Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
tatje
0
www.consumentenbond.nl/navigatiesyste...

Deze navigatie-app van Sygic is geschikt voor Android en is beschikbaar in Google Play. .... Sygic gebruikt zowel kaarten als verkeersinformatie van TomTom.

Ik dacht 200 miljoen gebruikers.

Mijn zoon betaalde 40 euro en voor traffic 17,50, 1malig.

Maar dat is al enkele jaren geleden.

Maar wachten duurt altijd lang !
Vive tu vida positivamente
0
Het begint zwaar irritant te worden wat de drukkende partij met slechts 180.000 stukken handel voor elkaar krijgt!
MW, time to go, in wiens opdracht deze opmerkelijke down met zeer weinig volume?!
Wereldbelegger
0
Short selling is nergens echt verboden – hooguit gereguleerd – en het hoeft ook helemaal niet slecht te zijn voor de aandelenmarkt. Integendeel, met short selling, zo stellen deskundigen, wordt ook een te groot optimisme in de markt gedempt, waardoor het te hoog oplopen van de koersen wordt tegengegaan.

Short sellers, naakt of niet, hebben de laatste tijd een slechte naam gekregen. Ten onrechte, vind De Boer van RBS. „Het hoort gewoon bij de handel. Als je short gaat, komt het wel eens voor dat je de aandelen nog niet in handen hebt. De ene keer duurt dat 10 minuten, de volgende keer een paar dagen.” Ook de AFM voelt niets voor het verbieden van naked short selling, zo laat een woordvoerder weten.

bron:
www.nrc.nl/nieuws/2008/07/25/naakt-sh...
Kuiken
0
Bron FD zo'n 20 minuten geleden. Ik zeg twee dingen:

Trump/naderende verkiezingen

TT haakt nog precies aan bij komende industriële revolutie : AI



Terugslag groei China komt op slecht moment




De economie van China heeft niet best gedraaid in augustus, bleek maandag uit een reeks van nieuwe cijfers. Dat is slecht nieuws, over de maand vóórafgaand aan de verdere verscherping van de handelsoorlog met per 1 september nog meer invoertarieven. Stijgende olieprijzen en een sterke afhankelijkheid van China van olie uit Saoedi-Arabië kunnen het beeld nog verder compliceren.
De groei in China is in augustus over een breed front afgezwakt, bij de productie, de investeringen en de detailhandelsverkopen. Vooral bedrijven in de particuliere sector hebben te lijden onder de handelsoorlog met de VS.De verwachting is dat de overheid de economie van meer stimulansen gaat voorzien, maar wel met mate.
Maandag kwamen er vanuit China drie zwakke cijfers af. Zo is in augustus de industriële productie gegroeid met slechts 4,4%, de zwakste score sinds 2002 en ook flink onder de verwachtingen van analisten. De detailhandelsverkopen groeiden minder snel dan in juli. Ook ging het groeitempo van de investeringen in vaste activa verder omlaag.
Analisten noemen het een teken aan de wand dat vooral de particuliere investeringen afzwakken en dat het de overheid is die met projecten ter verbetering van de infrastructuur voor tegenwicht moet zorgen. Ook bij de industriële productie moet het initiatief van de staat komen, met een versnelling van de productie van de staatsbedrijven en een afzwakking van de groei bij bedrijven in particulier eigendom. De particuliere sector wordt volgens de analisten het hardst getroffen door de handelsoorlog met de VS en de overheid probeert nog enig tegengas te geven.
'Deze cijfers zijn zwakker dan gedacht, allemaal, en ook nog eens zwakker dan in juli. En dat terwijl iedereen dacht dat juli wat zwak uitviel omdat de maand juni redelijk goed was', zegt China-analist Arjen van Dijkhuizen van ABN Amro. Iris Pang van ING spreekt van een wake-up call. Ze verwijst naar premier Li Keqiang van China die al heeft aangegeven dat zelfs een lagere groei van 6% dit jaar moeilijk haalbaar zal zijn. Vorig jaar kwam de groei nog uit op 6,6%.
Van Dijkhuizen en Pang gaan er van uit dat de regering zal besluiten tot extra stimulansen om de economie draaiend te houden. 'De stimulansen die al langzaam zijn opgevoerd hebben duidelijk te weinig effect', zegt Van Dijkhuizen, 'De bancaire reserveverplichtingen zijn verlaagd. Het mkb is het speerpunt van het verruimende beleid.' Hij denkt dat de centrale bank Bank van China de rente zal verlagen en de reserveverplichtingen van banken nog verder versoepeld.
De afzwakking van de groei in China komt op een slecht moment. De dynamiek in het land heeft jarenlang de groei in vooral Azië maar ook mondiaal impulsen gegeven. Van Dijkhuizen ziet een aanhoudende handelsoorlog nu echter als een groter gevaar voor de groei in de wereld dan een terugslag in China, dat zelf flink te lijden heeft onder de handelsoorlog: 'Dat is echt het dominate risico voor de wereldeconomie, en dus ook voor China.'
Hij wil geen inschatting maken over het risico van hogere olieprijzen of een verstoorde levering van olie vanuit Saoedi-Arabië: 'We weten dat China veel olie importeert en een meer langdurig hogere olieprijs merken ze wel. Maar de vraag is: hoe structureel is dit probleem met Saoedi-Arabië? Ik weet het niet.'
ING's Pang ziet na de cijfers van maandag een noodzaak om de groeiverwachting te verlagen. Voor dit jaar gaat de prognose voor de groei van 6,3% naar 6,0%. Van Dijkhuizen zegt dat ABN Amro al relatief laag zat met zijn groeiverwachtingen en voor volgend jaar mikt op 5,8%.
Wereldbelegger
1
keerzijde bij de komende industriële revolutie:

Wie dan nog succesvol wil zijn, zal over enorm veel vaardigheden moeten beschikken. Het is overduidelijk dat een groot deel van de bevolking niet aan deze eisen zal kunnen voldoen. Ik lees verder en de denktank van het World Economic Forum legt uit, dat de allerhardste klappen zullen gaan vallen in de gezondheidszorg, de energiemarkt en de financiële dienstverlening.


