which is a major supplier of EV batteries for auto companies. Panasonic has long been one of the suppliers for Tesla Inc. and as of February 2020, announced a joint venture with Toyota Motor Corporation to produce EV batteries.
Nano One heeft een overeenkomst gesloten voor een Nikkelijke - en Kobaltvrije Kathode benchmark in Lithiumbatterijen met een grote multinationale Amerikaanse autofabrikant...finance.yahoo.com/news/nano-one-enter...
het zwaard schreef op 16 december 2020 10:54 :
Wat kost een thuisbatterij aangesloten op zonnepanelen?
Eigenlijk is dat dezelfde vraag als: Wat kost een auto? Stel, je koopt wrakken van Elektrische auto's, die hebben nog relatief goede batterijen, en gaat zelf als Ed en Willem Bever aan de gang thuis, dan kan het wellicht goedkoper, dan wanneer je een turnkey project bestelt bij een aannemer. Ik ben wel benieuwd, mocht je meer info hebben, daarover te vernemen.
Freemoneyforever schreef op 18 december 2020 11:07 :
Nano One heeft een overeenkomst gesloten voor een Nikkelijke - en Kobaltvrije Kathode benchmark in Lithiumbatterijen met een grote multinationale Amerikaanse autofabrikant...
finance.yahoo.com/news/nano-one-enter... Moet Nikkelrijke zijn....
Elektrische voertuigen door voordeliger batterijen steeds dichterbij een gelijke kostprijs in vergelijking tot voertuigen met verbrandingsmotor.www.forbes.com/sites/mikescott/2020/1...
EV launches om naar uit te kijken in 2021 (met o.m. info over batterijen o.a. Quantumscape)www.forbes.com/sites/jamesmorris/2020...
Beluister ook de derde podcast BeursTalk (opvolger van BNR's Beurswatch) van Rob Jansen over (ondermeer) batterijtechnologie en de positie van Tesla op dit gebied. QuantumScape komt ook aan bod. Te beluisteren via de bekende podcast-kanalen en op beurstalk.com.
Dit interview in de MIT Technology Review van 8 December 2020 met de CEO van QuantumScape - niet toevallig op dezelfde dag dat dit bedrijf haar eerste details over de technologie openbaarde - is m.i. lezenswaard. Alleen al om om het geduld dat beleggers moeten hebben.www.technologyreview.com/2020/12/08/1... (je kunt telkens drie artikelen zonder abonnement lezen)
FMFE, lees ff de draadjes over Waterstof door en buiten de draadjes wat er nog meer gaande is in de wereld vwb Green Energy (waterstof) dan weet je dat EV 's een doodlopend iets is, ja voor de happy few zal die blijven maar de mass market zal zodadelijk 3/5 jaar op Waterstof draaien veel meer verticale integratie is gaande en als er geen subsidies waren geweest was het al een DOOD paardje voordat het uberhaupt werd geboren. Waterstof word nu ook al door de leiding gevoerd naar huizen voor de Verwarmingsketel/koken, kom jij met je kabeltje om te laden .....
Uniek schreef op 20 december 2020 10:25 :
FMFE, lees ff de draadjes over Waterstof door en buiten de draadjes wat er nog meer gaande is in de wereld vwb Green Energy (waterstof) dan weet je dat EV 's een doodlopend iets is, ja voor de happy few zal die blijven maar de mass market zal zodadelijk 3/5 jaar op Waterstof draaien veel meer verticale integratie is gaande en als er geen subsidies waren geweest was het al een DOOD paardje voordat het uberhaupt werd geboren.
Waterstof word nu ook al door de leiding gevoerd naar huizen voor de Verwarmingsketel/koken, kom jij met je kabeltje om te laden .....
Dat is inderdaad interessant, maar zo'n leiding voor het laden van waterstof aan een auto? Ik begreep, dat er heftrucks op waterstof in de maak zijn, en neem je opmerking uiterst serieus. Wat uiteindelijk de doorslaggevende technologie wordt, is interessant. Ik dacht onder de douche al, dat de energie, gepaard gaande met het comprimeren van waterstof, in de woestijn in volle glorie aanwezig is, het vervoeren van de cilinders is logistiek een minieme uitdaging. Voor uw info: Toyota zet groot in op elektrisch aangedreven personenwagens, na hun eerdere inspanningen op het gebied van een waterstofauto: In de linkwww.forbes.com/sites/jamesmorris/2020... vindt u o.a.: Speaking of Toyota, just when it looked like the company had led itself firmly up the hydrogen garden path with the 2021 Mirai, the company appears to have followed the old adage “if you can’t beat ‘em, join ‘em” and is now set to release an all-electric SUV in 2021. It has already shown off an all-electric version of its UX300 crossover, which is also due to arrive with customers in 2021. It was about time that Toyota took battery-electric vehicles more seriously, particularly now its crown as the most valuable car company in the world has been passed to Tesla. In mijn ogen zijn beide technologieën interessant, voor beleggers is het interessant in te zetten op toekomstige winnaars, en wat is er nou leuker dan het speculeren op de uitkomst van de match waterstof rijden - elektrisch rijden ? Ik ben benieuwd, uit welke bron u deze info put.
ik wil er ook mee zeggen, dat er in de toekomst net zoals nu, en mensen zijn het gewend(groot pluspunt) ook weer gewoon aan de 'Pomp" getank gaat worden binnen 3 min je tank vol met Hydro en weer op de baan en niet met je kabeltje leuren en kijken of die wel past en wachten voor het laden daarbij komen er steeds meer pieken en dalen in het net, on uit voerbaar. Hydrogen gaat Mainstream worden , en het mensen laten geloven dat dit Electrisch gaat worden is net zo onwaar als de mensen laten geloven dat we ook allemaal Autonoom gaan rijden het zal nooit gebeuren ten eerste alles in deze wereld gaat steeds sneller en dan willen ze ons wijsmaken Autonoom te rijden met 90/120 km /uur .....hahahahahahahahahaha, met 10 km/uur misschien maar zie je de problemen al...hahahahahaha.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
874,56
+0,93%
EUR/USD
1,0664
+0,11%
FTSE 100
8.043,86
+0,25%
Germany40^
17.967,40
+0,60%
Gold spot
2.301,51
-1,11%
NY-Nasdaq Composite
15.451,31
+1,11%
Stijgers
Dalers