Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tomtom december '19...het kan vriezen of dooien ;-)

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
962 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
NewKidInTown
0
Het is behoorlijk verleidelijk om leedvermaak te hebben met een slecht presterend fonds, zeker in dezelfde sector.....
Kuiken
0
Bron Volkskrant: deel 1


Beeld Leonie Bos
Reken niet te veel op de grote revolutie van de zelfrijdende auto. Evengoed zal er genoeg veranderen.

Bard van de Weijer27 december 2019, 13:55
Nieuw was hij allerminst – al in 1807 bouwde een Zwitserse ingenieur een voertuig dat met een beetje goede wil een automobiel genoemd kon worden – maar het waren de jaren twintig van de vorige eeuw waarin de auto de wereld een ander aanzien gaf. Komend decennium staan er weer grote veranderingen op stapel voor de auto, die elektrisch wordt en steeds meer taken zelf af kan. Gaat de auto de samenleving opnieuw veranderen?


advertentie
Aanwijzingen genoeg: er zijn grote veranderingen op til, zoals elektrificatie en – vooral – autonoom rijden. Als auto’s zelfstandig hun weg kunnen vinden, is autobezit niet langer nodig omdat je een auto op afroep bestelt, die je naar het werk brengt of de kinderen naar het voetbal op zaterdagochtend. Parkeren doen ze buiten de stad, wachtend op een volgend klusje. Het gevolg: stedelijke parkeerplaatsen raken overbodig, waardoor stadsbewoners de kostbare ruimte terugveroveren op de auto. De robotauto verandert de stad in een hipsterutopia.

Dachten we een jaar of vijf geleden.

Inmiddels weten we beter. ‘De revolutie van de chauffeurloze auto gebeurt niet’, is de stellige overtuiging van Carlo van de Weijer, expert slimme mobiliteit aan de TU Eindhoven. ‘De robotauto is een oplossing voor een niet bestaand probleem.’

Steeds meer wetenschappers zijn van mening dat de zelfrijdende auto veel langer op zich zal laten wachten. Dat komt doordat de echte wereld veel complexer blijkt dan we een jaar of acht geleden dachten. ‘Laatst stond er een stoel op de linkerbaan van de snelweg’, zegt hoogleraar Marieke Martens, eveneens van de TU Eindhoven, gespecialiseerd in geautomatiseerd rijden en mens-machine-interactie. ‘Een stoel! Dat verwacht je toch niet?’

Software kan maar moeilijk goed reageren op zulke onverwachte gebeurtenissen. ‘Ik kon er nog net langs sturen omdat ik voorliggers zag uitwijken. Maar ik vraag me af wat een robotauto zou doen.’

JAREN 20: HET GING INEENS HARD MET DE AUTO
Dat de auto honderd jaar geleden populair werd, was te danken aan de uitvinding van de startmotor, waardoor de motor niet meer aangezwengeld hoefde te worden en ook vrouwen (ladies aid, zo werd de startmotor geadverteerd) makkelijker de auto konden pakken en zo meer onafhankelijkheid van man en haard verwierven. Kopen op krediet raakte in zwang, waardoor minder gefortuneerde burgers een auto op afbetaling konden rijden, dat hielp ook. En er was Henry Ford, die een manier bedacht om de auto in massa te bouwen, waardoor prijzen kelderden.

Hoe hard ging het? In 1910 had 1 procent van de Amerikaanse huishoudens een auto. Begin jaren dertig had de helft van de Amerikanen er een (in Europa verliep de opkomst wat minder driest).

De auto gaf vrijheid. Om te gaan waar je wilde, maar ook om te wonen waar je wilde. Tot de jaren twintig was het voor forenzen belangrijk dicht bij een station te wonen. Dus waren de grondprijzen daar hoog. Dankzij de auto konden burgers de stad uit, huisje-boompje-beestje creëren in de snel groeiende buitenwijken. Doordat suburbians door hun automobiel meer bewegingsvrijheid kregen, gingen ze meer langeafstandsrelaties onderhouden (ook dankzij de telefoon, nog zo’n noviteit), waardoor de sociale samenhang in deze nieuwe wijken minder sterk was dan voorheen. Langzaamaan ontstond een nieuw type burger, een type dat verdacht veel lijkt op dat van nu.