Inkomensverschillen

De inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen zullen gigantisch toenemen. Van de vijf banen die verdwijnen en waarin veel vrouwen werkzaam zijn, zal er maar één baan terug voor in de plaats komen. Voor mannen gaat het dan om één baan die in de plaats komt voor drie verdwijnende banen. Bedrijven zullen te maken krijgen met een klantenbestand dat almaar kleiner wordt. Klaus Schwab, de oprichter van het World Economic Forum laat er geen misverstand over bestaan: “Als overheden nu niet zorgvuldig gaan nadenken over dit probleem, dan zal een enorme werkloosheid, ongelijkheid en daarmee gepaard gaande onveiligheid onafwendbaar zijn.” Er zal een tweedeling in de samenleving ontstaan, die niet meer te overbruggen valt.

bron:
www.uitlegblockchain.nl/portfolio/vie...
Dutchy Ron
0
Expiratiebelangen spelen ook weer een belangrijke rol.... gaat om meer aandelen dan dat er in een week worden verhandeld. Ervaring leert om 2wkn voor expiratie opties te verzilveren. Maar toch deels vasthouden hè op 11,80 in de hoop dat het nog een euro stijgt in de laatste 2 wkn :-(
Hebzucht is ook slechte raadgever, 100% winst met calls moet genoeg zijn om te verkopen. Ga die hoofdregel maar weer eens consequent toepassen.
tatje
0
quote:

TomTom12 schreef op 16 sep 2019 om 14:31:


jaaaaaa de 11 euro grens in zicht.



Klasse Tom Tom 12,

Pak je moment :-)
[verwijderd]
0
Het zgn. ‘goud’ dat we volgens een enkeling met TT in handen hebben verbleekt snel. Tja, de olieprijs is gestegen hè, geen wonder dat dit aandeel extreem daalt.
Wakkie blij, de FFF blij en de aandeelhouders teleurgesteld. Nou ja, het zijn maar aandeelhouders.......
Alpen
2
Stijgende olieprijs -> brandstofbesparing steeds meer noodzaak ->
- Goede navigatie + Traffic info zijn van belang voor kortste/snelste route
- Eén van de argumenten voor het gebruik van TT ADAS is reductie brandstofverbruik
Vive tu vida positivamente
0
quote:

TomTom12 schreef op 16 sep 2019 om 14:31:


jaaaaaa de 11 euro grens in zicht.



Verder alles goed?
marathon 11
0
Koers van TomTom omlaag en er komen er weer een aantal wat zout in de koerswonden strooien.
Allemaal short of de boot gemist denk ik dan maar. Feit blijft dat je bijna wel moet denken dat TomTom in de olie is.
Hoop....
0
Het komt helemaal goed met TT...ff een aanloopje en dan weer omhoog of dat nu nog in september is weet ik niet. In oktober spuit het aandeel in ieder geval weer omhoog tenminste als MM het draadje maar niet opent.;-)
marathon 11
0
quote:

Alpen schreef op 16 sep 2019 om 14:53:


Stijgende olieprijs -> brandstofbesparing steeds meer noodzaak ->
- Goede navigatie + Traffic info zijn van belang voor kortste/snelste route
- Eén van de argumenten voor het gebruik van TT ADAS is reductie brandstofverbruik

Maar daar is het computerprogje niet op ingesteld. Is ingesteld op whatever negatief bericht en schuift vandaar zonder echte handel de koers omlaag.
Met 250K oftewel 2.5 mio omzet in zogenaamde handel wordt de waarde van T2 met €40 mio omlaag geschoven. Tsja, omdat het kan!!
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 sep 2019 om 17:03:



Neem b.v. de hoogste Commerzbank turbo short op TomTom € 14,27 bijna 9% in de plus in de laatste vijf beursdagen



Ruim 14% in de plus

Commerzbank turbo long op TomTom € 9,63
24% in de min

Ga ik die speculatief oppikken in de loop naar Capital Markets Day 2019 op 24 september?
Wereldbelegger
0
quote:

Hoop.... schreef op 16 sep 2019 om 15:01:


Het komt helemaal goed met TT...ff een aanloopje en dan weer omhoog of dat nu nog in september is weet ik niet. In oktober spuit het aandeel in ieder geval weer omhoog tenminste als MM het draadje maar niet opent.;-)


Ahhh, u ziet het causaal verband ook.....((-;
Hoop....
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 16 sep 2019 om 15:18:


[...]

Ahhh, u ziet het causaal verband ook.....((-;

Indeed:-)
Hoop....
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 16 sep 2019 om 15:16:


[...]

Ruim 14% in de plus

Commerzbank turbo long op TomTom € 9,63
24% in de min

Ga ik die speculatief oppikken in de loop naar Capital Markets Day 2019 op 24 september?


Een boost bij de 3e kwartaalcijfers
Vive tu vida positivamente
0
Capital Markets Day 2019 op 24 september!
Kan niet anders dan dat TomTom met geweldig nieuws gaat komen.
MW weet dat en heeft de opdracht het stijgen nog even te temperen cq te frustreren tot de 24e het groene licht wordt gegeven en het los mag gaan.
1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,790   Verschil -0,30 (-2,97%)
Laag 9,790   Volume 788.456
Hoog 10,096   Gem. Volume 953.334
18-okt-19 17:35
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium