Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,788 19 apr 2024 17:35
  • -0,042 (-1,10%) Dagrange 3,758 - 3,814
  • 577.058 Gem. (3M) 1,4M

BAM augustus 2020

1.160 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 31 juli 2020 09:49
    Het was weer een teleurstellende maand juli. Er zit geen schot in de co2/pfas/vergunningen de zg. noodkreten van de 2e kamer ten spijt. Het lijkt wel of het ze geen fluit kan schelen. Geen vooruitziende blik en als die er wel is dan slechts voor de Bühne. Wachten ze wat de woningbouw betreft op vrijkomen van bestaande woningen van hen die de pech hebben gehad aan corona ten onder te gaan? Wranger moet het niet worden. Dan hebben we nog fors last van de pandemie die voortgang van lopende projecten beperkt en nieuwe opdrachten in de koelkast zet.
    De geopolitiek werkt ook al niet mee, echter dat is geen uitzondering. De indexen in de US stuiteren alle kanten uit gebaseerd op gratis geld en hoop gevolgd door Europa en de rest. De ratio is volkomen verdwenen en, voor als dat niet altijd al was, dan zeker aangetast door corona.
    Maar, de grootste oorzaak van vertoeven op de glijbaan is BAM zelf. De sluizen in Duitsland en Nederland, de pech met het museum van de toekomst dat voor betaling aan Bam altijd toekomst zal blijken te zijn. De busbaan uit de oudheid die ons de komende 2 jaar weer financieel gaat opbreken met een claim van 80 miljoen pondjes. En dan de giga voorziening betreffende instorting van een tunneldeel onder de Keulse bib 10 jaar geleden etc. etc.
    Er moet veel gebeuren om 2020 op de 0 % te krijgen. Het lijkt mij een helse onmogelijke toer voor de nieuwe ceo en toch zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Dan komt waarschijnlijk de drogreden dat het verlies iets minder is dan verwacht werd. Blijft staan een historisch verlies dat zijn gelijke niet heeft.
    20 augustus wordt er een tipje van de grauwsluier opgelicht en mogelijk geldt oplichten ook voor ons beleggers. Hoe vaak zijn we er al ingetuind, verzachtende woorden en verhullend beleid gevolgd door het deksel op de neus. De verrassingen zijn talloos. Je zou er cynisch en pessimistisch van worden.
    Mijn 12 1/2 jarig Bambelegjubileum zit er al weer een tijdje op, geen horloge geen bedankje, slechts een loden last.
    Merlijn waar ben je?
  2. forum rang 8 HenkdeV 31 juli 2020 09:55
    Nederland telt in het jaar 2100 nog slechts 11 miljoen inwoners zag ik gisteren ergens op de tv. Het woningprobleem is er dan niet meer. Helaas zijn er dan weer andere problemen. Misschien zorgt de corona wel voor een geboortegolf, maar van mij moet het niet meer komen:-).

    Voor Ed: ik heb nog wel een paar oude horloges liggen.
  3. forum rang 8 HenkdeV 31 juli 2020 10:18
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 31 juli 2020 10:01:

    Henk, wat dacht je van de stijgende zeespiegel. Twee derde van de woningstand staat dan letterlijk onder water.
    Bedankt voor het aanbod, de tijd zal het leren.;)
    Problemen zat, ook in de toekomst. Op naar de drijvende huizen. Gat in de markt voor BAM?
  4. forum rang 8 HenkdeV 31 juli 2020 10:26
    Toekomst met nieuw water en terrasheuvelwoningen

    2 maart 2005 Bron: Zibb.nl/bouwNieuwe woonwijken op drijvende eilanden en terrasheuvelwoningen garanderen een tuin voor iedere huiseigenaar. Landbouwgrond heeft in het Nederland van 2055 plaatsgemaakt voor water. Dat wil zeggen, als Robbert en Rudolf Das gelijk krijgen. De vermaarde futurologen presenteerden deze week tijdens de Hiswa in Amsterdam hun toekomstvisie Nederland Water Wonderland.