San Francisco, Californië, vroege jaren twintig. Beeld Getty Images
Ook Bert van Wee, hoogleraar mobiliteitsbeleid aan de TU Delft, zag het optimisme over de mogelijkheden van autonoom rijden slinken. ‘Ik hoorde altijd al een beetje tot het kamp der pessimisten, maar zit nu meer in het middenveld. Dat laat vooral zien dat veel anderen zijn opgeschoven.’

Een groot voordeel van een zelfrijdende auto is dat je deze kunt delen met anderen en dat hij komt voorrijden als-ie nodig is. Klinkt goed, maar veel mensen willen dat niet, zegt Van de Weijer. ‘De meesten willen liefst een eigen auto, omdat een auto privéruimte is.’ Vergelijk het met je toilet, zegt de onderzoeker. ‘Die wordt net als de auto ook 95 procent van de tijd niet gebruikt, maar je wilt erbij als je moet en je wilt daar liever geen sporen van anderen ruiken, hoogstens die van je familie. Net als bij je auto.’

En, zegt Van de Weijer, het idee dat er twintig keer minder auto’s nodig zijn als de autonome variant er is, is naïef. ‘Ja, auto’s staan 95 procent van de tijd stil. Maar dat geldt ook voor een deelauto om drie uur ’s nachts. 35 procent van de auto’s is ’s ochtends rond acht uur gewoon op de weg. En in de weekends tijdens boodschappenuur zijn de meeste ook tegelijk nodig.’ Er moeten dus veel meer auto’s achter de hand blijven om de pieken te kunnen opvangen.

Kuiken
0
deel 2

Die grote revolutie, die komt er niet, zegt ook Martens. Wat wel? Meer comfort en veiligheid: auto’s krijgen steeds meer systemen die de bestuurder ondersteunen. Hij wordt daardoor niet zelfrijdend in de zin dat de chauffeur een tukje kan doen, maar hij behoedt hem wel steeds beter voor ongelukken. Ook worden opstoppingen steeds beter voorspeld, waardoor we er makkelijker omheen navigeren. En door al deze ontwikkelingen gaan we méér autorijden, denkt Martens. Nog meer. ‘Omdat je lekker droog zit, ongegeneerd kan bellen, je je spullen bij je hebt.’ Waarschijnlijk wordt het dus nog veel drukker op de weg. Bijvoorbeeld doordat mensen in plaats van te gaan wandelen of fietsen een Uber pakken.

En de snelweg dan?
Goed. Geen zelfrijdende auto’s dus in onze binnensteden. Dan dus maar de snelweg op, waar zelfstandig rijden immers veel makkelijker is: geen tegenliggers, geen voetgangers, wel duidelijk afgebakende rijstroken. Helaas. Ook hier laat de volledig autonoom rijdende auto zich nog even niet zien. Zeker, hij kan de komende jaren steeds meer zelf, maar de kans dat je als chauffeur binnenkort lekker een boekje kunt gaan lezen, is klein.

Hoe moeilijk de stap naar autonoom rijden is, laat de Audi A8 zien die een paar jaar geleden werd aangekondigd, schetst Martens. Die kon level 3 rijden (er zijn 5 levels voor autonoom rijden). Maar alleen in de file en niet sneller dan 60. ‘Dat is best beperkt. En dat ding is er nog steeds niet. Zo lastig is het dus.’ Ook een project bij Göteborg waar twee jaar geleden Volvo’s zelfstandig over de ringweg zouden rijden, is nooit van de grond gekomen.

‘De techniek kan het misschien al voor 99,9 procent zelf af’, aldus Van Wee. ‘Maar er zijn veel meer negens achter de komma nodig, omdat het aantal ongevallen anders onacceptabel hoog is.’ Bovendien accepteren burgers fouten veel minder als ze zelf geen controle hebben, aldus Van Wee. ‘Er zijn nog steeds mensen die liever met de auto naar Barcelona rijden dan te vliegen. Terwijl ze weten dat vliegen veiliger is. Maar velen hebben moeite de controle uit handen te geven.’

Een verkeersslachtoffer als gevolg van een fout door een computerauto wordt hierom veel minder acceptabel gevonden dan een ‘gewoon’ slachtoffer. ‘De grote vraag is waar het omslagpunt ligt. Is dat bij 99,999 procent perfectie? Hoeveel negens heb je nodig voor de technologie wordt geaccepteerd? Dat weten we niet.’

Elektrisch dan?
Al met al een magere score voor de auto: de twenties zullen in dit opzicht dus niet roaring worden, al was het maar omdat de meeste auto’s straks een stille elektromotor hebben. Prettig voor de leefbaarheid in de stad en ook wat betreft luchtkwaliteit scoort de e-auto beter, al wordt dat effect kleiner doordat de brandstofauto almaar schoner wordt. Niettemin is de auto steeds minder welkom in de stad. ‘Amsterdam wil straks nog maar 0,1 parkeerplaats per huishouden’, zegt Van de Weijer. ‘Dat is tamelijk onverstandig. Als je auto’s zo sterk weert, zullen gezinnen vertrekken. Dat begint nu al.’ Een trek uit de steden zal de leefbaarheid geen goed doen.


Ford-fabriek in de VS, jaren twintig. Beeld Bettmann Archive
Van de Weijer vermoedt dat de auto niet verdwijnt. En parkeergarages evenmin, zoals nu weleens wordt beweerd. Er komen er juist meer, verwacht de Eindhovense onderzoeker. Toegankelijk via ‘doodlopende inprikkers’, zoals Van de Weijer de wegen ernaartoe noemt. Grote, goed toegankelijke garages nabij het centrum blijven bestaan, waar auto’s keurig verstopt worden en vanwaaruit de bezoeker per openbaar vervoer, fiets of wandelend verder de stad in gaat.

Ook de functie van de auto zal veranderen, denkt Martens. De kofferbak zal een kluisje worden waar pakketbezorgers spullen in droppen. Daar wordt nu al mee geëxperimenteerd. Maar het kan nog een stapje verder, zegt Martens. ‘Dat je een pakketje vervoert in je kofferbak zonder het te weten, dat er op de bestemming uit wordt gehaald voor verdere distributie.’ Flexibele pakketpost zou een extra verdienmodel kunnen zijn voor deelauto’s, denkt Martens. ‘Al zijn er nog wel wat issues op te lossen. Want er kunnen natuurlijk ook spullen in worden achtergelaten die het daglicht niet verdragen.’

Veel van de geschetste ontwikkelingen zullen niet zomaar gebeuren, zegt Martens. Veel hangt af van politieke keuzes die worden gemaakt. Overheden zullen blijven zoeken naar de balans in veiligheid, bereikbaarheid en milieu. De wereld verandert, ook de komende tien jaar. Maar een vergelijkbare autorevolutie zoals honderd jaar geleden, zit er vermoedelijk niet in.
moneymaker_BX
0
Voorlopig wel de hoogste koers in weken ik verwacht verdere stijging ivm Las Vegas in jan 2020 waar TomTom mega deals kan gaan aankondigen
Kuiken
1
Ik reageer even op mijn laatste post. In het Volkskrant verhaal worden nu drie non- believers opgevoerd. Erg evenwichtige berichtgeving is dat niet. Een redacteur heeft
“ tegengas” willen geven. De makkelijkste vorm van journalistiek. Als lezer heb je hier niks aan. Ik denk zelf dat de ontwikkeling naar steeds autonomer rijdende auto’s onomkeerbaar is.
Dutchy Ron
0
Baidu, MSFT MCVP en NVIDIA Drive Localization zijn alle 3 compatible met de HD-maps van meerdere mapmakers,zoals TT, HERE, etc. De doe-het-zelvers overleven het niet. Op de korte en middellange termijn heeft VW denk ik de beste strategie.

Robottaxi's zullen eerder L5 ondersteunen in een afgebakend geografisch gebied dan de auto's van particulieren. Die zullen een chauffeur eisen en hooguit autonoom van A naar B kunnen over de snelwegen, dwz L4.

TT zie ik nog niet écht in de markt van de robottaxi's, die maps zijn nog te maken door de doe-het-zelvers, zoals Waymo. Misschien dat Uber binnenkort mbv TT robottaxi's breed gaat inzetten.

De directe mapdeals met OEM's drogen steeds meer op en behoren over een aantal jaren tot het verleden. Maw er komen qua deals rustige jaren aan verwacht ik. Misschien dat TT zelf nog een totaal SDC pakket incl. AI op de markt weet te brengen, al was het alleen maar in de EU en in samenwerking met een EU of nieuwe NL autofabrikant. Een soort elektrische ride sharing auto van eigen bodem voor de EU markt.
Dutchy Ron
0
Apple had been using third-party mapping services like TomTom since the iPhone was introduced. Over the years, however, the company realized that in order to bring the experience they wanted to consumers, it would require them to build their own mapping system from the ground up. As 9to5Mac reported in 2018, Eddy Cue stated that the company had been thinking about taking that step since 2014.