    De gebroeders Das stellen vast dat het landschap van Nederland in de komende halve eeuw ingrijpend verandert. Door de klimaatverandering is het noodzakelijk om wateropslagplaatsen aan te leggen, onder meer langs de rivieren. Deze waterbergingen dienen als overloopgebied bij overstromingen en drinkwateropslag. En krijgen als het aan de eeneiige tweeling ligt nog een derde functie. “We krijgen nieuwe watersportgebieden met grillige natuurlijke oevers, waarin we drijvende woningen, wegen en tuinbouwkassen kunnen plaatsen.”

    Nieuwe werkgelegenheid
    Robbert en Rudolf Das (op 23 januari 1929 geboren in Haarlem) denken dat het creëren van nieuwe werkgelegenheid in de waterrecreatie samen kan gaan met het enerzijds deels saneren, en het anderzijds nieuw leven inblazen van de agrarische sector. Met overheidssubsidies voor het bevaarbaar maken van sloten, kunnen een aantal minder rendabele boerenbedrijven er een functie bij krijgen als ‘trajectsteunpunten voor groepsreizen per boot, of als waterpleisterplaatsen’, menen Das en Das. “Deze waterherbergen en meertjes komen waarschijnlijk in de omgeving van bestaande watersportgebieden.”

    Blauwe Stad
    Projecten die al bijna klaar zijn, of die in de nabije toekomst realiteit worden, zoals De Blauwe Stad in Oost-Groningen en het Wieringerrandmeer in de kop van Noord-Holland, sluiten naadloos aan op deze visie. Ruimte voor al dit nieuwe water ontstaat door het weggraven van grond. “Op de verhoogde grond langs deze opvangbekkens kunnen heuvelwoningen worden geplaatst”, zegt Robbert Das. Die woningen worden schuin boven elkaar gestapeld. Op de daken ontstaat ruimte voor de tuin van de bovenburen. “Bij minimale bestrating, alleen de parkeergarages onder in de gebouwen zijn verbonden, kunnen we in deze nieuwe tuinflats de watersport voor de deur brengen.”

    Geen dromerij
    De 'selfmade' wetenschappers stellen dat hun visie realistisch is en willen niets weten van dromerij. “We krijgen vaak gelijk hoor. Toen na de oorlog grote Amerikaanse auto's je van het waren, riepen wij al dat de auto's kleiner en hoger zouden worden, zoals nu het geval is”, aldus Das. De broers hebben ook nog een voor de bedrijfstak revolutionaire kijk op de botenbouw. “Er komen asymmetrische boten, met een open zijde en een gesloten zijde, waardoor meer privacy mogelijk is”, stelt Robbert Das. “Zelfs de duurste jachten liggen nu gewoon naast elkaar in de haven, iedereen kijkt bij elkaar naar binnen. Dat verandert in de toekomst. Als de buren je dan niet bevallen, meer je gewoon zo af, dat je ze niet ziet.”

  5. forum rang 8 HenkdeV 31 juli 2020 11:12
    Economie eurozone krimpt ruim 12 procent door coronacrisis
    Gepubliceerd op 31 juli 2020 11:08

    LUXEMBURG (AFN) - De economie van de eurozone heeft in het tweede kwartaal een krimp laten zien van 12,1 procent in vergelijking met de voorgaande periode vanwege de coronacrisis. Het gaat om veruit de scherpste daling sinds het begin van de metingen, meldt het Europese statistiekbureau Eurostat.

    Het cijfer, dat is gebaseerd op een voorlopige schatting, komt overeen met de gemiddelde verwachting van economen. In het eerste kwartaal was al sprake van een neergang van de economie van het eurogebied van negentien landen met 3,6 procent.