Cue says Apple is now focused on building the "best map app in the world" which requires "building all of our own map data from the ground up." He adds that Apple decided it needed to provide its own first-party mapping data, not just the application with third-party data providers, over four years ago. The advantages of the new mapping system include the ability to update and correct data in real-time. Cue says the new maps infrastructure will allow Apple to address road work and corrections much faster than the current version.

Apple announced the new Apple Maps at WWDC 2019. It not only includes a much more highly detailed map but new features like Collections and Look Around, features aimed at competing with Google Map's Lists and Street View.
Dutchy Ron
0
Ik denk dat het overname agreement met Apple vanaf 1-1-2020 ten einde is. Maw TT mag vanaf die datum worden overgenomen nu Apple er (voor US) niet meer van afhankelijk is.
Dutchy Ron
0
Wat die nieuwe Apple maps gaan betekenen voor de gevestigde orde en op welke termijn is de vraag.
tatje
0
Anders Truelsen van Enterprise.

So the first one is uncompiled maps and traffic data.

And I think the best way of looking at that and explaining that is you look at our maps in different layers. So whether that’s space map, street maps, street names, points of interest like hotels, restaurants, traffic or navigation, all that comes together. But, as an application developer, you don't have to use all the different type of layers, so let's take an example. So if you want to create a store locator, you probably want to take the base map of the whole street network. You probably want to take the street names. You definitely want to take your own store from a point of interest and you put that together as your application for store locator. Let me give you another example, and in this example I will use Uber.

So Uber is taking all the layers we have in our uncompiled maps and traffic. We put that in to the phone. Then Uber have decided that they wanted to create how their own map looks in terms of colours and how it behaves. They've also created, you could say, some interface between the driver and the rider to have some kind of interaction. Also get some stickiness for the driver to use the Uber application. So we put that in as well. And basically, what comes out of it is the Uber driver application which has been used by millions of drivers every single day.

Dus de maps bestaan uit een aantal lagen en Uber heeft zijn eigen kleur en hoe ze het willen hebben, toegevoegd.

Over Apple.
Another example I want to show you is Apple. So Apple and TomTom have been having a strategic partnership for many years and for many years to come. And also if you see here, if you take Apple Maps and you open it, you click in the upper right corner of the information and you go to the next screen you see a TomTom logo. So also Apple is very proud of showing that I'm working with TomTom and showing that to all of the users of Apple Maps.

Anders Truelsen zegt dus over de apple samenwerking: a strategic partnership for many years and for many years to come.

Of Cue snapt het niet, of Anders ..... !

Ik denk dat Cue het niet snapt !
tatje
0
Dit zei Harold op de AVA in april 2019.

In de automotivemarkt bieden we eigenlijk twee producten aan, één voor traditionele navigatie. Dat noemen wij SD-kaarten of standaard definitiekaarten. Daar zit bij verkeersinformatie, routering en allerlei andere softwarecomponenten. De tweede grote productgroep is de markt voor zelfrijdende auto’s of geautomatiseerde auto’s.
We maken ADAS-componenten, voor advanced driving systems, en HD-kaarten, High Definition kaarten, die gebruikt worden in meer geavanceerde toepassingen zoals zelfrijdende auto’s.

Op de BAVA 2019.

Microsoft is erg actief in de cloud technologie voor de automotive industrie.
Ze hebben een grote samenwerking aangekondigd met Volkswagen, maar Microsoft heeft niet de in - car technologie die daarbij hoort.
Dus er zijn echt wel veel mogelijkheden om die samenwerking met Microsoft verder vorm te geven en ook wel in principe om met een GEZAMENLIJK bod te komen richting de automotive industrie.
Dus we zijn daar erg verheugd op en we hopen dat het een goede samenwerking blijft en wordt en dat het verder kan groeien en ook echt tot iets SIGNIFICANTS kan groeien.

En sept 2019 deelden Microsoft en Tom Tom mee, dat Tom Tom ook in Microsft connected vehicle platform komt !!

Deferred automotive heeft toch betrekking op SD.

We krijgen de centen ineens, maar hebben in de toekomst nog een verplichting, dus deferred.

Straks krijgen we ADAS maar ook HD.

HD contracten gaan 10 jaar lopen maar we krijgen jaarlijks een fee.

Gaat Deferred automotive in de toekomst niet meer groeien maar dalen, omdat straks de groei in HD zit.

Tja .

Het lijkt me een heel belangrijk onderwerp :-)

deferred eind 2016 58,6
deferred eind 2017 113,4 groei 55
deferred eind 2018 172,4 groei 59
deferred eind 2019 256 groei 84.

Laten de nieuwe boekhoudregels het toe, dat deferred zeker met 25 extra groeit.
tatje
0
Gaat Tom Tom een aandelen inkoop doen, wel of niet voor de medewerkers.

Dan moeten ze ze al hebben via via, want als ze een aandelen inkoop bekend maken en ze hebben ze nog niet via via, dan wordt het misschien erg duur :-)

AVE.
Dutchy Ron
0
Apple has been working on a huge rebuild of Apple Maps in the US over the last year and a half. Now that the updates are rolled out across the country, Apple Maps uses only data it’s collected itself, can push updates in realtime, and features much more detail for users.

www.google.nl/amp/s/9to5mac.com/2019/...

Tja zeg het maar...
boem!
0
Dat het Apple menens is om de concurrentie aan te gaan met Google is wel duidelijk.
Ook dat zij daarvoor ZELF de regie en architectuur over de maps moesten nemen na de uiterst schamele vertoning bij introductie van Apple-maps, dat niets anders was dan een lappendeken van aan elkaar geplakte layers, is ook een zekerheid.

Dat zij daarbij verklaren alle data zelf te verzamelen zal zeker niet inhouden, dat zij al die basisdata zelf gaan produceren maar dat zij die aan te leveren data opnemen volgens de door hen vereiste specificities.
boem!
1
TT staat niet te koop. Voor koersaanwas ben je afhankelijk van het verdienmodel.

Met een Free-Cash-Flow van 9% over 700 mio in 2019 kun je moeilijk beweren dat TT ondergewaardeerd is(20 keer de FCF van 47,7 cent) of je moet het afgegeven vergezicht als reeel ijkpunt beschouwen want in dat geval stijgt die FCF naar 5 euro).

Dat TT hoog spel speelt is wel duidelijk. Zij zetten alles in op slechts 1 kaart: het ontwikkelen van HD-maps voor Location based Technology.
Het R&D budget van 350 mio( Opex en Capex) voor 2019 is ongekend hoog.
De totale ontwikkelingskosten voor de HD-maps bedragen nu ca 6-7 miljard(incl acquisitie Tele-Atlas) en zullen excl acquisities op dat terrein ook de komende jaren een lichte stijging te zien geven.

De financiering van die 6-7 miljard is opgehoest door de activiteiten van het oude TT (Consumer en TTT) en een emissie die noodzakelijk bleek na de acquisitie van Tele-Atlas doordat Google besloot haar navigatie-maps op dat moment gratis aan te bieden.
Die emissie is dit jaar inmiddels met rente terugbetaald via de reverse split.
De balanswaarde van de investering bedraagt ult sept 2019 594k (Goodwill 192k+ Intangible assets 445k - deferred tax 43K) en zal door versnelde afschrijving ult 2020 ca 450 mio bedragen.

Situatie sept 2019.
FCF 2019 63 mio
FCF vergezicht 2030 630 mio
Boekwaarde TT 735 mio
Boekwaarde maps 600 mio
Herorientatie optimale cashpositie(sept '19 400 mio) waardoor mede oiv de positieve FCF een mogelijke aandelen inkoop is aangekondigd voor 2020.
Beurswaarde 1,250 mio.

De zeer beloftevolle markt voor HD-maps laat het voorkomen dat TT sterk ondergewaardeerd is voor haar HD-assets.
De positie van TT op dat terrein is nog onzeker. HERE en Google worden altijd genoemd als mogelijke suppliers daarnaast zie je ook Baidu, Mapmyindia en TT regelmatig terug in survay's.
Opvallend in dat geheel is, dat TT zich profileert als de enige onafhankelijke aanbieder die zelfstandig wil blijven en dat heeft mede geleid tot deals met talrijke OEM's en High-Tech bedrijven.