    De economie van de Europese Unie als geheel kromp met 11,9 procent ten opzichte van de voorgaande drie maanden. Ook dat was met afstand de grootste neergang die het statistiekbureau heeft vastgesteld.
  6. [verwijderd] 31 juli 2020 21:53
    En dan te bedenken dat vele beleggers de koers van een bedrijf het liefst naar de kloten zien gaan alleenmaar om hun self fulfilling prophecy , walgelijk ,ze gaan over lijken om er zelf beter van te worden, tenkosten van het bedrijf en degene die wel om het bedrijf investeren,doet me denken aan ... Je weet wel, verschrikkelijk dat soort
  7. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 1 augustus 2020 06:47
    Gemeenten en bouwers vrezen nieuwe rekenmethode
    ’Herrieregel is desastreus voor de bouw’

    Door Alexander Bakker en Yteke de Jong

    Bouwen! Bouwen! Bouwen! Het credo van kabinet-Rutte III in de strijd tegen een schreeuwend tekort aan woningen. Maar door juridische stikstofproblemen en de PFAS-malaise lijkt Den Haag het tegenovergestelde te bereiken. Het einde is nog niet in zicht: een nieuwe manier van geluid berekenen dreigt de huizenbouw lam te leggen.

    Het besluit van D66-staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur), verantwoordelijk voor milieubeleid, om op een andere manier geluid te berekenen doet denken aan haar PFAS-aanpak. Op papier klopt het, maar er is weinig oog voor de gevolgen in de praktijk.
    Desastreus en onacceptabel

    „De consequenties voor ons zijn desastreus en onacceptabel. 75 procent van de gemeente Haarlemmermeer (waar Schiphol ligt, red.) heeft volgens de nieuwe rekenmethode een slecht of zeer slecht akoestisch leefklimaat. Dat betekent dat wij in 75 procent van onze gemeente geen woningen meer kunnen bouwen”, waarschuwt burgemeester Marianne Schuurmans-Wijdeven in een brief aan het kabinet. „Ook de aanleg van wegen en bedrijvigheid wordt vele malen lastiger.”

    Hoogleraar woningmarkt Peter Boelhouwer van TU Delft vreest voor een Haagse papieren werkelijkheid. „Van Veldhoven heeft geblunderd bij PFAS. Hierdoor kwam de bouw stil te staan en dat is van ongekende domheid geweest”, zegt de professor. „Nu dreigt hetzelfde te gebeuren, omdat er niet integraal wordt gekeken naar de gevolgen.”
    Leefomgeving

    De nieuwe rekenregels maken onderdeel uit van de Omgevingswet. Vanaf 2022 gaat deze wet honderden regels en wetten vervangen op het gebied van de leefomgeving. Alles moet eenvoudiger worden en meer in balans komen. Dat is althans wat D66-minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken) beoogt. Maar juist daar wringt de schoen met de nieuwe rekenregels.

    Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft in een aanvulling op de wet besloten om regels voor het berekenen van herrie aan te passen. De precieze invulling van de nieuwe rekensom hoeft niet door het parlement te worden goedgekeurd.

    Wat gaat er veranderen? Op dit moment zijn er aparte rekenregels voor windmolens, industrie, spoorwegen, snelwegen en de luchtvaart. Straks worden deze herriemakers in één nieuwe som bij elkaar opgeteld. Lawaai van vliegtuigen is hinderlijker en telt daardoor zwaarder mee dan geluid van een snelweg.

    Dat lijkt niet zo gek: een bewoner hoort immers niet alleen óf de weg óf een vliegtuig. Het is een optelsom van geluid. „De gegevens over luchtvaartgeluid waren verouderd en gaven een onderschatting van de hinder”, verduidelijkt een woordvoerster van Van Veldhoven.
    Nieuwe rekensom heeft andere uitkomst

    De bedoelingen zijn goed. Maar de nieuwe rekensom heeft in delen van Nederland een totaal andere uitkomst ten opzichte van nu. Waar de herriefactor nu nog ’redelijk’ is kan hetzelfde gebied straks opeens het predicaat ’zeer slecht’ krijgen. Een ramp voor gemeenten die juist in die gebieden plannen hebben voor woningbouw én vervelend voor mensen die daar hun huis willen verkopen.

    Vooral de regio Schiphol – waar een grote behoefte is aan meer woningen – dreigt hard geraakt te worden. Maar niet alleen daar: de directe omgeving van luchthavens in Groningen, Maastricht, Rotterdam, Eindhoven en rond militaire vliegvelden dreigt in de knel te komen. Ook havens, industriecomplexen en ov-bedrijven vrezen de gevolgen voor de woningmarkt.

    „Tot 2040 willen we 1 miljoen nieuwe woningen bouwen, ook bij kernen waar ook vliegverkeer is. Een groot deel van deze nieuwbouw loopt gevaar”, zegt Ruben Heezen van Bouwend Nederland, die wijst op de vele ambities van de regering, maar dat het oppervlak van ons land beperkt is. „We willen een luchtvaartknooppunt houden, woningen bouwen en meedoen aan de energietransitie. Als je als overheid aanscherpingen wil doen op bestaande regels, dan moet je naar alle gevolgen kijken. Dat lijkt nu te ontbreken.”
    Algemeen belang aantonen

    Minister Ollongren en staatssecretaris Van Veldhoven ontkennen dat er niet meer gebouwd kan worden in de toekomstige herriezones. „De gemeente moet de aanvaardbaarheid van het bij elkaar opgetelde geluid beoordelen. Als dat goed onderbouwd is, kan er met die gegevens gebouwd worden”, legt de zegsvrouw van de staatssecretaris uit. „Hoe ze dat onderbouwen is afhankelijk van lokaal beleid.” Uit onderliggende documenten blijkt inderdaad dat gemeenten wél kunnen bouwen als dit in het ’algemeen belang’ is.

    Het ministerie lijkt wel in te zien dat het ’algemeen belang’ niet een vrijbrief is om lokale regels te versoepelen en dat er wel degelijk meer moet gebeuren om te kunnen bouwen. „Extra maatregelen, bijvoorbeeld door woningen zo te bouwen dat die ook een stille kant hebben, kunnen helpen om de hinder te verminderen”, suggereren de ministeries van de twee D66-bewindspersonen.

    Gemeenten vrezen jarenlange vertraging voor woningbouwprojecten, zo niet afstel van plannen. „Deze geluidsbureaucratie zet de samenleving op slot. We moeten het maar uitzoeken als gemeenten. Ik zie uiterst complexe en tegenstrijdige besluitvorming op me af komen.” zegt wethouder Guus Elkhuizen van de gemeente Nieuwkoop, onder de aanvliegroute van Schiphol.

    „Het wordt heel moeilijk voor gemeenten om te motiveren om woningen neer te zetten in een slecht leefklimaat”, zegt Heezen van Bouwend Nederland. „Er is al bestaande regelgeving voor geluidsnormen, houd die in stand en handhaaf die. Dan kunnen we zonder extra obstakels verder met het oplossen van het groeiende woningtekort.”
    Gemeente Lelystad wil niet kiezen

    Een voorbeeld is de gemeente Lelystad, die aangeboden heeft om 10.000 extra woningen te bouwen om de ergste nood te lenigen. Tegelijkertijd wordt de huidige luchthaven bij de polderstad geschikt gemaakt voor vakantievluchten. De gemeente wil niet kiezen, want vindt dat er ook economische ontwikkeling nodig is.