Vanuit dat oogpunt denk ik dat een verkoop van TT in zijn geheel of het toelaten van 1 of enkele deelnemingen niet aan de orde is.
Buiten een offer you cannot refuse staat het toelaten van deelnemingen op gespannen voet met de uitgesproken strategie van onafhankelijke zelfstandige aanbieder terwijl ook het R&D-kostennivo geen problemen oplevert gezien de positieve FCF.

Kortom het wordt uiterst moeizaam voor eventuele gegadigden van de HD-assets om de FF op een bod op die assets te laten ingaan.

Daarnaast is het onzeker welke aanbieders van HD-maps een substantiele rol gaan spelen als globale basisleverancier van deze data.
De uitgangspositie die TT heeft verworven met haar assets en haar strategie is beloftevol om die zelfstandig uit te nutten en ik verwacht dat de FF over voldoende common-sense beschikken om bij onvoldoende succes alsnog te besluiten om de dan nog aanwezige onderwaardering van die assets via een verkoop te verzilveren.





ketchup
3

we weten helemaal niets en al helemaal niet of TT te koop staat of dat ze overwegen het te privatiseren, dat gaan ze echt helemaal niemand vertellen, mocht dat op de agenda staan
we gissen enkel maar, uiteindelijk hebben ze ook besloten Telematics te laten gaan, daar waar ze 3 jaar geleden nog vol de ambitie hadden TT uit al haar cilinders te laten vuren en dat ze opteerden voor een gespreide balans voor long term returns uit verschillende divisies.

dus, wat dat betreft veranderen ze gewoon binnen 2 jaar compleet van view en dat kan net zo goed zijn mochten ze opteren om TT te verkopen

daarbij is het ook gebleken dat HG qua opbrengst voor Telematics zwaar tekort kwam in vergelijking tot wat Fleetmatic opbracht, nog niet de helft, daar waar vele experts allemaal dachten dat het zeker 2/3e qua waardebepaling zou mogen krijgen
wat dat betreft is het wel begrijpelijk dat geen enkele analist TT waardeert op gelijk geld met HERE
HG's track record laat zien dat ze makkelijker over-betalen zoals bij TeleAtlas dan over-verkopen zoals bij Telematics

dat Apple alles zelf gaat doen, dat mag geen verrassing zijn - Apple gebruikt 'partners' zolang het ze uitkomt, er zijn zat voorbeelden waar Apple gewoon de relatie na jaren van samenwerking opgeeft, eens dat ze het zelf kunnen
Niemand zal mee-surfen op Apple's succes of imago, dat staan ze niet toe.

verder kun je beter eens kijken wat TT als toko doet voor aandeelhouders return en dan lach je je helemaal krom om de performance van dit aandeel sinds haar beursgang ( buiten een zeer kort succes, waar ze bij TT maar al te graag aan blijven refereren, hoe ze ooit de kampioen waren in PND )
nou Garmin, net zo hard geraakt door Google als TT, laat TT alle hoeken van de kamer zien hoe je kan recupereren en aandeelhouderswaarde creëren
Garmin staat alweer bijna aan 100$ , niet ver van de top van 2007, en thans aan een beurswaarde van 18 miljard $ en keert al jaren dividend uit @ 2.5-3%

TomTom is en blijft gewoon een toko waar je beter kan werken, ze zijn super genereus voor hun werknemers , veel lucratiever dan erin te investeren als reguliere aandeelhouder en voor sommige analisten was dat 2 jaar geleden al duidelijk en die haakten af
Kumar, MdD, MS enz.. waar zijn ze allemaal gebleven ? , nu is TT godsamme buddy met Barclays , de analist die TT al sinds jaar en dag als under-performer ziet.

zit je er beperkt in zal het je een rotzorg zijn en kan je rustig dromen van koersen van 200-500 euro, die heb je dan ook wel nodig wil je echt wat opschrijven, voor anderen is een 2 miljard waardering aan de beurs voor TT's operationele onderdelen al een geschenk uit de hemel. ( 2/3e van HERE)
962 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,131   Verschil -0,17 (-1,84%)
Laag 8,764   Volume 1.505.240
Hoog 9,131   Gem. Volume 532.270
28 feb 2020 17:36
label premium

TomTom: Helemaal niet slecht

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium

Gerelateerde Video's

Arend Jan Kamp over hoofdkantoren 7 februari 2017 16:38
De fantasie in TomTom 6 januari 2017 17:18
IEX Marketupdate met o.a. TomTom 21 oktober 2016 15:33
Arend Jan Kamp over TomTom 20 mei 2016 15:59