  8. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 1 augustus 2020 06:47
    „Het functioneren van luchthavens – waardoor gemeenten beperkt worden in hun groei – en de landelijke bouwopgave mogen elkaar niet in de weg zitten. Wij willen hierover met de minister in gesprek met het doel dat deze regeling wat betreft de cumulatie de eindstreep niet haalt”, zegt een woordvoerder. Een andere vrees die leeft is de juridische kant van de medaille. Gaat de Raad van State straks zoals bij de stikstofproblematiek voor nieuwe bouwprojecten liggen? „De Raad van State is nu al overbelast, waar zaken soms wel twee jaar blijven liggen”, zegt hoogleraar woningmarkt Peter Boelhouwer van de TU Delft. „Er moet straks vooraf overleg gepleegd worden met verschillende belanghebbenden. Dat kost weer extra tijd. Bovendien blijft de mogelijkheid bestaan om bezwaar aan te tekenen. Dit gebeurt al op grote schaal tegen woningbouw, om uiteenlopende redenen. De mensen die al een woning hebben, voelen de urgentie van het tekort niet. Het duurt nu gemiddeld tien jaar om een woningbouwproject van de grond te krijgen in Nederland, terwijl dat in landen om ons heen twee tot drie jaar is.”

    Advocaten Pieter van der Woerd en Pim Oremans van NewGround Law denken niet dat de rechter bouwplannen van tafel veegt. „De nieuwe regeling legt geen bindende regels op waaraan rechters vergunningen of bestemmingsplannen kunnen toetsen”, schrijven de twee deskundigen in hun weblog. Ook rond keuzes van gemeenten verwachten ze niet op voorhand een probleem.
    Voorzichtig

    „Een belangenafweging tussen geluidsklimaat en een nijpend woningtekort is grotendeels een lokaal politieke kwestie. Bij ingrijpen zou de rechter al snel op de stoel van de bestuurders gaan zitten. Daar is men doorgaans erg voorzichtig mee.” Maar in politiek Den Haag hebben ze na het stikstofdebacle en Urgenda-vonnis ook andere ervaringen met de rechtspraak. Wethouder Elkhuizen ziet vooral een parallel met het stikstofdossier. Daar werden de gevolgen van regels destijds ook niet onder ogen gezien. Dat gebeurde vorig jaar in de rechtszaal, waardoor het land op slot ging.

    „Met de wet in de hand kunnen belanghebbenden straks de beperkte mogelijkheid die we hebben voor nieuwbouw ongedaan maken in de rechtszaal. Want deze nieuwe rekenregels worden toch vastgelegd in de Omgevingswet en het woord ’algemeen belang’ is een juridisch uiterst rekbaar begrip, heeft het stikstofdossier ons inmiddels geleerd.”
  9. husa 1 augustus 2020 14:59
    we stonden op 20 augustus 2019 op 3.09. de cijfers zullen op 20 augustus niet goed zijn maar dit is ons reeds door bam medegedeeld. dus dat is zeker in de meer dan gehalveerde koers meegerekend. zelf geloof ik in een geleidelijk stijgende koers door maatregelen die de nieuwe ceo zal aankondigen.
  10. [verwijderd] 1 augustus 2020 15:04
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 31 juli 2020 09:49:

    Het was weer een teleurstellende maand juli. Er zit geen schot in de co2/pfas/vergunningen de zg. noodkreten van de 2e kamer ten spijt. Het lijkt wel of het ze geen fluit kan schelen. Geen vooruitziende blik en als die er wel is dan slechts voor de Bühne. Wachten ze wat de woningbouw betreft op vrijkomen van bestaande woningen van hen die de pech hebben gehad aan corona ten onder te gaan? Wranger moet het niet worden. Dan hebben we nog fors last van de pandemie die voortgang van lopende projecten beperkt en nieuwe opdrachten in de koelkast zet.
    De geopolitiek werkt ook al niet mee, echter dat is geen uitzondering. De indexen in de US stuiteren alle kanten uit gebaseerd op gratis geld en hoop gevolgd door Europa en de rest. De ratio is volkomen verdwenen en, voor als dat niet altijd al was, dan zeker aangetast door corona.
    Maar, de grootste oorzaak van vertoeven op de glijbaan is BAM zelf. De sluizen in Duitsland en Nederland, de pech met het museum van de toekomst dat voor betaling aan Bam altijd toekomst zal blijken te zijn. De busbaan uit de oudheid die ons de komende 2 jaar weer financieel gaat opbreken met een claim van 80 miljoen pondjes. En dan de giga voorziening betreffende instorting van een tunneldeel onder de Keulse bib 10 jaar geleden etc. etc.
    Er moet veel gebeuren om 2020 op de 0 % te krijgen. Het lijkt mij een helse onmogelijke toer voor de nieuwe ceo en toch zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Dan komt waarschijnlijk de drogreden dat het verlies iets minder is dan verwacht werd. Blijft staan een historisch verlies dat zijn gelijke niet heeft.
    20 augustus wordt er een tipje van de grauwsluier opgelicht en mogelijk geldt oplichten ook voor ons beleggers. Hoe vaak zijn we er al ingetuind, verzachtende woorden en verhullend beleid gevolgd door het deksel op de neus. De verrassingen zijn talloos. Je zou er cynisch en pessimistisch van worden.
    Mijn 12 1/2 jarig Bambelegjubileum zit er al weer een tijdje op, geen horloge geen bedankje, slechts een loden last.
    Merlijn waar ben je?
    Mooi samengevat. Ik ben zelf al zo'n 15 jaar BAM-aandeelhouder en heb nog maar een klein aantal over vergeleken met wat het vroeger was. Als je geen cynicus bent, dan word je het vanzelf als je maar lang genoeg in dit trieste rampenaandeel zit. Ik hoop van ganser harte dat het tij keert, maar ik heb het idee dat BAM al een tijdje klinisch dood is.
  11. forum rang 8 HenkdeV 1 augustus 2020 19:28
    quote:

    husa schreef op 1 augustus 2020 14:59:

    we stonden op 20 augustus 2019 op 3.09. de cijfers zullen op 20 augustus niet goed zijn maar dit is ons reeds door bam medegedeeld. dus dat is zeker in de meer dan gehalveerde koers meegerekend. zelf geloof ik in een geleidelijk stijgende koers door maatregelen die de nieuwe ceo zal aankondigen.
    Het is zeer de vraag of alle rampspoed al bekend is. BAM International moet nog een aantal (12) projecten afronden. Ook BAM Duitsland is zeer verliesgevend, wellicht wordt dit ook nog eens afgestoten. De nieuwe topman wil/moet nu echt schoon schip maken. Het is zo langzamerhand er op of er onder voor BAM. Zelf zie ik de 1 euro nog wel voor bijkomen.

    Ik ben niet de meest positieve BAM aandeelhouder, maar zat toch altijd nog te hoog in de boom qua voorspellingen. U bent gewaarschuwd:-)).
  12. forum rang 7 €URO-Trader 1 augustus 2020 19:30
    En toch is BAM zichtbaar in de maatschappij, met nieuw materieel. Mijn gevoel zegt lager kan niet, oftewel, we zitten op de bodem. Flink ingeslagen in Shell, maar wellicht de helft naar BAM. Beiden laag, kan alleen maar up. Echtet, nu, met niets doen bij Shell wel een mooi rendement.
  13. thesheepofwallstreet 2 augustus 2020 01:03
    quote:

    €URO-Trader schreef op 1 augustus 2020 19:30:

    En toch is BAM zichtbaar in de maatschappij, met nieuw materieel. Mijn gevoel zegt lager kan niet, oftewel, we zitten op de bodem. Flink ingeslagen in Shell, maar wellicht de helft naar BAM. Beiden laag, kan alleen maar up. Echtet, nu, met niets doen bij Shell wel een mooi rendement.
    Hoe bedoel je kan alleen maar up? De koers is 1.30, die kan makkelijk naar die 60 cent(en lager). BAM maakt alleen maar verlies, dat betekent dat je als investeerder ook verlies maakt.
1.160 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links